Τα σχέδια του προτιμώμενου επενδυτή
Επενδύσεις 180 εκατομμυρίων ευρώ σε τέσσερα χρόνια, με την ανακατασκευή του προβλήτα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αντικατάσταση των γερανογεφυρών, αλλά και την αύξηση του φορτίου των εμπορευματοκιβωτίων, που αυτή τη στιγμή είναι στα 350.000 TEU, είναι στις άμεσες προτεραιότητες της κοινοπραξίας των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», μετά την ανακήρυξή της ως Προτιμώμενου Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Σκοπός του νέου σχήματος είναι έως τα τέλη του έτους να έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για τη σύσταση του νέου διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΘ και να αρχίσουν να «δουλεύουν με ταχείς ρυθμούς οι μηχανές» για την υλοποίηση του 4ετους σε πρώτη φάση επενδυτικού πλάνου που περιλαμβάνει κυρίως την επέκταση της προβλήτας στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που θα επεκταθεί στα 440 μέτρα μήκος και θα εκβαθυνθεί στα 16,5 μέτρα από 12 που είναι σήμερα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί πλοία χωρητικότητας έως 12.000 με 13.000 teu.
Αυτή τη στιγμή το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί πλοία έως 4.500 teu.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχαν χθες στελέχη του νέου σχήματος με ναυτιλιακούς συντάκτες στην Αθήνα, στόχος του νέου κοινοπρακτικού σχήματος είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποτελέσει εμπορικό κόμβο των Βαλκανίων, δημιουργώντας συνέργειες με λιμάνια της Βουλγαρίας, των Σκοπίων και της Ρουμανίας, αλλά και αξιοποιώντας τις συνδυασμένες μεταφορές σε όλη τη μεταφορική αλυσίδα.
Αναφορικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς τα στελέχη του νέου σχήματος δεν βλέπουν θέμα ανταγωνισμού, καθώς δεν εξυπηρετούν τις ίδιες αγορές. Ωστόσο τόνισαν ότι Πειραιάς και Θεσσαλονίκη μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά.
Σύμφωνα με τον κ. Boris Wenzel, διευθύνοντα σύμβουλο της Terminal Link SAS, θυγατρική της τρίτης μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας στο κόσμο (CMA CGM) και του μεγαλύτερου port operator στο κόσμο (China Merchant) τα λιμάνια, μπορούν να δώσουν τεράστια ώθηση στην οικονομία των περoοχών που εξυπηρετούν αλλά χρειάζεται να αναπτυχθεί παράλληλα όλη η μεταφορική αλυσίδα ως ένα στοιχείο, από τη θάλασσα, το πλοίο το λιμάνι και τις οδικές ή σιδηροδρομικές μεταφορές.
Είμαστε εδώ για να επενδύσουμε τόνισε, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του DIEP GmbH, κ. Alexander von Mellenthin. Όπως επεσήμανε χαρακτηριστικά, η επένδυσή τους στην ΟΛΘ δεν έγινε με το σκεπτικό να αποκομίσουν γρήγορα υψηλό κέρδος, καθώς όπως πρόσθεσε οι επενδύσεις στα λιμάνια έχουν αποτέλεσμα μακρόπνοο.
Σχετικά με τους χώρους πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων, επιδίωξη του νέου επενδυτικού σχήματος είναι να μην επηρεαστούν αλλά να παραμείνουν ανοικτοί στους πολίτες και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ενώ τα στελέχη της κοινοπραξίας εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από τις ως τώρα επαφές που είχαν με τους εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ, της κυβέρνησης αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης, κάνοντας ιδιαίτερη θετική αναφορά στον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη.
Για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, τα στελέχη της κοινοπραξίας τόνισαν ότι για να αναπτυχθεί θα πρέπει να υπάρξουν συζητήσεις και συνέργειες με πολλούς αρμόδιους φορείς της πόλης, ενώ για την ακτοπλοΐα είναι ένα θέμα που θα μελετηθεί σε επόμενο στάδιο, εκφράζοντας, ωστόσο, αισιοδοξία για τη δρομολόγηση του πλοίου στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη.
Συνάντηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με το κοινοπρακτικό σχήμα
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε χθες συνάντηση με εκπροσώπους της ένωσης των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS», μετά την ανακήρυξή της ως Προτιμώμενου Επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ.
Εκ μέρους του Επενδυτή μετείχαν, μεταξύ άλλων, ο Σωτήρης Θεοφάνης, συντονιστής της ένωσης, ο Alexander von Mellenthin, Διευθύνων Σύμβουλος της DIEP GmbH, ο Boris Wenzel, διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link SAS, ο Arthur Davidyan, διευθύνων σύμβουλος του DIMERA Group (BELTERRA Investments Ltd) και ο Marco Raniolo, γενικός διευθυντής της CMA CGM Greece.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στη συνάντηση συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Σημειώνεται ότι ο φάκελος της διαγωνιστικής διαδικασίας έχει ήδη υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.