Τη θέση ότι ο νέος κανονισμός ενδιαίτησης και καθορισμού επιβατών των επιβατηγών πλοίων απομειώνει τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών διατυπώνει, με επιστολή της προς τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
Όπως επισημαίνει η γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, ο νέος κανονισμός βρίσκει κάθετα αντίθετη την ΠΝΟ
Όπως σημειώνει η ΠΝΟ ο νέος κανονισμός δημιουργεί αναστάτωση και ανατροπή και προκαλεί την έντονη ανησυχία για τις αναμενόμενες άμεσες επιπτώσεις στο χώρο της ναυτεργασίας.
Στην επιστολή της η Ομοσπονδία αναλύει στον ΥΘΥΝΑΛ τις επιπτώσεις που θα έχει ο νέος κανονισμός ανά άρθρο. Ειδικότερα για την κατάργηση κατηγοριών θέσεων επιβατών αναφέρει: «Αντίθετα με τα όσα ίσχυαν μέχρι σήμερα ο νέος κανονισμός καταργεί τη διάκριση των δύο θέσεων επιβατών σε διακεκριμένη και οικονομική, με άμεσο αποτέλεσμα να επέρχεται κατάργηση κλινών, θαλαμίσκων, τραπεζαριών, κυλικείων και συνακόλουθα του αντίστοιχου προσωπικού τροφοδοσίας, ενδιαίτησης και μαγειρείου».
Για την κατάργηση των μαγειρείων η ΠΝΟ σημειώνει ότι από τη διατύπωση του άρθρου 18 του νέου κανονισμού είναι απόλυτα σαφές ότι δεν είναι υποχρεωτική αλλά δυνητική η ύπαρξη μαγειρείων με τη χαρακτηριστική λεκτική αναφορά: «Εφόσον διατίθεται και λειτουργεί εστιατόριο». Πρόκειται για ουσιαστική κατάργηση των μαγειρείων.
Όπως υπογραμμίζει η Ομοσπονδία: «Οι νέες ρυθμίσεις οδηγούν αυτόματα σε μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας στο χώρο του προσωπικού γενικών υπηρεσιών.
Πρόκειται επομένως για ουσιαστική τροποποίηση του Π.Δ. 177/74 την οποία επιφέρει έμμεσα η κατάργηση των χώρων του πλοίου».
Ταυτόχρονα η ΠΝΟ θέτει και θέμα ασφάλειας ναυσιπλοΐας αλλά και υποβάθμισης υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
«Η ορθή αντιμετώπιση του θέματος της ασφάλειας αναιρείται και ακυρώνεται με τη μείωση του προσωπικού, ο οποίος φαίνεται ότι αγνοεί εντελώς τον ζωτικής σημασίας παράγοντα της ασφάλειας. Δεδομένου ότι διαρκώς ο αριθμός των επιβατών αυξάνεται σταδιακά με αποτέλεσμα τα επιβατηγά πλοία να εφοδιάζονται με πρωτόκολλα 2.500 επιβατών ή και περισσότερων, δημιουργείται η εύλογη απορία.
Πώς μπορεί να εξυπηρετηθεί το πλήθος αυτό των επιβατών σε περίπτωση ανάγκης όταν οι επιφορτισμένοι για την κάλυψη αυτών ακριβώς των αναγκών, που μόλις επαρκούσαν μέχρι σήμερα, ήδη με το νέο κανονισμό θεωρείται ότι πρέπει να περιορισθούν», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία.
Υπογραμμίζει επίσης, αναφορικά με την κατάργηση των θέσεων, ότι σύμφωνα με το νόμο ο επιβάτης ως πρόσωπο είναι φορέας δικαιωμάτων με δικαίωμα επιλογής όπως είναι η κατηγορία της θέσης και του τύπου της καμπίνας.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική