Στη δημιουργία δύο τερματικών σταθμών φορτίου («cargo terminals») σε Λάρνακα και Σόφια, συνολικού ύψους επένδυσης 10 εκατ. ευρώ, προσανατολίζεται ο όμιλος υπηρεσιών μεταφορών και τουρισμού «Goldair», με προοπτική εντός του 2011 να είναι έτοιμο εκείνο της Κύπρου και το 2012 να ακολουθήσει το αντίστοιχο της Βουλγαρίας.
Τα cargo terminals, εμβαδού 5.000 τ.μ. έκαστο, για τα οποία προβλέπεται συνεργασία και με άλλες εταιρίες, στόχος είναι αφενός να εξυπηρετούν αεροπορικά φορτία μέσω της “Goldair Handling” και αφετέρου να λειτουργούν ως τερματικός σταθμός logistics, μέσω της “Goldair Cargo”.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε σήμερα, στη διάρκεια γεύματος εργασίας στη Θεσσαλονίκη, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλου “Goldair” και διευθύνων σύμβουλος της “Goldair Cargo”, Καλλίνικος Καλλίνικος.
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι η “Goldair Handling”, που εξυπηρετεί περισσότερες από 100 αεροπορικές εταιρίες και διακινεί πάνω από 60.000 τόνους εμπορευμάτων ετησίως, ενδιαφέρεται να ανοίξει «φτερά» για την επέκτασή της και σε άλλα αεροδρόμια της Ελλάδας (πέραν των 11 όπου έχει ήδη παρουσία) και του εξωτερικού (στη Βουλγαρία, όπου ήδη δραστηριοποιείται, αλλά και στην Αίγυπτο και πιο μακροπρόθεσμα στην Κροατία). Η επέκταση σε νέα αεροδρόμια εκτιμάται ότι μπορεί να «ανοίξει» περίπου 100 νέες θέσεις εργασίας. Η εταιρία εξυπηρέτησε φέτος 38.000 πτήσεις και 5 εκατ. επιβάτες, κίνηση αυξημένη κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.
Ο όμιλος Goldair, που την τελευταία πενταετία έχει επενδύσει 4,5 εκατ. ευρώ μόνο στη Θεσσαλονίκη, για τη δημιουργία κέντρου logistics στη ΒΙΠΕ Σίνδου και υποστηρικτικών υποδομών, δίδει ιδιαίτερη έμφαση και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Σύμφωνα με τον κ.Καλλίνικο, μέσω της θυγατρικής Goldeco, που ιδρύθηκε το 2008, ο όμιλος “πατάει πόδι” στην αγορά των φωτοβολταϊκών στις στέγες, ενώ έχει ήδη καταθέσει αίτηση για την εγκατάσταση συστημάτων ισχύος 8 MW (το κόστος της επένδυσης αναμένεται να προσεγγίσει τα 16 εκατ. ευρώ).
Η Goldair Cargo έκλεισε την παρελθούσα χρήση με τζίρο 43 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά περίπου 10% και πτώση κερδών, ενώ ο όμιλος με κύκλο εργασιών 125 εκατ. ευρώ και με κερδοφορία. Για το 2011, ο κ. Καλλίνικος διατύπωσε την εκτίμηση ότι ο τζίρος του κλάδου θα μειωθεί κατά 15%. Στόχος της εταιρίας είναι, πάντως, να διατηρήσει τον κύκλο εργασιών της στα ίδια επίπεδα.