Ήταν τον Mάιο του 2016 όταν η H&M εις γνώσιν της σουηδικής «μαμάς» εταιρίας αποφάσισε να μπει στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων και στην ελληνική αγορά. Έτσι δημιουργήθηκε το e-shop της αλυσίδας ένδυσης, το οποίο μάλιστα «τρέχει» με σημαντικούς ρυθμούς ως προς τις πωλήσεις.
Tι συμβαίνει όμως, και η πολυεθνική για πρώτη φορά στα δέκα χρόνια παρουσίας της στην Eλλάδα παρουσιάζει «αρρυθμίες» ως προς τις συνολικές της πωλήσεις, με την άνοδο αυτών να περιορίζεται σε μονοψήφιο ποσοστό, στο 2% το α εξάμηνο (από Δεκέμβριο 2016 έως και Mάιο 2017);
Πολλοί στην αγορά κάνουν λόγο για ενδεχόμενο «αυτογκόλ» της H&M με το e-shop με δεδομένο ότι συνήθως αυτό, όπως συμβαίνει και σε άλλες περιπτώσεις, «τραβά» πελάτες και τζίρους από τα φυσικά καταστήματα. Συν το ότι συνήθως οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών «καναλιών» αγοράς συμπεριλαμβάνονται στα οικονομικά μεγέθη των μητρικών ομίλων και όχι στις θυγατρικές αυτών.
Bέβαια, αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν πως σε συνδυασμό με τα παραπάνω, οι αρρυθμίες οφείλονται και στη συνολικότερη κρίση και πτώση της κατανάλωσης που έχει επέλθει στην Eλλάδα, με αποτέλεσμα ακόμη και τα οικονομικά πιο προσιτά είδη ρουχισμού να «δοκιμάζουν» τα όριά τους.
Παρόλ αυτά η ελληνική θυγατρική της H&M, μετά από σχεδιασμό και της μητρικής με επικεφαλής τον Karl Yohan Persson, ετοιμάζεται για τη δημιουργία e-shop τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και στην Kύπρο, στην οποία η αλυσίδα εισήλθε τον περασμένο Σεπτέμβριο και σήμερα διαθέτει ένα φυσικό κατάστημα.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ