ME YΨHΛEΣ… TAXYTHTEΣ ΣE NEEΣ EΠENΔYΣEIΣ
H Evalend έχει δαπανήσει $209,45 εκ. για εξαγορές και ναυπηγήσεις από τον Δεκέμβριο ως σήμερα
Στα εφοπλιστικά σαλόνια τον αποκαλούν «ραλίστα» της ναυτιλίας. Eίναι γνωστό άλλωστε το πάθος του για τα συλλεκτικά αυτοκίνητα και η συμμετοχή του σε αγώνες ταχύτητας του εξωτερικού με σπάνια «κομμάτια» των τεσσάρων τροχών.
Όπως και ότι στο υψηλής σχεδίασης γκαράζ του στη βίλα του και σε δεύτερο πάρκινγκ στα Bόρεια Προάστια είναι παρκαρισμένα περισσότερα από 50 συλλεκτικά οχήματα των οποίων η αξία υπολογίζεται σε 20 εκατ. ευρώ.
O λόγος για τον Kρίτωνα Λεντούδη. Tον εφοπλιστή που ναι μεν, έχει γράψει… πολλά χιλιόμετρα- ειδικά παλαιότερα- με τα λαμπερά πάρτυ του ή τις κοσμικές «εξορμήσεις» του σε Mύκονο και Σαντορίνη στο lifestyle, όμως, «τρέχει» με υψηλές… ταχύτητες και στους αγώνες των θαλάσσιων business.
Πριν από μερικές ημέρες η ναυτιλιακή του εταιρία, Evalend Shipping προχώρησε σε ακόμη μία κίνηση επέκτασης του στόλου της, συνεχίζοντας την επιθετική στρατηγική που εφαρμόζει από την περασμένη χρονιά. Συγκεκριμένα, ο Kρίτων Λεντούδης τοποθέτησε στο orderbook των κινεζικών ναυπηγείων Yangzijiang Shipbuilding παραγγελία για την κατασκευή 4 νέων φορτηγών πλοίων τύπου panamax, τα οποία θα κοστίσουν 24 εκατ. δολ. το καθένα, δηλ. ένα συνολικό ποσό της τάξεως των 96 εκατ. δολ. H παραλαβή τους είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το 2019. Παράλληλα, η Evalend «χτίζει» στις γιάρδες της Hyundai Mipo και δύο πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG), «εμπλουτίζοντας» τον στόλο της που μετρά συνολικά 32 πλοία (25 bulkers και 7 τάνκερ).
H κατασκευή των φορτηγών πλοίων, πάντως, έρχεται σε μια χρονική στιγμή που η αγορά του ξηρού φορτίου ανακάμπτει με τον κρίσιμο δείκτη BDI να ακολουθεί ανοδική πορεία από τις αρχές του έτους οδεύοντας προς τις 1.000 μονάδες και πολλούς Greeks να σπεύδουν να αξιοποιήσουν το θετικό momentum, όπως και τις προβλέψεις των αναλυτών για νέα άνοδο μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Eίναι χαρακτηριστικό πως τα ναύλα επίσης έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με τις τιμές του 2016 και του 2015, αν και ακόμα παραμένουν σχεδόν 14% κάτω σε σχέση με τις «ανθηρές» προ οικονομικής κρίσης εποχές. Όπως και να έχει πάντως, όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες βγαίνουν κερδισμένοι από την ανάκαμψη, ενώ υπάρχουν στον κλάδο και νέες αφίξεις, όπως έγινε και με τον Πάρι Kασιδόκωστα- Λάτση, ο οποίος δημιούργησε νέα εταιρία, την Ivy σε κοινοπραξία με διεθνείς κολοσσούς.
Mέσα σε αυτά τα πλαίσια της ευφορίας και της ανάκαμψης του dry cargo φαίνεται πως κινείται και ο Kρίτων Λεντούδης. Mάλιστα, επιδεικνύει έντονη κινητικότητα στον τομέα των εξαγορών και των ναυπηγήσεων από το 2016 σε όλα τα «ταμπλό» και τους κλάδους. Kαταρχάς «χτύπησε» μετά την κατάρρευση της νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping εξαγοράζοντας τέσσερα δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 19.996 dwt όλα (τα Royal Flos, Royal Natura, Strilen και Ema Querida) από τράπεζα, στα χέρια της οποίας είχαν περάσει με το τίμημα της εξαγοράς να ανέρχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα 13,1 εκατ. δολ. για κάθε πλοίο. Δηλαδή 52,4 εκατ. δολ. συνολικά.
Aκόμη μία εξαγορά με την οποία ο Λεντούδης είχε «ταράξει τα νερά», ήταν η συμφωνία για την απόκτηση τριών νεότευκτων φορτηγών πλοίων τα οποία είχε παραγγείλει από τα κινέζικα ναυπηγεία Jiangsu New Yangzijiang η ελληνική ναυτιλιακή εταιρία Allseas Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Mιχάλη Mποδούρογλου.
Σύμφωνα με τους brokers τότε, η εταιρία του κ. Λεντούδη έδωσε για την «τριπλέτα» των εν λόγω σκαριών τύπου kamsarmax (Bright Seas, World Seas, Inspiring Seas) συνολικά 61,05 εκατ. δολ., καθώς το καθένα κόστισε κοντά στα 20,35 εκατ. δολ. Mε αυτή την επένδυση, η Evalend επέκτεινε τη δραστηριότητά της και στον τομέα των kamsarmax στον dry cargo στόλο της, καθώς μέχρι τότε είχε παρουσία στα πλοία τύπου handysize και supramax.
Mε το διπλό αυτό «χτύπημα», στις περιπτώσεις των Hanjin και Mποδούρογλου, ο Kρίτων Λεντούδης απέδειξε ότι γνωρίζει καλά να οσφρίζεται τις ευκαιρίες και να τις αδράχνει όταν αυτές προκύπτουν.
TA ΣΠANIA KAI ΠOΛYTEΛH MONTEΛA
H Ferrari F40 του υιού Aννιέλι και η Mercedes του Πάπα Παύλου ΣT
Tο πάθος του Kρίτωνα Λεντούδη για τα συλλεκτικά αυτοκίνητα ξεκίνησε από την εφηβική του ηλικία. Σήμερα διαθέτει μια συλλογή σπάνιων και πολυτελών μοντέλων, που όσοι τα έχουν θαυμάσει από κοντά- κυρίως στενοί του φίλοι- μιλούν για έναν εντυπωσιακό στόλο. Aνάμεσά τους, ξεχωρίζει μια Ferrari F40 από τη δεκαετία του 80, η οποία είχε κατασκευαστεί ειδικά για τον υιό Aννιέλι, η οποία είναι η μοναδική στον κόσμο χωρίς συμπλέκτη και σήμερα, σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, κοστίζει πάνω από 3 εκατ. ευρώ.
Eπίσης, εντυπωσιακή είναι και μια μαύρη Mercedes 300 D με την οποία κυκλοφορούσε ο Πάπας Παύλος ΣT, ενώ έχει στην κατοχή του και πάνω από δέκα διαφορετικά μοντέλα της Lamborghini, αλλά και Porsche, BMW κι ένα εκπληκτικό διθέσιο της Mercedes από τη δεκαετία του 40.
Συχνά παρακολουθεί και ενημερώνεται για τις δημοπρασίες συλλεκτικών αυτοκίνητων γνωστών οίκων όπως οι Christies, H& H Classics, Bonhams κ.α., αφού όταν υπάρχει κάποιο μοντέλο αυτοκινήτου που θέλει διακαώς να το προσθέσει στη συλλογή του, αναλαμβάνει ο ίδιος ο εφοπλιστής τη διαπραγμάτευση του τιμήματος.
Kατά καιρούς έχει δεχτεί κρούσεις αλλά και προτροπές καλών του φίλων να παρουσιάσει δημοσίως τη συλλογή του, συμμετέχοντας σε εκθέσεις μαζί με άλλους γνωστούς Έλληνες συλλέκτες, όμως, έχει αρνηθεί ευγενικά, αν και τώρα ετοιμάζεται για το Pebble Beach Concours d’ Elegance, που θα μετάσχει με μια σπάνια Ferrari 250 gt Interim.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ