Kίνδυνο υποβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης με το σχέδιο Γαβρόγλου διαβλέπουν οι μαθηματικοί – Για διάλυση του ολοήμερου σχολείου κάνει λόγο η ΔΟΕ
Με περισσότερα από 6.000 κενά θα χτυπήσει φέτος το σχολικό κουδούνι. Πίσω από τους πανηγυρισμούς του Υπουργείου Παιδείας, ότι η νέα σχολική χρονιά που ξεκινάει θα είναι χωρίς προβλήματα, με δηλώσεις τους οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ Ν. Παπαχρήστος και της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, με δηλώσεις του στο δηλώνουν ότι τη Δευτέρα πολλά σχολεία απλώς θα υπολειτουργούν στην αρχή.
Οπως δηλώνει ο κ. Κικινής, εκτός από τα χιλιάδες κενά το πρόβλημα στα δημοτικά σχολεία είναι και ποιοτικό. Και εξηγεί ότι: «Το Υπουργείο Παιδείας με τους χειρισμούς του διέλυσε το ολήμερο σχολείο, περιορίζοντάς το ως προαιρετική δομή». Δεν αποκλείονται και διαγραφές μαθητών από τα ολοήμερα σχολεία προκειμένου οι καθηγητές να αξιοποιηθούν σε άλλες δομές.
Ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας υπογραμμίζει ότι: «Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει μια μαγική εικόνα απόλυτης κανονικότητας εστιάζοντας στη έγκαιρη, πράγματι, πραγματοποίηση προσλήψεων 10.000 αναπληρωτών, κάτι για το οποίο είχε δεσμευτεί στη συνάντηση με τη Δ.Ο.Ε. στις 10 Αυγούστου. Τα 14.000 κενά (σύμφωνα με τα κενά που έδωσαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) απέχουν πολύ από το να καλυφθούν (4.000 ακόμα προσλήψεις).
Τα περισσότερα κενά αφορούν σεοργανικές θέσεις, οι οποίες καλύπτονται με αναπληρωτές αντί να πραγματοποιηθούν προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών (οι διορισμοί ανύπαρκτοι και φέτος). Η επίκληση των μνημονιακών δεσμεύσεων από την κυβέρνηση που επρόκειτο να εξαφανίσει τα μνημόνια, μόνο οργή προξενεί».
Ο κ. Κικινής λέει χαρακτηριστικά ότι το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση φαίνεται ότι έχουν την «πολυτέλεια» των πανηγυρισμών με αφορμή την πρόσληψη των αναπληρωτών. «Είναι φανερό πως οι μαθητές, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί ζούμε σε άλλη χώρα»,τόνισε. Μεγάλα προβλήματα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΟΕ, θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές και οι καθηγητές και στο επίπεδο της υλικοτεχνικής υποδομής, λόγω έλλειψης χρημάτων.
Παρασκηνιακά για τα κενά στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακούγεται ότι τα περισσότερα κενά εντοπίζονται στην παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες. Στην κατηγορία αυτή το υπουργείο υπολογίζει ότι θα μπορέσουν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικοί που θα πλεονάσουν στα ολοήμερα προγράμματα, καθώς όπως τονίζει ο κ. Κικινής με απόφαση του υπουργείου τα παιδιά που θα απουσιάσουν επί 15 ημέρες από το ολοήμερο πρόγραμμα, θα διαγραφούν.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος υπογραμμίζει ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά καθηγητών και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν, επισημαίνοντας ότι νέα κενά θα προκύψουν τον Οκτώβριο με μετατάξεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Πανεπιστήμια. «Το υπουργείο Παιδείας έχει μειώσει τομείς και ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λύκεια ώστε να περιοριστεί η εικόνα των κενών, έχει καταργήσει τμήματα ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια, ενώ έχει καθυστερήσει τις αποσπάσεις στα πανεπιστήμια και εκκρεμούν και 400 μετατάξεις εκπαιδευτικών με αυξημένα προσόντα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αναμένεται να γίνουν στο τέλος Σεπτεμβρίου»υπογραμμίζει ο κ. Παπαχρήστος.
Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θα μεταβεί τη Δευτέρα στην Αίγινα, για τον καθιερωμένο αγιασμό. Ο κ. Γαβρόγλου πριν να φύγει για το αγαπημένο του νησί για τόπο διακοπών, ανακοίνωσε τις προσλήψεις 15.271 εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, οι οποίοι είναι αναπληρωτές και καλούνται να καλύψουν οργανικές θέσεις, καθώς δεν έχουν γίνει μόνιμοι διορισμοί.
Σε ό,τι αφορά στα νούμερα με τα κενά που δίνουν οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες το υπουργείο Παιδείας δεν τα δέχεται, ωστόσο δεν δίνει στις Ομοσπονδίες τα τελευταία στοιχεία σχετικά με τη κάλυψη των θέσεων που έχουν καταγραφεί σε ολόκληρη τη χώρα από τις περιφερειακές Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της χώρας, ζητούν για μια ακόμη χρονιά προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.
Από την πλευρά της, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία εντοπίζει κίνδυνο υποβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης με το σχέδιο «Γαβρόγλου» για τις αλλαγές στα Λύκεια. «Στις προωθούμενες ρυθμίσεις για την αναβάθμιση της σημασίας και του ρόλου του Λυκείου αποσιωπούνται συγκεκριμένα ζητήματα περιεχομένου, ρόλου και βαρύτητας της μαθηματικής εκπαίδευσης στη λυκειακή εκπαίδευση» τονίζουν οι μαθηματικοί στο Πρώτο Θέμα, οι οποίοι κάνουν λόγο για «απερισκεψία και έλλειψη ενημέρωσης του υπουργείου σχετικά με τη πολλαπλή σημασία και βαρύτητα των μαθηματικών στην εκπαίδευση».
Οι Μαθηματικοί υπογραμμίζουν ότι: «Η επανεξέταση του μαθηματικού περιεχομένου δεν μπορεί να επαφίεται σε αυθαίρετες επιλογές κλειστών ομάδων του Υπουργείου, ούτε σε ιδεολογικές προτιμήσεις ή εσωκομματικές ισορροπίες, όπως σε άλλα γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται για επιστημονική επιλογή με οικουμενικά κριτήρια και εθνικά χαρακτηριστικά, που αφορά την ελληνική κοινωνία και την ενίσχυση της γνωστικής της ταυτότητας σε έναν κόσμο που παράγει ταυτόχρονα διεθνοποίηση και αποκλεισμούς.Η μετάβαση από την ασκησιολογία και την εξεταστικοκεντρική πρακτική, που ενέτεινε επί χρόνια την υποβάθμιση του Λυκείου, σε μια πιο περιεκτική, δημιουργική και κριτική μαθηματική εκπαίδευση είναι είναι μια πολύπλοκη υπόθεση, που εκτείνεται σε πολλά και αλληλένδετα επίπεδα.
Εμπλέκει παράλληλα, συμπληρωματικά, διαδοχικά και συχνά ανταγωνιστικά συστήματα: την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα του σχολείου, τις οικογενειακές πρακτικές και επιλογές, το περιεχόμενο των φροντιστηριακών και ιδιαιτέρων μαθημάτων στα οποία καταφεύγουν, τα κοινωνικά στερεότυπα και τις ατομικές προσδοκίες, τα προσόντα και τα κριτήρια επιλογής που θέτουν τα Πανεπιστημιακά Τμήματα, τα Πολυτεχνεία και οι Ανώτερες Σχολές».