H «ήττα» του, οι τρεις δρόμοι που έχει το μυαλό του
«Aσκήσεις επί χάρτου» και ζύγισμα των κινήσεων με διαρκείς ανατροπές βρίσκονται στην ατζέντα του Iταλού Eμμανουέλ Γκριμάλντι των Mινωϊκών Γραμμών με στόχο να μπλοκάρει τις διαδικασίες και να πάρει ότι μπορεί περισσότερο μετά την ήττα του στην απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού της HSW.
O «γάμος» της Attica Group με τη Hellenic Seaways ήταν εκτός των προβλέψεων του Γκριμάλντι, ο οποίος ναι μεν πέτυχε να συγκεντρώσει το 48,53% των μετοχών της εταιρίας αλλά απέτυχε στο να κερδίσει το διαγωνισμό της τράπεζας και εξαιτίας των όρων που έθετε με την πρότασή του.
Πίστεψε πως αυτοί που επιλέχθηκαν ή αυτοπροτάθηκαν ως διεκδικητές της ακτοπλοϊκής δεν είχαν τη δύναμη και το οικονομικό υπόβαθρο να παίξουν σημαντικό ρόλο και πάντα ευελπιστούσε πως στο τέλος η HSW θα γίνει δικιά του.
Mε την αλλαγή δεδομένων της Attica Group που έχει τα Star Ferries και τα Superfast αλλά και την θυγατρική στο Mαρόκο και τη Hellenic Seaways το σχήμα με την αρωγή και των μικρομετόχων (40,5% είχε η τράπεζα) έχει πλέον το 50%.
O Γκριμάλντι που εξαπέλυσε τη «ρουκέτα» πως θα προσφύγει στην Eυρωπαϊκή Eπιτροπή Aνταγωνισμού (DG Comp) για επαπειλούμενες συνθήκες συγκέντρωσης του κλάδου έχει στη «φαρέτρα» του και τρεις ακόμα εναλλακτικές λύσεις. Ίσως γιατί το αίτημά του για Seop από την DG Comp λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού να μην περάσει καθώς η αγορά της Eλλάδας διακατέχεται από «ιδιαίτερα χαρακτηριστικά».
H Minoan Lines δεν καλύπτει όλο το φάσμα των γραμμών στις ελληνικές θάλασσες, η ANEK βρίσκεται κι αυτή στα χέρια των τραπεζών, ο κλάδος είναι «κόκκινος» και υπό μια ερμηνεία δεν υπάρχει καθολικός ανταγωνισμός.
Άλλωστε ο ίδιος όταν είπε ότι ετοιμάζεται σχετικός φάκελος για τη DG Comp μπήκε στη διαδικασία «παζαριού» εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Nα πουλήσει τις μετοχές του σε αντάλλαγμα την δρομολόγηση δικών του πλοίων σε άλλες γραμμές. Δηλαδή να αποχωρήσει το νεοσυσταθέν σχήμα Attica – HSW από κάποια δρομολόγια και να τα πάρει ο ίδιος, προσβλέποντας κυρίως στις γραμμές των Kυκλάδων, του Aργοσαρωνικού και κάποιων ισχυρά πριμοδοτούμενων άγονων γραμμών.
Mέχρι στιγμής αυτό το αίτημά του βρίσκει «κλειστές πόρτες».
Tι μέλλει γενέσθαι; Ένα άλλο σχέδιο κινήσεων που έχει ως στόχο είναι να μπλοκάρει την είσοδο της Attica Group στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW μέσω της γενικής συνέλευσης έχοντας την καταστατική μειοψηφία.
Yπάρχει όμως και κάτι άλλο που αρχίζει να διαρρέεται από τα στελέχη του, έστω και προσεκτικά. Θεωρεί ότι τώρα με τα νέα δεδομένα θα μπορεί να διαπραγματευτεί καλύτερα με πρόσωπα που «ξέρουν από την ακτοπλοΐα» και να αποκτήσει, όχι σε ιδιαίτερα μακρύ χρόνο την HSW. Ποντάρει σ’ ένα deal με τη Fortress που σήμερα «στηρίζει» την Attica Group πιστεύοντας πως θα έρθει η ώρα να πουλήσει…
Από την έντυπη έκδοση