Την έκθεσή τους μετά την Επιθεώρηση που πραγματοποίησαν στην ΕΡΤ παρέδωσαν σήμερα στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο και τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού Τηλέμαχο Χυτήρη οι Επιθεωρητές Ελέγχου Δημόσιας Διοίκησης.
Η έκθεση εστάλη και στον εισαγγελέα και αφορά τα πορίσματα των Επιθεωρητών Ελέγχου αναφορικά με τις μικτές παραγωγές της ΕΡΤ, τη σύμβαση χορηγίας μεταξύ ΕΡΤ και ανώνυμης εταιρείας, καθώς και το ζήτημα της υλοποίησης των από 27/03/2007 προτάσεων της έκθεσης Επιθεώρησης Ελέγχου σχετικά με τηλεοπτικές παραγωγές της ΕΡΤ που, όπως διαπιστώθηκε, δεν υλοποιήθηκαν.
Ειδικότερα, αναφορικά με τις μικτές παραγωγές ελέγχθηκαν λεπτομερώς 13 και διαπιστώθηκε ότι:
– οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ δεν μεριμνούν για την κοστολόγηση της δικής της συμμετοχής στις μικτές παραγωγές, με αποτέλεσμα να αμφισβητείται σε πολλές περιπτώσεις αν αυτές οι παραγωγές είναι πράγματι οικονομικά συμφέρουσες για την ΕΡΤ.
– οι ίδιες υπηρεσίες δεν φροντίζουν για την παρακολούθηση της πλήρους εκπλήρωσης των υποχρεώσεων των παραγωγών με συνέπειες:
α) να επιβαρυνθεί η ΕΡΤ με την καταβολή πλήρους αμοιβής για επεισόδια που είναι επαναλήψεις προηγούμενων επεισοδίων
β) τη διπλή χρέωση της ΕΡΤ για δαπάνες οδοιπορικών εξόδων
γ) την καταβολή πλήρους αμοιβής στους παραγωγούς, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις προέκυψε ότι δεν απασχόλησαν το σύνολο του προσωπικού που είχαν υποχρεωθεί να απασχολήσουν.
– κατά τη διάρκεια εκπομπών μικτής παραγωγής που προβλήθηκαν στο δορυφορικό πρόγραμμα της ΕΡΤ (2006-2009) και είχαν και ομογενείς τηλεθεατές, πραγματοποιήθηκε σε μεγάλη έκταση απαγορευμένη διαφήμιση ξενοδοχειακών, τουριστικών, ναυτιλιακών, φαρμακευτικών και λοιπών επιχειρήσεων, με συνέπεια την απώλεια εσόδων για την ΕΡΤ, που κανονικά θα εισέπραττε αν ήταν νόμιμη η διαφήμιση, ενώ δεν επιβλήθηκαν κυρώσεις για την παράβαση σχετικού όρου της σύμβασης.
Εξ άλλου, όσον αφορά τη σύμβαση χορηγίας μεταξύ ΕΡΤ και ανώνυμης εταιρείας διαπιστώθηκε εξαιρετικά ευνοϊκή αντιμετώπιση του χορηγού με αποτέλεσμα ζημιά σε βάρος της ΕΡΤ λόγω διαφυγόντων κερδών, ιδιαίτερα όσον αφορά τα διαφημιστικά σποτ των 40 δευτερολέπτων, το λογότυπο του χορηγού και τις προσωπικές αναφορές στον χορηγό και τις υπηρεσίες του από τους παρουσιαστές, που ουσιαστικά συνιστούν διαφήμιση και θα έπρεπε να τιμολογούνται με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια της ΕΡΤ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ