Σε νέες περιπέτειες μπαίνει η ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη με τον επικεφαλής της να εκτοξεύει τα «πυρά» του κατά της κυβέρνησης και του χρέους που έχει το Δημόσιο απέναντι στην κατασκευαστική του εταιρεία για εργασίες που έχουν ήδη εκτελεσθεί, αλλά δεν έχουν αποπληρωθεί και αγγίζουν τα 40 εκατ. ευρώ.
Μετά την Μηχανική του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου ο οποίος έχει καταγγείλει πολλές φορές την άτυπη στάση πληρωμών του κράτους με αποτέλεσμα να βάλει «φέσι» 139 εκατ. ευρώ στον όμιλό του, ήρθε και η σειρά του Γιάννη Μαρούλη να προβεί σε ανάλογες δηλώσεις.
Βέβαια, ο κατασκευαστής, ο οποίος στα τέλη του 2009 είδε την εταιρεία του μετά από αλλεπάλληλες ζημιογόνες χρήσεις να επιστρέφει στην κερδοφορία, απέδωσε ευθύνες για τις ζημίες του εννεαμήνου του 2010, ύψους 635 χιλ. ευρώ από κέρδη 4, 89 εκατ. ευρώ πέρυσι, στην άτεγκτη στάση του κράτους και όχι τόσο στην κατασκευαστική ανομβρία που επικρατεί γενικότερα στον κλάδο ελέω έλλειψης δημοπρατήσεων νέων δημόσιων και ιδιωτικών έργων.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ωστόσο πως και η κρίση παίζει τον δικό της ρόλο σε αυτή την ιστορία και ας μην το παραδέχεται ο ίδιος. Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως η ΑΕΓΕΚ πέρασε από… σαράντα κύματα με τα έργα που είχε αναλάβει για να υλοποιήσει με μεγαλύτερο εκείνο του μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο έμοιαζε περισσότερο με Γεφύρι της Άρτας και οι καθυστερήσεις στην έναρξη των εργασιών κόστισαν στην εισηγμένη ακριβά. Μέχρι και την αντίσταση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου συνάντησε η εταιρεία για να μην προχωρήσει ο μετροπόντικας μπροστά από το Παπάφειο Ίδρυμα, ενώ οι διαμαρτυρίες του εμπορικού κόσμου ήταν συχνές ότι οι εργασίες έχουν επίπτωση στους τζίρους και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων τους.
Τα μεγάλα έργα
Ίσως η αισιοδοξία του Γιάννη Μαρούλη να πηγάζει από το γεγονός ότι ποντάρει για να αναστρέψει και πάλι το αρνητικό κλίμα για την ΑΕΓΕΚ και να επιστρέψει σε κερδοφόρο τροχιά στα τέσσερα μεγάλα έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία- στην οποία ο όμιλος συμμετέχει με ποσοστό 20% και με 80% ο όμιλος Μαρούλη- και αφορούν το μετρό Θεσσαλονίκης, τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία, τμήμα εργασιών στη σήραγγα των Τεμπών και πενταετείς συμβάσεις συντήρησης της Εγνατίας Οδού.
Στο μετρό Θεσσαλονίκης, οι εργασίες εκτελούνται πολύ πιο γρήγορα πλέον, αν και τα αρχαιολογικά ευρήματα φαίνεται ότι εξακολουθούν να αποτελούν την πιο σημαντική τροχοπέδη για την ομαλή υλοποίηση του έργου. Σε μηνιαία βάση δαπανώνται σήμερα περίπου 7- 8 εκατ. ευρώ, ενώ αν δεν υπάρξει σημαντική εμπλοκή με τις αρχαιολογικές ανασκαφές, είναι πολύ πιθανό η βασική γραμμή του έργου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το 2015.
Ένα από τα δυνατά «όπλα» στα χέρια του Μαρούλη αυτή τη στιγμή είναι ο τραπεζικός της δανεισμός, καθώς μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες και τη διάσωσή της από αυτές, εμφανίζει μηδενικά δάνεια. Σημειωτέον πως η ALPHA Bank συμμετέχει πλέον στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης με 7, 86%, καθώς μετοχοποίησε μέρος των χρεών της τεχνικής εταιρείας και… μπήκε στο μετοχικό της κεφάλαιο.