Η μαστίχα Χίου, ένα τοπικό παραδοσιακό προϊόν, το κυρίαρχο brand name του νησιού, φαίνεται πως εκτός από τις ευεργετικές επιδράσεις που έχει στην υγιεινή του στόματος -όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα στο 37ο συνέδριο Οδοντιατρικής που έγινε στη Θεσσαλονίκη- έχει εξαιρετικά θετικό αντίκτυπο και στην οικονομική αλλά και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Ο δήμαρχος Χίου Μανώλης Βουρνούς μίλησε στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για το αγαπητό αυτό προϊόν που εξάγεται πλέον σε ΗΠΑ και Ευρώπη, ενώ μέχρι πρότινος οι παραδοσιακές αγορές που απορροφούσαν μέχρι και το 70% της παραγωγής ήταν οι αραβικές χώρες και η Τουρκία.
«Είναι ένα προϊόν που συμβάλει σημαντικά στην οικονομία του νησιού σε όλα του τα στάδια, δηλαδή την καλλιέργεια, την επεξεργασία και το εμπόριο. Αφορά όλα τα μαστιχοχώρια, όπου ο κάθε ιδιοκτήτης έχει ορισμένα δένδρα -άλλοι λιγότερα, άλλοι περισσότερα- κι έχει ως αποτέλεσμα να ενισχύεται σημαντικά το εισόδημα κάθε οικογένειας», σημείωσε ο δήμαρχος Χίου.
Παράλληλα, η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (ΕΜΧ), ο φορέας συλλογής και διαχείρισης του προϊόντος, σύμφωνα με τον δήμαρχο, επενδύει πολύ συστηματικά στο φαρμακευτικό κομμάτι, διότι είναι ένας από τους πολλούς τομείς όπου η μαστίχα Χίου παρουσιάζει μοναδικές ιδιότητες, οι οποίες αναγνωρίζονται και επίσημα σε όλο τον κόσμο.
Όσο πιο γνωστή γίνεται η μαστίχα Χίου στο εξωτερικό, τόσο περισσότερο προβάλλεται το νησί και ως προορισμός, καθώς σύμφωνα με τον δήμαρχο, είναι πολλοί εκείνοι που επιθυμούν να γνωρίσουν τον τρόπο παραγωγής, με βιωματικό τρόπο μέσω πολλών προγραμμάτων εναλλακτικού τουρισμού.
Τα μεσαιωνικά χωριά αποτελούν πόλο έλξης ενώ τον Ιούνιο του 2016, όπως είπε ο κ. Βουρνούς, «η Χίος απέκτησε ένα από τα καλύτερα μουσεία της Ελλάδας χάρις στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ)».