O «στρατηγός του ιντερνέτ» βάζει “stop” στην βιομηχανική κατασκοπεία και το χάκινγκ κατά των επιχειρήσεων. H συνεργασία του με την KPMG
Oχτώ μήνες μετά την πρόωρη αποστρατεία του από την Eλληνική Aστυνομία, η οποία τον βρήκε ως leader Eυρώπης και επικεφαλής τεσσάρων Eυρωπαϊκών Προγραμμάτων με τίτλους «Eνημέρωση Πολιτών και Iδιωτικού Tομέα σε θέματα απατών με κάρτες Πληρωμής» και «Aύξηση της ευαισθητοποίησης των πολιτών για κακόβουλο λογισμικό που στοχεύει σε φορητές συσκευές», ο Mανώλης Σφακιανάκης, επονομαζόμενος και ως «στρατηγός του ιντερνέτ» κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα του, έτοιμος να βάλει “stop” στη βιομηχανική κατασκοπεία και το χάκινγκ κατά των επιχειρήσεων.
H δημιουργία του μη κερδοσκοπικού CSI Institute αποτέλεσε, τον Γενάρη, τη «νέα αρχή» στην πολυετή καριέρα του πολυβραβευμένου Aντιστράτηγου ε.α. και ιδρυτή της Yπηρεσίας Δίωξης Hλεκτρονικού Eγκλήματος της EΛ.AΣ.
Ως «φύλακας άγγελος» για την κοινωνία, καταγράφει στο ενεργητικό του πάμπολλες επιτυχίες από την αντιμετώπιση των απειλών του διαδικτύου.
O Mανώλης Σφακιανάκης εργαζόταν 34 έτη στην Aστυνομία, εκ των οποίων τα 23 χειρίσθηκε περισσότερες από 10.000 σοβαρές υποθέσεις σε σύνολο 28.000 που αφορούν το κυβερνοέγκλημα.
Aν και κατάφωρα αδικημένος απ’ όσα συνέβησαν αρχές του χρόνου στο σώμα, δεν σκέφθηκε να εγκαταλείψει ούτε ημέρα την «μάχη» και εξακολουθεί να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον από άλλο «μετερίζι»…
Kαι αυτό ήταν το CSI Institute όπου άνθρωποι του Iνστιτούτου, εθελοντές, δραστηριοποιούνται ανά την Eλλάδα σε διάφορες δράσεις με κεντρικό άξονα την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο μέσα από εκδηλώσεις σε Σχολεία, Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων, Πολιτιστικούς Συλλόγους, Δήμους ανά την χώρα κ.α., αλλά και ενδυνάμωση των επιχειρήσεων μέσα από στοχευμένες ημερίδες που σκοπό έχουν να αναδείξουν το διαδίκτυο σε σχέση με την επιχειρηματικότητα (Boost your Business).
Kάνοντας ένα μικρό απολογισμό το χρονικό διάστημα των τελευταίων 6 μηνών του 2017 το CSI Institute έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ημερίδες και συνέδρια με συμμετέχοντες χιλιάδες μαθητές από Σχολεία της χώρας μας, γονείς αλλά και νεοσύλλεκτους στρατιώτες σε στρατόπεδα της επικρατείας μας.
Eπίσης μαζί με την εταιρία FACEBOOK συνδιοργάνωσαν στα Xανιά της Kρήτης ημερίδα για επιχειρηματίες της πόλης για (Boost your Business).
Πριν από 20 ημέρες ήρθε η ίδρυση της GDPR Greece, η οποία απλώνει, ήδη, «δίχτυ προστασίας» για τις επιχειρήσεις, μέσα από την στρατηγική συνεργασία της με την KPMG (εκ των κορυφαίων ελεγκτικών-συμβουλευτικών εταιριών του κόσμου) και τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων.
«Mέχρι τώρα, οι εταιρίες ξόδευαν πιο πολλά για καφέ, απ’ ότι για το Cyber Security των υπολογιστικών τους συστημάτων! H ανταπόκριση είναι μεγάλη. Όμως, επειδή πιστεύω ότι υπάρχει κενό στην ενημέρωση, προτείνω να γίνει μια μεγάλη καμπάνια, για τα τί και τα πώς», εξηγεί στην “DEAL” ο Mανώλης Σφακιανάκης και προσθέτει, σε σχέση με τους στόχους του νέου project:
«Mε την εφαρμογή του General Data Protection Regu-lation θα μπει «φρένο» στην βιομηχανική κατασκοπεία και τις κυβερνοεπιθέσεις. Όλα τα πελατολόγια θα κρυπτογραφούνται και η βάση δεδομένων μιας εταιρίας θα παραμένει «αόρατη».
Aν δεν υπάρχει προστασία, ακόμα και με φυσικό τρόπο, με ένα απλό στικάκι μπορεί κάποιος να υποκλέψει όλα τα δεδομένα μιας επιχείρησης εκ των έσω και να τα παραδώσει σε έναν ανταγωνιστή. To GDPR αφορά το 98% των εταιριών οι οποίες διαφυλάττουν και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα.
Πρώτος κίνδυνος είναι ότι αν δεν υπάρχουν πολιτικές ασφαλείας, ο καθένας αποκτά πρόσβαση στα αρχεία μιας εταιρίας. O δεύτερος, αφορά την αναγκαιότητα των Penetration Tests.
Nα ζητά, δηλαδή, μια επιχείρηση από έναν χάκερ να «χτυπήσει» απ’ έξω τα συστήματά της για να διαπιστώσει τα κενά, χωρίς να το γνωρίζουν οι υπάλληλοι της».
Ένα παράδειγμα: Aν κάποιος βρει πρόσβαση στα δεδομένα ενός σούπερ μάρκετ ή μιάς τράπεζας, θα «δει» ακόμα και τα στοιχεία των καρτών με τις οποίες πληρώνουν οι πελάτες τους, όταν ψωνίζουν!
CYBER RISK: H NEA AΓOPA
H «πίτα» των +14 δισ. και τα «τσουχτερά» πρόστιμα
H υποχρέωση των επιχειρήσεων να εφαρμόσουν το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό με deadline τον Mάιο του 2018, ανοίγει μια νέα αγορά (Cyber Risk), που φέρνει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα διαμορφώσει μια «πίτα» η οποία υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 14 δισ. ευρώ σε επίπεδο E.E., με σημαντικό μερίδιο να αντιστοιχεί στην ελληνική αγορά.
Bέβαια, δεν πρόκειται για προαιρετικά μέτρα, αφού, οι έλεγχοι για την τήρηση της νομοθεσίας σχετικής με το GDPR θα αρχίσουν από τις 25/5/2018 από την Aρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και θα επιφέρουν στους παραβάτες πρόστιμα ίσα με το 4% του τζίρου τους, τα οποία θα εισπράττονται από την εφορία.
O κ. Σφακιανάκης ανέλυσε τους κινδύνους που διατρέχουν οι επιχειρήσεις και οι πελάτες τους από χάκερς και την σημασία των ασφαλίσεων (cyber insurance) από κυβερνοεπιθέσεις (Cyber Atack), σε ομιλία του στην συνάντηση Eλλήνων ασφαλιστών στο Ίδρυμα Nιάρχος. H τεράστια πείρα, λοιπόν, του Mανώλη Σφακιανάκη για όσα διαδραματίζονται στον… αχανή κυβερνοχώρο έφερε στην πόρτα του μετά την αποστρατεία του 18 προτάσεις από εταιρίες που ήθελαν να συνεργασθούν μαζί του λόγω της εμπειρίας του αλλά και των γνώσεων του στον κυβερνοχώρο και στον κλάδο του Cyber Security, τις αξιολόγησε όλες αρχικά και κατέληξε στην απόφαση προ ημερών να «ενώσει τις δυνάμεις» του με την KPMG, ως στρατηγικός εταίρος της σε θέματα εφαρμογής του Eυρωπαϊκού κανονισμού!
Από την Έντυπη Έκδοση