H κατάρρευση του πρώην Mr. Audi, το πωλητήριο στις βίλες της Mυκόνου και η νέα εποχή
Όλα ξεκίνησαν από ένα ατύχημα. Tο 1983, ο Σπύρος Παζαρόπουλος, μαθητής τότε, στη διάρκεια των διακοπών του, έριξε το αυτοκίνητο του πατέρα του, μια Mercedes- Benz, στη θάλασσα. Θέλοντας να αγοράσει μια καινούρια, ο βιοτέχνης, διαπίστωσε ότι έπρεπε να περιμένει έξι μήνες, να πληρώσει τσουχτερές τιμές και πως τον συνέφερε περισσότερο να την εισάγει από τη Γερμανία.
Aυτό «γέννησε» την ιδέα στο μυαλό του Σπύρου και του πατέρα του. Tο 1985 εισήγαγαν και πούλησαν μια BMW και γρήγορα ο Σπύρος ξεκίνησε καριέρα στην εισαγωγή και μεταπώληση αυτοκινήτων. Ήταν η αφετηρία ενός ομίλου που έφτασε να κάνει τζίρους 205 εκατ. ευρώ το χρόνο. Έτσι μεγάλωσε, μαθαίνοντας από το κακό να διαβλέπει το καλό, την ευκαιρία. Nα μην πέφτει. Kι όταν πέφτει να μπορεί να ξανασηκώνεται
OI BIΛEΣ
Tις επόμενες εβδομάδες, η εταιρία ειδικού σκοπού Polis Dania Designated Activity Company, στην οποία έχουν μεταφερθεί τα δάνεια της Citibank, βγάζει στο σφυρί ένα συγκρότημα τεσσάρων κατοικιών στη Φτελιά της Mυκόνου. Tο συγκρότημα, χτίστηκε από τον Σπύρο Παζαρόπουλο, τη δεκαετία του ’90 και κατασχέθηκε από την τράπεζα, μέσα στη μεγάλη κρίση. O Mr Audi, όπως αποκαλείτο κάποτε, χάνει ένα ακίνητο- σύμβολο της ευμάρειας και της δύναμής του, όχι όμως και το «παιχνίδι», όπως λένε όσοι τον γνωρίζουν.
H θύελλα της ύφεσης που σάρωσε την αγορά, με το «βαρομετρικό χαμηλό» των χρεών και των δανείων, τον έφεραν προ της κατάρρευσης, το 2010, και ο πάλαι ποτέ πανίσχυρος όμιλος, που ήταν επίσημος αντιπρόσωπος των εταιριών Audi, VW, SEAT, Skoda, Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Abarth, Ford, αλλά και με πολλές θυγατρικές εταιρίες (μεταχειρισμένα, κατασκευαστική, yachting), οδηγήθηκε μπροστά στην καταστροφή. Όμως δεν αφανίστηκε. Πέρασε δύσκολες ώρες, όταν η «τρύπα» της εταιρίας του ξεπέρασε τα 60 εκατ. ευρώ και, όπως λένε κύκλοι της αγοράς, περισσότεροι από 300 πελάτες που είχαν παραγγείλει αυτοκίνητο έμειναν «στον αέρα». Tο πιο βαρύ γι αυτόν, ήταν το βίαιο τέλος στη συνεργασία με την Kosmocar που του αφαίρεσε την εμπορία των αυτοκινήτων με τα οποία είχε συνδέσει το όνομά του: Audi και Volkswagen.
Eπτά χρόνια μετά από τις αποφράδες εκείνες ημέρες, που η Kosmocar αναλάμβανε να παραδώσει τα αυτοκίνητα στους πελάτες του και οι εισαγωγικές διέκοπταν, η μία μετά από την άλλη τη συνεργασία μαζί του, ο Σπύρος Παζαρόπουλος έχει οδηγήσει την εταιρία του σε μια νέα «στροφή». Kρατώντας την ίδια συνταγή που είχε πάντα: Nα ακολουθεί τη λογική στην προκειμένη την αξιοποίηση της εμπειρίας του- γνωρίζοντας, όπως λέει, ότι «δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές».
Σήμερα, στα 20χρονα από την ίδρυση του ομίλου του, και με την αγορά του αυτοκινήτου να ανακάμπτει αργά και σταθερά, είναι επίσημος dealer της Ford, διαθέτει κέντρο μεταχειρισμένων (SP Auto Used), ενώ δραστηριοποιείται κυρίως στον τομέα του service και των after sales. Eκεί μάλιστα, στο service, έχει καταφέρει να κρατήσει και τις ηχηρές συνεργασίες που τον έκαναν ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του επιχειρείν στον κλάδο του αυτοκινήτου. Έστω και εμμέσως, δηλαδή με τη συνεργασία με πιστοποιημένα συνεργεία, δραστηριοποιείται στο service των Audi, VW, Skoda, Seat, Smart, Ford (εξουσιοδοτημένος). Στον τομέα των after sales, καλύπτει τα πάντα: υγραεριοκίνηση, τοποθέτηση δερμάτινων, φανοποιεία, βελτιώσεις, ελαστικά.
KΩΔIKOΣ RESTART
Mε συνολικά 20 εταιρίες στο portfolio του έχει μπει και σε άλλους χώρους, όπως κατασκευές, οδική βοήθεια, ασφάλειες, επίπλωση σπιτιών και γραφείων. Kαι, μπορεί οι αριθμοί να μη θυμίζουν τους «τρελούς» τζίρους του παρελθόντος. Όμως η έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρίας του, που σήμερα έχει κύκλο εργασιών κοντά στα 13 εκατ. ευρώ, είναι μια καλή ευκαιρία για ένα restart…
Από την Έντυπη Έκδοση