Ανοιχτό άφησε ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου το ενδεχόμενο να κλείσει κάποια ΔΕΚΟ, αλλά και να ιδιωτικοποιηθεί κάποια επιχείρηση αστικής συγκοινωνίας, ενώ εξέφρασε την βεβαιότητά του για την εκταμίευση της ερχόμενης δόσης.
Αφού η τρόικα δεν έμεινε ικανοποιημένη από τους νέους φόρους φόρους (όπως η μετάταξη των προϊόντων από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 13%, στον υψηλό 23%) και με το γεγονός ότι στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης τα μέτρα που έως τώρα ανακοινώθηκαν είναι ουσιαστικά 50% επιπλέον φόροι και 50% μείωση δαπανών, δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την Αθήνα εάν δεν εξασφαλίσει το κλείσιμο δημοσίων οργανισμών, τις απολύσεις και την άμεση προώθηση των αποκρατικοποιήσεων.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κ. Παπακωνσταντίνου για τις πιέσεις που δέχεται η κυβέρνηση να προχωρήσει σε σκληρές μειώσεις δαπανών. «Δεν είναι εύκολο να κλείσεις μια ΔΕΚΟ, αν χρειάζεται θα γίνει κι αυτό» και συμπλήρωσε πως «την εξυγιαίνεις, αποκρατικοποιείς εκεί που δεν χρειάζεται να είναι το κράτος.
Αλλά τις ΔΕΚΟ τις εξυγιαίνεις, για να δουλεύουν για τον πολίτη – για παράδειγμα αυτές των αστικών συγκοινωνιών, ούτε να τις κλείσεις μπορείς, ούτε θέλεις να ιδιωτικοποιήσεις όλες τις αστικές συγκοινωνίες» αφήνοντας να εννοηθεί ότι και οι αστικές συγκοινωνίες είναι πιθανό να ιδιωτικοποιηθούν, αν και μέχρι τώρα δεν έχουν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων.
Πάντως, είναι σαφές ότι η τρόικα ασκεί έντονες πιέσεις και για τις αποκρατικοποιήσεις. Κρίσιμο στοιχείο στο μέτωπο αυτό, είναι ο ρόλος που θα έχει το Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας (ΤΔΠ) που προβλέπεται να συσταθεί. Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες ζητούν την δημιουργία ενός ανεξάρτητου φορέα που θα υλοποιεί τις αποκρατικοποιήσεις.
Ωστόσο, η κυβέρνηση επιμένει στην λειτουργία του ΤΔΠ. «Υπάρχει η δημιουργία ενός ταμείου, στο οποίο θα εισφερθούν κινητές και ακίνητες αξίες του Δημοσίου, το οποίο θα μπορεί να βγαίνει στην αγορά», υποστήριξε ο κ. Παπακωνσταντίνου και πρόσθεσε πως «θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις αξίες του, για να δανείζεται καλύτερα».