ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΓΙΑ ΤΑ 24,1 ΕΚΑΤ.
Με την αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα να βρίσκεται 68,1% χαμηλότερα από τα προ κρίσης επίπεδα (πωλήσεις οκταμήνου 2017 έναντι μ.ο. 2000-2009), μια σειρά διαγωνισμών για την προμήθεια συνολικά 760 οχημάτων για την ΕΛΑΣ, «μαγνητίζει» το ενδιαφέρον των ισχυρών παικτών του κλάδου. Για το μεγάλο κομμάτι της πίτας, που συνολικά φτάνει τα 24,19 εκατ. ευρώ, έξι από αυτούς έχουν μπει στη μάχη, όμως, λόγω της… προϊστορίας, αλλά και της γκάμας των μαρκών που αντιπροσωπεύουν οι όμιλοί τους, δύο, αυτοί των Συγγελίδη και Θεοχαράκη, προβάλλουν ως φαβορί.
Ο διαγωνισμός ύψους 12,7 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 400 περιπολικών της ΕΛΑΣ βρίσκεται στο στάδιο για την τεχνική αξιολόγηση, αφού έχουν ολοκληρωθεί οι προσφυγές και εκτιμάται πως η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει το Νοέμβριο. Εντός του μήνα και τον Οκτώβριο αναμένεται η υπογραφή για άλλους δύο διαγωνισμούς που τρέχουν, ύψους 1,8 εκατ. ευρώ έκαστος, για 21 και 39 οχήματα αντίστοιχα. Το ενδιαφέρον των επιχειρηματικών ομίλων του χώρου του αυτοκινήτου στρέφεται τώρα στον επερχόμενο διαγωνισμό, ύψους 8,168 εκατ. ευρώ (από κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-2020, βρίσκεται στο προπαρασκευαστικό στάδιο και αναμένεται η προκήρυξή του) για την προμήθεια 300 περιπολικών.
10 μαρκες
Όπως και να χει, οι κύριοι –φυσικοί- διεκδικητές, είναι έξι, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν συνολικά δέκα υποψήφιες μάρκες που αποτελούν και τα μεγάλα «φαβορί» για την προμήθεια. Εξ αυτών, οι δύο, οι Όμιλοι Συγγελίδη και Θεοχαράκη, έχουν σαφές προβάδισμα για να κερδίσουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας. Πρόκειται για τον όμιλο επιχειρήσεων Συγγελίδη, ο οποίος με τις Peugeot και Citroen αποτελεί «παραδοσιακό» προμηθευτή της ΕΛΑΣ, ενώ έχει βάλει στο «παιχνίδι» και τη Jeep, τον Όμιλο Βασιλάκη, με τις Ford, αλλά και κυρίως τη Hyundai που πρόσφατα πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό του, τον όμιλο Σφακιανάκη με τη Suzuki, τον Όμιλο Θεοχαράκη με τη Nissan, τον όμιλο Μανδύλα με τις VW και Skoda και τον όμιλο Σαρακάκη με τη Mitsubishi.
Η μεγάλη μάχη θα δοθεί στην προμήθεια των περιπολικών SUV, τα οποία και προορίζονται να καλύψουν ένα μεγάλο μέρος του στόλου της ΕΛΑΣ, λόγω ευχρηστίας. Εδώ, προβάδισμα φαίνεται πως έχουν οι Suzuki και Nissan, οι οποίες προμήθευσαν το 2016 με 226 S-Cross και ικανό αριθμό Qashqai. Όμως, στην κατηγορία έχει εισέλθει δυναμικά ο όμιλος Συγγελίδη, με «όπλο» την ανανεωμένη γκάμα SUV της Jeep και της Peugeot, καθώς αυτά είναι σε ανταγωνιστικές τιμές, φορούν μικρούς και αποδοτικούς κινητήρες, ενώ είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και εύχρηστα.
Στα sedan/hatchback περιπολικά, ως κυριότερος διεκδικητής προβάλλει η Peugeot, καθώς τα Skoda Octavia της Αττικής Οδού αντικαταστάθηκαν πέρυσι με 308 με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα. Στον τομέα «παίζει» δυνατά και η Hyundai, η οποία μαζί με την Citroen, αποτελούν επιλογή της ΕΛΑΣ που την τελευταία τετραετία προμηθεύεται συστηματικά i30 και C4. Ο παλιότερος προμηθευτής, η Skoda, με τα Octavia δεν είναι εκτός παιχνιδιού, ενώ δεν αποκλείεται ο όμιλος Μανδύλα να καταθέσει προσφορά για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων περιπολικών.
Ο «πόλεμος» επεκτείνεται και στις περιφερειακές διευθύνσεις. Εδώ, μέχρι στιγμής, μεγάλος νικητής είναι ο όμιλος Θεοχαράκη, ο οποίος έχει κερδίσει τους τελευταίους διαγωνισμούς για την προμήθεια pick up, δίνοντας υψηλό αριθμό από Nissan Navara. Όμως, διεκδικητές στο παιχνίδι είναι και η Ford και η Mitsubishi, που διαθέ τουν αντα γωνιστική μοντέλα.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ