Μεγάλοι χαμένοι οι προμηθευτές, κερδισμένοι οι καταναλωτές λόγω «γενναίων» προσφορών
Άνω του 5% μειώθηκε η κατανάλωση τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ δεν είναι λίγες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ήδη μετρούν διψήφια υποχώρηση στις πωλήσεις τους.
Με βάση τα επίσημα στοιχεία για την πορεία της κατανάλωσης από τις αρχές του έτους έως τα μέσα Αυγούστου (πηγή: Nielsen), προκύπτει πως οι απώλειες στον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου σούπερ μάρκετ περιορίστηκαν στο 0,7%, με αποτέλεσμα αυτός να διαμορφωθεί στα 5,8 δισ. ευρώ από 5,844 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν.
Στην περίπτωση των ταχυκίνητων κωδικών (σ.σ. σε αυτή την κατηγορία περιλαμβάνονται βασικά είδη κατανάλωσης όπως το γάλα και τα είδη προσωπικής υγιεινής) η ποσοστιαία πτώση των πωλήσεών ήταν υπερδιπλάσια στο -1,5% με τον τζίρο να έχει υποχωρήσει στα 4,034 δισ. ευρώ.
Για μια ακόμη περίοδο οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται σε προϊόντα όπως το γάλα (-8%), το ψωμί (-4%), πτώση πάνω από 12% καταγράφηκε στις πωλήσεις μελιού, -6,4% στο αλεύρι, 9% στις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης μαλλιών, 12,4% στο παγωμένο τσάι, 7,5% στα έτοιμα γεύματα και εδέσματα για παιδιά, 4,8% στα σαμπουάν, 14,9% στα αυγά και 8% στα φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις ετοίμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,4%, φρούτων 7,3%, 14% οι πωλήσεις παιγνιδιών, 12,4% των προϊόντων περιποίησης υποδημάτων, 8,7% των κριτσινιών, 5,7% του παγωτού, και 16,2% του ελληνικού καφέ.
Συνολικά από τις 179 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σκανάρονται από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης οι 70 εξακολουθούν να βρίσκονται σε αρνητικό έδαφος.