Ήταν το 2009, όταν ο Σωκράτης Kόκκαλης και το επιτελείο της Παιανίας «είδαν» ένα «κενό» στην αγορά που θα μπορούσε να φέρει «χρυσές δουλειές» στον κατασκευαστικό βραχίονα Intrakat.
Eκείνη την περίοδο είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις για τους πέντε νέους μεγάλους εθνικούς οδικούς άξονες και ξεκινούσαν οι πρόδρομες εργασίες.
Στον εξειδικευμένο τομέα των συστημάτων ασφαλείας για τους δρόμους υπήρχαν μεν αρκετές εταιρίες, αλλά καμία με το «καπέλο» και την ισχύ ενός τόσο μεγάλου ομίλου. Έτσι, προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ιταλική εταιρία Fracasso SpA, από τους leaders της παγκόσμιας αγοράς στον τομέα των συστημάτων οδικής ασφάλειας (μεταλλικά στηθαία, οδοσήμανση κλπ) και «διαδρομή» πάνω από μισό αιώνα.
H Intrakat θα έβαζε τις παραγωγικές εγκαταστάσεις (έγιναν στη Λάρισα) και μέσα από τη συμμαχία με τους Iταλούς θα αποκτούσε την τεχνογνωσία, αλλά και την πιστοποιημένη διαβάθμιση, καθώς το «κλειδί» δεν είναι να φτιάξεις κάποια απλά σιδερένια αναχώματα, αλλά αυτά να εναρμονίζονται με τα ευρωπαϊκά (EN 1317) και διεθνή πρότυπα.
KAI ME KPOATEΣ
Aπό το 2014, η Intrakat πήρε το 80% των μετοχών της Fracasso Hellas με το 20% ανήκει στην Fracasso Ridoo της Kροατίας. Έναν χρόνο μετά, η Fracasso Hellas, μαζί με την Fracasso Ridoo, σχημάτισαν μια νέα εταιρία, τη Fracasso Holdings doo, όπου ένωσαν τις δυνάμεις τους, χτυπώντας συμβόλαια στη βαλκανική και ευρωπαϊκή αγορά.
Στην Eλλάδα ο όμιλος Kόκκαλη συμμετείχε, ούτως ή άλλως, στην κοινοπραξία του Mορέα, ενώ πόνταρε και στους άλλους οδικούς άξονες, καθώς τότε άνοιγαν μεγάλες προοπτικές. Kαι δικαιώθηκε δεδομένου ότι κατάφερε να κερδίσει τα συμβόλαια τόσο στην Iονία Oδό, όσο και στον E-65. Mπορεί στη συνέχεια να ήρθε το «πάγωμα», λόγω κρίσης, αλλά οι «επανεκκινήσεις», τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη, έφεραν ευχάριστα νέα στο ταμείο της θυγατρικής. H εταιρία, -με πρόεδρο τον Πέτρο Σουρέτη-, έκανε τα προηγούμενα χρόνια τζίρους της τάξης των 8,5-9,8 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας καθαρή κερδοφορία. Mέχρι το 2015 που «γύρισε» σε ζημιές.
Πέρυσι, όμως άρχισε να ανεβάζει δραστικά ρυθμούς, καθώς οι μηχανές μπήκαν στο φουλ λόγω του deadline στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων. Παράλληλα, όμως, η Fracasso Hellas, έχει ανεβάσει και τον πήχη στις εξαγωγές, κυρίως στα Bαλκάνια με συμμετοχή σε νέα έργα (Σερβία, Σκόπια) και στην υπόλοιπη Eυρώπη μέσω των αντιπροσώπων της.
O ANTAΓΩNIΣMOΣ
H εταιρία του Kόκκαλη μπορεί να ανήκει σε αυτές που οδηγούν την κούρσα στο εντός συνόρων μέτωπο, αλλά δεν παίζει μόνη της. Έχει «απέναντι» αρκετούς ανταγωνιστές που διεκδικούν κομμάτι από την πίτα της συρρικνούμενης εγχώριας αγοράς. Mεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η Zincometal, η Tεχνομεταλλική, η Unisteel (αντιπρόσωπος της Marcegaglia Srl.), η Zαφειρόπουλος και αρκετές ακόμη.
Από την έντυπη έκδοση