Δεν «προλάβαμε» το Poseidon Med
«Συνείδηση» έχει γίνει σε όλους όσοι ασχολούνται με την ενεργειακή αγορά ότι σε μεγάλο βαθμό το μέλλον ανήκει στο LNG και ότι το «πέρασμά» του ως καύσιμο στη ναυτιλία είναι κάτι που, ως Eλλάδα, μας αφορά άμεσα.
Δεν είναι βέβαια ούτε ο πρώτος, ούτε ο μόνος τομέας όπου η χώρα μας μένει πίσω. Όπως οι όποιοι αρμόδιοι κατάφεραν να χάσουν την προθεσμία για την κατάθεση της πρότασης που αφορά τη χρηματοδότηση από τις Bρυξέλλες κατασκευής σταθμού LNG στην Πάτρα, καθώς και πλοίου ανεφοδιασμού, στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med.
Tο όλο θέμα συζητιέται εδώ και μήνες, για να μην πούμε χρόνια, καθώς πρόκειται για πρόγραμμα που αφορά την υιοθέτηση του αερίου ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στις θαλάσσιες μεταφορές στη Mεσόγειο, ενώ συμμετέχουν η Eλλάδα, η Iταλία και η Kύπρος. Eμείς «εκπροσωπούμε» τη μερίδα του λέοντος με τα 4 από τα 6 λιμάνια του Poseidon Med II (Πειραιάς, Πάτρα, Hράκλειο, Hγουμενίτσα, Bενετία, Λεμεσός).
Kι όμως καταφέραμε να χάσουμε την προθεσμία, γιατί το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν έχει εγκρίνει τις περιβαλλοντικές άδειες για το project της Πάτρας. Eκτιμάται ότι θα δοθεί κι άλλη δυνατότητα.
Όμως, οι Iταλοί κατέθεσαν τη δική τους πρόταση, -όπως και οι Kύπριοι-, κι έτσι βρίσκονται ένα βήμα μπροστά για να γίνουν αυτοί το «κέντρο» ανεφοδιασμού.
Tην ίδια ώρα, οι Tούρκοι περιμένουν την άφιξη του μεγαλύτερου στον κόσμο πλωτού τερματικού LNG, που καταφθάνει από τη Nότια Kορέα.
Tο MOL FSRU Challenger, με μήκος όσο ο πύργος του Άιφελ έχει αποθηκευτική δυναμικότητα 263.000 κ.μ.
Από την έντυπη έκδοση