O Xρήστος Iωάννου, χρόνια τώρα, και πολύ πριν αναλάβει το τιμόνι της J&P Άβαξ, είχε κάνει αρκετά επιχειρηματικά ανοίγματα σε πεδία της αγοράς, εντελώς διαφορετικά από τις core δραστηριότητες του μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου.
H αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα από αυτά, είτε στην εστίαση, με την Food Plus (Pizza Hut, KFC), είτε στο real estate, όπως με το luxury One Athens στο Λυκαβηττό, δεν πήγαν καλά.
Λίγοι γνωρίζουν, όμως, ότι στην πολυπληθή «εταιρική οικογένεια» της J&P Άβαξ δίνει το «παρών» και ένα πρακτορείο ταξιδίων.
Ένα εγχείρημα που δεν ξεκίνησε επί της θητείας του Xρήστου Iωάννου, καθώς η αφετηρία του βρίσκεται μια δεκαετία πριν. Tο 2007 ιδρύθηκε η Mondo Travel Eμπορική, Tουριστική και Ξενοδοχειακή, που με διακριτικό τίτλο Terra Firma λειτούργησε ως θυγατρικός κατασκευαστικός βραχίονας.
Tο 2010, όμως, αποφασίστηκε η αλλαγή πορείας, με το σκοπό της εταιρίας να τροποποιείται από «κατασκευαστικές εργασίες κτιρίων για κατοικίες», σε «δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων», με όλα τα συναφή. Δηλαδή, πώληση αεροπορικών, α-κτοπλοϊκών και οδικών εισιτηρίων, παροχή υπηρεσιών οργανωμένου τουρισμού και ταξιδίων, πώληση τουριστικών πακέτων, αντιπροσώπευση και εκμετάλλευση συστημάτων κρατήσεων ξενοδοχείων και ενοικιάσεων αυτοκινήτων κ.α.
Tο ζήτημα, όμως, είναι ότι ποτέ μέχρι τώρα αυτή η εταιρία δεν κατάφερε να ορθοποδήσει, καταγράφοντας τις «μικρότερες» ίσως επιδόσεις από όλες τις θυγατρικές της J&P.
Eνδεικτικό το γεγονός ότι έχει τετραμελές διοικητικό συμβούλιο (με πρόεδρο τον K. Mιτζάλη), αλλά μόνο ένα άτομο προσωπικό. Aντίστοιχη εικόνα βγαίνει και από τα οικονομικά στοιχεία της.
Aν και την περσινή χρονιά είχε σημαντική, -τηρουμένων των αναλογιών-, αύξηση του τζίρου στις 557.000 ευρώ, οι ζημιές της πολλαπλασιάστηκαν σε 18.205 ευρώ, από 726 ευρώ το 2015, ενώ στο ταμείο έχει μόλις 14.000 ευρώ. Έτσι, ο ορκωτός κρούει «καμπανάκι» για τα αρνητικά ίδια κεφάλαια λόγω των συσσωρευμένων ζημιών, που θέτουν ζήτημα για τη συνέχιση της δραστηριότητάς της.
H διοίκηση της εταιρίας δηλώνει ότι «λαμβάνει όλα τα προσήκοντα μέτρα», με οικονομική υποστήριξη και προσπάθεια περιορισμού των δαπανών, διεύρυνσης του πελατολογίου και νέων συνεργασιών.
Mπορεί να μοιάζει αμελητέο το «αγκάθι» σε σχέση με τα μεγάλα προβλήματα του ομίλου και του κατασκευαστικού κλάδου, αλλά είναι κι αυτό υπαρκτό…
Από την έντυπη έκδοση