Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος φαίνεται να ωφελείται μέχρι στιγμής περισσότερο σε πανελλαδικό επίπεδο από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», πρωτιά όμως που τη χάνει στην Αττική και στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς εκεί υπερισχύουν αντιστοίχως οι εταιρείες «Σκλαβενίτης» και «Μασούτης».
Τα δεδομένα, βεβαίως, αναμένεται να αλλάξουν το επόμενο διάστημα, όσο επαναλειτουργούν σταδιακά τα καταστήματα της «Μαρινόπουλος» και πλέον η «Σκλαβενίτης» αποκτά παρουσία και εκτός της πρωτεύουσας.
Η έρευνα
Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα που πραγματοποίησε η IRI σε δείγμα 2.000 καταναλωτών το 42% σε πανελλαδικό επίπεδο όσων δήλωσαν πρώην πελάτες της «Μαρινόπουλος» επέλεξαν να κάνουν τα ψώνια τους στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» και το 24% στη Lidl. Κριτήρια επιλογής της «ΑΒ Βασιλόπουλος» ήταν το γεγονός ότι και πρώτα επισκέπτονταν μερικές φορές την εν λόγω αλυσίδα, η ποικιλία, οι τιμές και σε πολύ μεγάλο βαθμό τα οφέλη από τη χρήση της κάρτας πιστότητας. Οι χαμηλές τιμές και οι προσφορές διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο για τους καταναλωτές στο να επιλέξουν τη Lidl.
Σε Αττική και Β. Ελλάδα
Στην Αττική τη μερίδα του λέοντος των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» και δη το 55% πήρε η «Σκλαβενίτης». Το γεγονός ότι και πρώτα επισκέπτονταν μερικές φορές την αλυσίδα καθώς και οι καλές τιμές.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παρουσιάζει και η βόρεια Ελλάδα. Στη Θεσσαλονίκη το 55% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» επέλεξαν την «Μασούτης», ενώ συνολικά στη Μακεδονία το ποσοστό που κατευθύνθηκε στη «Μασούτης» διαμορφώνεται σε 46%. Η συνήθεια και η μεγάλη ποικιλία θεωρούνται από τους καταναλωτές οι βασικοί λόγοι επιλογής της αλυσίδας «Μασούτης».
Στην Κεντρική και Δυτική Ελλάδα, καθώς και την Κρήτη και τα νησιά η περισσότερο ευνοημένη από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος» καθώς απέσπασε αντιστοίχως το 45%, το 55% και το 43% των πρώην πελατών της πρώτης.
Η υπόλοιπη πίτα
Μερίδιο, βεβαίως, αν και μικρότερο κέρδισαν και άλλες αλυσίδες, όπως η My Market και η Γαλαξίας. Στην πρώτη περίπτωση καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η εύκολη πρόσβαση (καθώς πολλά καταστήματα Μαρινόπουλου ήταν μεσαία, όπως και τα περισσότερα My Market) και οι εκτεταμένες προσφορές για τις οποίες μάλιστα η εταιρεία δαπανά σημαντικά ποσά για διαφήμιση. Η εγγύτητα και οι τιμές ήταν τα βασικά κίνητρα για την επιλογή του «Γαλαξία».
Τι μέλλει γενέσθαι όταν επαναλειτουργήσει κανονικά όλο το δίκτυο της «Μαρινόπουλος» υπό το σήμα και τον έλεγχο της «Σκλαβενίτης»;
Η απάντηση των καταναλωτών στο πλαίσιο της έρευνας δίνει μια ισχυρή ένδειξη: το 51% θεωρούν πολύ πιθανό να μπουν ξανά στα καταστήματα της πρώην «Μαρινόπουλος».