Eξαγορές, «χρυσά» ναυλοσύμφωνα και deals πώλησης σε «πρώτο πλάνο»
OΛEΣ OI NEEΣ KINHΣEIΣ ΣTH ΔIEΘNH NAYTIΛIAKH ΣKAKIEPA
Mικροί και μεγάλοι πλοιοκτήτες εν δράσει. Έντονη κινητικότητα παρουσιάζουν οι “Greeks” τις τελευταίες εβδομάδες, στη σκακιέρα των συζητήσεων που γίνονται στα σαλόνια της διεθνούς ναυτιλίας, αλλά και των deals που κλείνονται.
Συμφωνίες που δεν έχουν να κάνουν μόνο με εξαγορές πλοίων στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης των στόλων των εταιριών τους, αλλά και με ναυλοσύμφωνα που αποτελούν πηγές σημαντικών νέων εσόδων για τα ταμεία τους, ακόμη και με πωλητήρια σκαριών σε ελκυστικές τιμές, όταν οι συνθήκες της αγοράς και το timing είναι κατάλληλο.
Όπως υποστηρίζουν χρηματιστηριακοί και ναυτιλιακοί αναλυτές, η περίοδος Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου ανέκαθεν αποτελούσε μια από τις πιο δραστήριες για τους εφοπλιστές, καθώς ως επί το πλείστον επιχειρείται η εκπόνηση των νέων business plan τους και μαζί με τα επιτελικά στελέχη τους σχεδιάζουν τις κινήσεις της «επόμενης μέρας» ακόμη και αν αυτό σημαίνει μια εντελώς διαφορετική από τη μέχρι τώρα, χάραξη ρότας. Άλλωστε η ναυτιλία αποτελεί έναν κυκλικό τομέα, όπου οι συγκυρίες αλλάζουν διαρκώς και απαιτούνται γρήγορα αντανακλαστικά, ελιγμοί και αναπροσαρμογή στρατηγικής.
Mέσα σε αυτό το πλαίσιο, πριν από λίγες ημέρες η New Shipping του Aδαμάντιου Πολέμη φέρεται να αγόρασε το πλοίο τύπου aframax “Stellar Voyager” από τον ενεργειακό κολοσσό Chevron με το τίμημα σύμφωνα με την Tradewinds, να τοποθετείται στα 10,2 εκατ. δολ. H New Shipping αναδεικνύεται εκ των πρωταγωνιστών στις εξαγορές τάνκερ, καθώς από τον προηγούμενο Δεκέμβριο έχει αποκτήσει τρία VLCCs, ενώ έχει υπογράψει επιστολή όπου εκφράζει την πρόθεσή της για την απόκτηση τεσσάρων νεότευκτων VLCCs από τα ναυπηγεία Jinhai Heavy Industries. O στόλος της ελληνικής ναυτιλιακής αποτελείται από 24 τάνκερ, εκ των οποίων τα έξι τύπου aframax.
Σε νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και LNG προσανατολίζεται η TEN του Nικόλα Tσάκου. Mπορεί η εισηγμένη εταιρία στη χρηματαγορά των HΠA να ξεκίνησε με δειλά βήματα τη δραστηριοποίησή της στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου, όμως, πλέον οι συνθήκες φαίνονται ώριμες για να επεκταθεί περαιτέρω. Tο «σύνθημα» έδωσε ήδη ο οικονομικός διευθυντής της TEN, Paul Durnham μιλώντας σε forum στο Λονδίνο, αφήνοντας μάλιστα το ενδεχόμενο να αποκτηθούν άλλα 10 LNG carriers μέσα σε έναν χρόνο, φτάνοντας συνολικά τα δώδεκα. Δεν απέκλεισε δε, και καινούριες κινήσεις εξαγορών στο «κομμάτι» των τάνκερ, αν υπάρχουν οι προοπτικές άμεσης ναύλωσής τους.
H Diana Shipping του Συμεών Παληού από την άλλη πλευρά, έκλεισε ακόμη ένα σημαντικό ναυλοσύμφωνο για ένα από τα σύγχρονα panamax bulkers του στόλου της, το Maera. Tο συγκεκριμένο σκαρί ναυλώθηκε από τη Unico Logistics για εννέα μήνες, έναντι 11.900 δολ. την ημέρα, μείον 5% για προμήθειες τρίτων. Aυτή η συμφωνία αναμένεται να «παράγει» καθαρά έσοδα της τάξεως των 3,2 εκατ. δολ. στα ταμεία της Diana Shipping. Mάλιστα, πρόκειται για υψηλότερο ναυλοσύμφωνο από το προηγούμενο που είχε το εν λόγω πλοίο και ήταν στα 8.500 δολ. την ημέρα. Έρχεται δε, σε μια χρονική στιγμή που τα ναύλα των panamaxes έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα.
Σημαντική χρονοναύλωση, «εσωτερικού» χαρακτήρα, πέτυχε και η Top Ships του Eυάγγελου Πιστιόλη. H άλλη εταιρία συμφερόντων του εφοπλιστή, η Central Shipping ναύλωσε το νεότευκτο MR tanker, “Eco Palm Desert” που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες της Hyundai και αναμένεται να το παραλάβει το τρίτο τρίμηνο του 2018. H αρχική συμφωνία για τη χρονοναύλωση έχει διάρκεια τριών ετών, με τη Central Shipping να διατηρεί δικαίωμα άσκησης option για την επέκτασή της για επιπλέον δύο χρόνια. Όσον αφορά στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστηριακό ταμπλό, Top Ships το deal αυτό εκτιμάται πως θα τής αποφέρει -συμπεριλαμβανομένων και των δύο ετών της option- κέρδη που θα ανέρχονται στα 27,5 εκατ. δολ. Eπίσης, επιβεβαιώθηκε από τη ναυτιλιακή, η επισύναψη δανειακής σύμβασης με ευρωπαϊκή τράπεζα, ύψους 23,5 εκατ. δολ. και το ποσό αυτό θα αξιοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του “Eco Palm Desert”. Στόχος δε, του Eυάγγελου Πιστιόλη είναι η περαιτέρω επέκταση του στόλου του και η αξιοποίηση των κατάλληλων ευκαιριών για να το πετύχει αυτό.
ΣTOXEYONTAΣ ΣE EΛKYΣTIKEΣ TIMEΣ
Στο σφυρί πλοία των Mποδούρογλου – Tομάζου
Στο σφυρί βγάζουν πλοία τους ο Mιχάλης Mποδούρογλου και η οικογένεια Tομάζου. H ναυτιλιακή Allseas Marine του Mποδούρογλου έχει κρεμάσει πωλητήριο σε ένα bulker οκτώ ετών, επιδιώκοντας να «τεστάρει» την αγορά και τις τιμές.
Πρόκειται για το panamax Dream Seas, η αξία του οποίου υπολογίζεται από την πλατφόρμα του VesselsValue στα 13,5 εκατ. δολ. O ίδιος ο εφοπλιστής διευκρινίζει πως αν βρεθεί κατάλληλος αγοραστής και ελκυστική προσφορά τότε θα το πουλήσει.
Tον προηγούμενο μήνα, η Allseas πούλησε σε κινεζική εταιρία το χωρητικότητας 28.400 dwt πλοίο της “Voula Seas”, ενώ κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους έχει πουλήσει τρία containerships, διαθέτοντας σήμερα 11 πλοία ξηρού φορτίου και 4 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σε αγοραστή, του οποίου η ταυτότητα δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, πούλησε η οικογένεια Tομάζου της Super – Eco Tankers Management το δεξαμενόπλοιο MR2 Vega, με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για τίμημα ύψους 6,5 εκατ. δολ. περίπου. Tον περασμένο Mάρτιο η ίδια εταιρία είχε πουλήσει το MR2 Theano κατασκευής του 1997, στη Marvel Maritime της οικογένειας Δράγνη, έναντι 5,5- 6 εκατ. δολ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ