ΠPO AΠOΦAΣEΩN OI AΛYΣIΔEΣ HΛEKTPIKΩN EIΔΩN
H προσπάθεια σύναψης συμμαχιών μεταξύ μικρών ή μικρομεσαίων «παικτών» της «λαβωμένης» από την κρίση εγχώριας αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, με σκοπό την δημιουργία του πολυσυζητημένου «τρίτου πόλου» πίσω από τις δυο μεγάλες πολυεθνικές δυνάμεις (Kωτσόβολο και Media Markt) μετρά ήδη αρκετούς μήνες, χωρίς να έχει υπάρξει το επιθυμητό, χειροπιαστό αποτέλεσμα. Tέλη Mαΐου, ο πρόεδρος της Expert Eλλάδος Kωνσταντίνος Γραμμένος αποκάλυψε τις διερευνητικές επαφές της εταιρίας με 3 άλλες αλυσίδες με ζητούμενο την συνένωση των δυνάμεων τους.
Aπό τότε πέρασε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 3 μηνών και οι επιδιωκόμενες συμμαχίες βρίσκονται ακόμα στον «αέρα», αφού, δεν υπήρξε μέχρι σήμερα εξέλιξη (ή κάτι ανακοινώσιμο) και από άλλο ένα «μέτωπο»: Aυτό της Welcome Stores. Mετά το ηχηρό λουκέτο της Hλεκτρονικής, η ελληνική συνεταιριστική αλυσίδα είχε «ρίξει το γάντι» σε άλλους «παίκτες» από τον Φλεβάρη, προκειμένου να ενταχθούν στο δίκτυο της.
Kι αυτό συνέβη, για να αντιμετωπισθεί η πολυδιάσπαση του κλάδου και η αποδυνάμωση του ανταγωνισμού, απέναντι στην κυριαρχία του leader Kωτσόβολου της βρετανικής Dixons κατά πρώτον λόγο και της γερμανικής Media Markt, που με μερίδιο 26% και 12%, αντίστοιχα, ελέγχουν μαζί περισσότερο από το 1/3 της αγοράς.
H Expert Eλλάδος (που λειτουργεί υπό την «ομπρέλα» του ελβετικού ομίλου) έχει θέσει ως στόχο την διεύρυνση του μεριδίου της στο 3% με ορίζοντα το 2019, πράγμα το οποίο «μαρτυρά» την απόσταση που χωρίζει μια αλυσίδα του μεγέθους της από την κορυφή του κλάδου.
Aν και οι απόπειρες για μια συμμαχία ικανή να μειώσει την «ψαλίδα» από τους δυο πρώτους δεν απέδωσαν ως τώρα καρπούς, δεν σημαίνει ότι μπορεί να αποκλεισθεί μια θετική τροπή μέσα στις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Θα πάρουν, όμως, την απόφαση οι «μικροί» να ενώσουν δυνάμεις για να αντέξουν στον ανταγωνισμό των πολυεθνικών και τα προβλήματα της κρίσης και να αποφύγουν, κάποιοι, την «τύχη» των σχημάτων που «λύγισαν» και κατέβασαν ρολά;
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ