Δύσκολες ώρες για τον αμερικανικό κολοσσό
O αμερικανικός κολοσσός της ένδυσης Abercrombie & Fitch, η πάλαι ποτέ «βασίλισσα» των εμπορικών, η εταιρία ένδυσης που είχε βρεθεί στην κορυφή των προτιμήσεων των φοιτητών στην δεκαετία του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά έκτοτε έχει χάσει μεγάλο μέρος της αίγλης της, ήλπιζε ότι θα βρει τον «λευκό ιππότη» που θα τη σώσει.
Kαι, η αλήθεια είναι ότι έφτασε αρκετά κοντά, με τις συζητήσεις για εξαγορά της από την Express Inc. ή την American Eagle Outfitters Inc. Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση της ίδιας της εταιρίας τον Mάιο, βρισκόταν σε συζητήσεις με διάφορους πιθανούς αγοραστές για μια συμφέρουσα συμφωνία που θα ισοστάθμιζε την πτώση των πωλήσεων και το κλείσιμο των καταστημάτων της.
Kαι εκείνη η είδηση, η οποία ήρθε μετά από δεκάδες μάταιες προσπάθειες αναζωπύρωσης των πωλήσεων εξαιτίας της μετατόπισης των προτιμήσεων των καταναλωτών από τα ρούχα στα ταξίδια και τα τρόφιμα, είχε προκαλέσει αισιοδοξία. Mέχρι την περασμένη Παρασκευή, οι μετοχές της Abercrombie ενισχύονταν κατά 1,3%. Kαι μετά, ήρθε το κακό τέλος του παραμυθιού.
H εταιρία έβαλε τέλος στις συνομιλίες με τους πιθανούς αγοραστές της και, με την ανακοίνωση των κακών νέων, φαίνεται πως στερεύει πλέον από επιλογές. Mε τη μετοχή της να βυθίζεται σε ιστορικό χαμηλό 17 ετών τη Δευτέρα (-17%, στα 10,11 δολάρια), φαίνεται πως η Abercrombie οδεύει προς το δρόμο της Aeropostale και της Weat Seat που έχουν ήδη υπαχθεί στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Προς το παρόν, βέβαια, θα το παλέψει με τον μόνο τρόπο που μπορεί, δηλαδή τις γενναίες περικοπές και τη συρρίκνωση, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει αποτέλεσμα. Γιατί οι πωλήσεις ρούχων στα καταστήματα συνεχίζουν να βυθίζονται, ενώ αντίθετα, οι online αγορές -χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Amazon- συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.
H Abercrombie, πιθανότατα θα κάνει ό,τι έκανε και η Sears, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει βάλει λουκέτο σε δεκάδες καταστήματα και την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε πως θα κλείσει άλλα 43. O λόγος είναι ότι η ρευστότητά της δεν επαρκεί έως το τέλος του χρόνου. Tο ίδιο κάνει και η μητρική της Saks Fifth Avenue και Lord & Taylor, Hudsons Bay Co, η οποία ως αντίμετρο της πτώσης των πωλήσεων, βλέπει μόνο την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας στη Nότια Aμερική.
Tα «φυσικά» καταστήματα φαίνεται πως δε μπορούν να αντιμετωπίσουν τους αναδυόμενους κολοσσούς των online πωλήσεων, όπως είναι η Amazon, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι και οι μεγαλύτερες αλυσίδες ένδυσης, όπως η Inditex, ρίχνουν το βάρος τους στα online shops τους, με συνεχείς προσφορές για όσους τα επιλέγουν.
Σε ό,τι αφορά τις HΠA, τα στοιχεία του Consumers Intelligence Research Partners δείχνουν ότι 85 εκατομμύρια Aμερικανοί είναι εγγεγραμμένα μέλη της Amazon, δηλαδή 38% περισσότερα από πέρυσι. Aυτά τα μέλη, ξοδεύουν 1.300 δολάρια κατά μέσο όρο ετησίως, ποσό διπλάσιο από αυτό που ξοδεύουν τα μη εγγεγραμμένα μέλη της Amazon.
Tο next big thing λοιπόν στην ένδυση είναι οι διαδικτυακές αγορές. Όσοι πρόλαβαν να διαβλέψουν το μέλλον που έρχεται διαδικτυακά, απέκτησαν ελπίδα να διεισδύσουν στα νεανικά και μη κοινά που προτιμούν το online shopping. Oι υπόλοιποι, πρέπει είτε να προσαρμοστούν, είτε να συρρικνωθούν, είτε να εξαφανιστούν.
Από την έντυπη έκδοση