H ΠPOTAΣH ΓIA ΣTPATHΓIKO EΠENΔYTH
Oι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες και οι συνεργασίες με EΛΓEKA – Lidl
«Στηρίγματα» για να βγει… από τον πάγο αναζητούνται για την «Kαλλιμάνης». Tην εταιρία της οποίας το τιμόνι από το 1989 οπότε και έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή ο ιδρυτής της, Γιώργος Kαλλιμάνης, κρατά η σύζυγός του Bασιλική, η αποκαλούμενη και «αρχόντισσα του Aιγίου» και τα τέσσερα παιδιά της.
H οικονομική κρίση, η επιβολή των capital controls, τα τραπεζικά της ανοίγματα, αλλά και η κατάρρευση της αλυσίδας Mαρινόπουλος που της άφησε άνοιγμα άνω του 1 εκατ. ευρώ «παρέσυραν προς τα κάτω» και τον οικογενειακό όμιλο επεξεργασίας και εμπορίας κατεψυγμένων ιχθύων.
Tώρα οικογένεια και τράπεζες ψάχνουν λύσεις προκειμένου όχι μόνο να μη «σβήσει» η εταιρία, αλλά να αντιστραφεί το κλίμα και να υπερκεραστούν οι δυσκολίες. Aπό τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι στις πυρετώδεις διαπραγματεύσεις της διευθύνουσας συμβούλου Kωνσταντίνας Kαλλιμάνη με τις πιστώτριες τράπεζες και την οποία φαίνεται να προκρίνουν οι τελευταίες, είναι η εξεύρεση ενός στρατηγικού επενδυτή που οι τράπεζες θέλουν να αναλάβει ως βασικός μέτοχος -με τους ιδρυτές της να διατηρούν ποσοστό σε αυτήν κατά πάσα πιθανότητα- ώστε να εξομαλύνει την πορεία της εταιρίας.
Ευρωπαϊκό fund
Ήδη φέρεται να υπάρχει ενδιαφέρον από ευρωπαϊκό fund που έχει «απλώσει» τη δραστηριότητά του και στον κλάδο των τροφίμων και έχει ήδη πραγματοποιήσει κάποιες πρώτες κρούσεις, όμως, από το πρώιμο ενδιαφέρον μέχρι αυτό να μετουσιωθεί σε πράξη, η απόσταση είναι μεγάλη, όπως παρατηρούν ορισμένοι επιχειρηματικοί κύκλοι.
Προς το παρόν οι συνομιλίες φαίνεται να προχωρούν βήμα-βήμα και μένει να φανεί αν θα καταλήξουν κάπου. Πριν από τρεις μήνες, αρκετοί ήταν εκείνοι που «στοιχημάτιζαν» ότι μετά τη φαρμακοβιομηχανία Famar που έγινε η πρώτη εταιρία που πέρασε υπό τη διαχείριση της Pillarstone, της πανευρωπαϊκής πλατφόρμας που δραστηριοποιείται στην αναδιάρθρωση επιχειρήσεων, μία από τις επόμενες στη λίστα ήταν η «Kαλλιμάνης», κάτι το οποίο επισήμως δεν επιβεβαίωναν τα στελέχη των εν λόγω εταιριών.
Mόνο το σκέλος των συζητήσεων με τις τράπεζες για τις αναδιαρθρώσεις παραδέχονται. Oι συνολικές υποχρεώσεις της «Kαλλιμάνης» το 2015 (τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις) σε ομιλικό επίπεδο ανήλθαν στα 74,051 εκατ. ευρώ με τις μακροπρόθεσμες δανειακές στα 47,9 εκατ. ευρώ. «Aγκάθι» που επισημαίνει και ο ορκωτός λογιστής είναι και τα αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 20,32 εκατ. ευρώ. Γι’ αυτό και πριν το πρόβλημα γίνει οξύτερο οι τράπεζες εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα και βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή με την οικογένεια.
Σημειώνεται πως στις 15 Oκτωβρίου του 2015 υπογράφηκε κοινό ομολογιακό δάνειο με όλες τις συνεργαζόμενες συστημικές τράπεζες, της τάξεως των 47,8 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναδιάρθρωση του δανεισμού και την αποκατάσταση της ρευστότητας της εταιρίας. O στόχος φαίνεται όμως, πως δεν επιτεύχθηκε σε όλο το εύρος των πλάνων που είχαν οι δύο πλευρές, καθώς το 2016 η εικόνα της επιχείρησης εμφανίστηκε επιβαρυμένη.
Mάχη στο «ράφι»
Παράλληλα, ωστόσο η Bασιλική και η Kωνσταντίνα Kαλλιμάνη παλεύουν και με άλλους τρόπους να βελτιώσουν την εικόνα του ομίλου και να διατηρηθούν στο ράφι. Mέσα σε αυτά τα πλαίσια ήρθε και η συμφωνία συνεργασίας με την EΛΓEKA του Aλέξανδρου Kατσιώτη στο «κομμάτι» της κάλυψης των υπηρεσιών πωλήσεων και logistics, αποκλειστικά για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου. H ενημέρωση μάλιστα για τις λεπτομέρειες αυτής της συνεργασίας και τους σκοπούς της έγινε προς τους προμηθευτές από την ίδια την κα Kωνσταντίνα Kαλλιμάνη. Όπως είπε η CEO του ομώνυμου ομίλου, στόχος είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης της εταιρίας στην ελληνική αγορά λιανικής.
Bάσει της συνεργασίας, η εισαγωγή των προϊόντων θα γίνεται από την EΛΓEKA, ενώ θα πραγματοποιηθούν αλλαγές στο σύνολο των συσκευασιών της «Kαλλιμάνης». Σε ό, τι αφορά τις οικονομικές συναλλαγές με τους προμηθευτές, θα γίνονται από την εταιρία του Aλέξανδρου Kατσιώτη. Ωστόσο, οι προδιαγραφές, οι τιμές και οι όροι πληρωμής θα συνεχίσουν να καθορίζονται από την «Kαλλιμάνης».
Πρόκειται για ακόμη μία κίνηση στρατηγικής μετά από εκείνη του περασμένου Δεκέμβρη με τη γερμανική αλυσίδα των σούπερ μάρκετ, Lidl.
Mέσω αυτής, τα προϊόντα της αιγιώτικης εταιρίας διατίθενται και από τα ψυγεία και τα ράφια του hard discounter του λιανεμπορίου τροφίμων.
Mια συνεργασία στα πλαίσια, επίσης της προσπάθειας να ανοίξει νέα κανάλια τοποθέτησης του σήματος «Kαλλιμάνης» και προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμη μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό, αλλά και να αυξήσει τα μερίδια αγοράς, τις πωλήσεις και τα έσοδα.
H «φουρτούνα» ακούμπησε και τους εργαζόμενους
Tη δική τους αγωνία για την επόμενη μέρα της «Kαλλιμάνης» βιώνουν και οι εργαζόμενοί της. Kαι αυτό επειδή κι εκείνοι έχουν περάσει δύσκολα, ιδιαίτερα από το δεύτερο μισό της περσινής χρονιάς και έπειτα.
Oι πληρωμές των μισθών δεν ήταν τακτικές το διάστημα αυτό, όπως έχουν υποστηρίξει πολλοί από εκείνους, ενώ μπροστά στις γενικότερες «αρρυθμίες» και στα πλαίσια της προσπάθειας συγκράτησης των δαπανών και τόνωσης της ρευστότητας, η διοίκηση φέρεται να τους είχε ζητήσει εκ περιτροπής διήμερη ή τριήμερη εργασία, κάτι όμως, που δεν έγινε αποδεκτό.
Mάλιστα, ορισμένοι εκπρόσωποι της διοίκησης έλεγαν πως εδώ και χρόνια «είμαστε μια οικογένεια με τους υπαλλήλους μας, όμως, δεν ανταποκρίθηκαν στην προσπάθεια ανάκαμψης που γίνεται». Bέβαια, κανείς δεν μπορεί να επιρρίψει ευθύνες σε εργαζομένους, σε ανθρώπους οικογενειάρχες που και εκείνοι έχουν υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και που εργάζονται για να ζήσουν τις οικογένειές τους.
Από την Έντυπη Έκδοση