Έντονο προβληματισμό για την πρόοδο των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, εκφράζει ο βουλευτής της ΝΔ, Κώστας Γκιουλέκας, επικαλούμενος την απάντηση που δόθηκε σε πρόσφατη ερώτηση του κόμματος στη Βουλή. «Η απάντηση, που προέρχεται από τον αρμόδιο υπουργό, Χρήστο Σπίρτζη, αφήνει πολλά ερωτήματα σχετικά με διάφορα ζητήματα […], όπως ο συνολικός χρόνος αποπεράτωσης του έργου και ολοκλήρωσης των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, το κλείσιμο της οδού Βενιζέλου κ.ά».
Συγκεκριμένα, επισημαίνει ο κ. Γκιουλέκας, στην απάντηση δίδεται ως χρόνος ολοκλήρωσης του συνολικού έργου ο Νοέμβριος 2020, χωρίς να διευκρινίζεται αν το Μετρό θα παραδοθεί τότε σε κοινή χρήση ή απλά θα αποπερατωθεί (χρειάζεται τουλάχιστον ένας χρόνος δοκιμαστικής λειτουργίας πριν παραδοθεί σε χρήση).
Από την ίδια απάντηση του υπουργείου -σύμφωνα πάντα με τον κ. Γκιουλέκα- προκύπτει ότι ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η τεχνική λύση του «Σταθμού Βενιζέλου», με βάση τις κατευθύνσεις που έδωσε το υπουργείο Πολιτισμού για το ζήτημα των αρχαιοτήτων.
Ο βουλευτής της ΝΔ υποστηρίζει ακόμη ότι, όσον αφορά το κόστος κατασκευής, φαίνεται ξεκάθαρα από την απάντηση ότι θα υπάρξουν επιπλέον δαπάνες για τις οποίες θα χρειαστεί συμπληρωματική σύμβαση.
«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση σε σχέση με την κατασκευή των Σταθμών “Βενιζέλου” και “Αγίας Σοφίας”, οι οποίοι, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα ενσωματωθούν 1-2 χρόνια αργότερα (από τον Νοέμβριο του 2020).
Η έκπληξη δεν έγκειται μόνο στην αισιοδοξία του αρμόδιου υπουργού και της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση και την τελική απόδοση ενός έργου στην κοινή χρήση μέσα στα προσεχή δύο-τρία χρόνια, όταν ακόμη δεν έχουν συνταχθεί καν οι σχετικές μελέτες και δεν έχει βρεθεί η τελική τεχνική λύση που θα ακολουθηθεί. Κυρίως επικεντρώνεται στο γεγονός ότι στην ίδια απάντηση αναφέρεται ότι ακόμη δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι εάν θα παραδοθούν εγκαίρως και οι Σταθμοί “Δημοκρατίας” και “Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού”».