Απώλειες της τάξεως του 1,1% σε αξία παρουσίασε η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα άνω των 100 τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και των καταστημάτων της Lidl) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με την Nielsen (στοιχεία YTD έως 15 Ιουλίου 2017).
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας της Nielsen προέκυψαν τα εξής:
Τα ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2% το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Εντονότερες πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο -4,4%, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης στο -3,5%.
Την μοναδική θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα στο +2,0%.
Σύμφωνα με την Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%) οδηγείται κυρίως από την συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως του -0,5%.
Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες εμφάνισαν απώλειες, με τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399 τ.μ.) Εξαίρεση αποτέλεσαν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφάνισαν θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.
Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το ουίσκι (-6,8%).
Από τις κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και οι πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3% & -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά -8,9% οι χλωρίνες, ενώ με -7,7% το χαρτί κουζίνας.
Σημειώνεται, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19 Αυγούστου 2017) η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο -0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.