Πίνακας του Ρώσου καλλιτέχνη πουλήθηκε για 42 εκατ. δολάρια, εκτοξεύοντας τα κέρδη του Sotheby’s
Ποιος είπε ότι είναι εύκολοι καιροί μόνο για… Basquiat; Όπως είχαμε προβλέψει, οι τρελές πωλήσεις του Αμερικανού καλλιτέχνη που σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο οδηγούν το χρηματιστήριο της τέχνης διεθνώς, ανεβάζοντας ξανά τις αξίες. Τώρα, ήταν η σειρά του Wassily Kandinsky, το ρεκόρ του οποίου έσπασε δύο φορές στο ίδιο απόγευμα, με διαφορά μόλις λίγων λεπτών, πυροδοτώντας φρενίτιδα αγορών κλασικών έργων τέχνης.
Ο χρωματιστός καμβάς που είχε ζωγραφίσει το 1913 ο Ρώσος καλλιτέχνης, έχει τίτλο “Bild mit Weissen Linien” («Ζωγραφίζοντας με Λευκές Γραμμές»), και έχει ως χαρακτηριστικό τα έντονα χρώματα, πουλήθηκε για 41,6 εκατ. δολάρια στην δημοπρασία έργων Ιμπρεσιονιστών και μοντέρνας τέχνης στο Λονδίνο. Μόλις λίγα λεπτά νωρίτερα, ένας πίνακάς του ίδιου καλλιτέχνη, από το 1909, με ένα πράσινο σπίτι σε ένα τοπίο, είχε πουληθεί για 26,4 εκατ. δολάρια, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του καλλιτέχνη που ήταν τα 23,3 εκατ. δολάρια.
Όσοι ήταν παρόντες στη δημοπρασία κάνουν λόγο για έναν «πόλεμο προσφορών που κράτησε 13 λεπτά». Τουλάχιστον τέσσερις συλλέκτες προσπάθησαν να χτυπήσουν το έργο του 1913, που είχε εκτιμηθεί στα 35 εκατομμύρια. Ο αγοραστής ήταν ο Hugo Nathan, ιδρυτής και διευθυντής του Beaumont Nathan art advisory του Λονδίνου, που ήταν παρών στην αίθουσα και έδωσε προσφορές εκ μέρους πελάτη του. Στη δημοπρασία τέθηκαν τρία νέα ρεκόρ που βοήθησαν τα κέρδη του οίκου από αυτή να φτάσουν περίπου τα 161 εκατ. δολάρια, αυξημένα σε σχέση με τα 152 εκατομμύρια του περασμένου έτους.
Ο πίνακας “Femme et Oiseaux” του Joan Miro πουλήθηκε για 31 εκατομμύρια δολάρια, 1 εκατομμύριο παραπάνω από ότι είχε εκτιμηθεί. Ένα άλλο highlight ήταν ένα γλυπτό γυμνής γυναίκας του Alberto Giacometti που έπιασε τα 22,6 εκατ. δολάρια. Ο πωλητής ήταν ο δισεκατομμυριούχος Leon Black. Αντίθετα, ανώνυμος έμεινε ο πωλητής του “Grande Figure,” του έργου από το 1948.
Θεωρείται δεδομένο ότι η ανοδική πορεία που έχει πάρει το «χρηματιστήριο» της τέχνης θα συνεχιστεί, αποδίδοντας ακριβώς το αντίθετο από όσους προέβλεπαν μια «φούσκα» να σκάει και έκανε τους asset managers να προτείνουν «απομάκρυνση» από τις επενδύσεις σε έργα τέχνης. Η συνέχεια των ρεκόρ στις αλλεπάλληλες δημοπρασίες, καταδεικνύει και αποδεικνύει ότι η τέχνη θα είναι πάντα μια καλή επένδυση…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ