Μειωμένα έσοδα και αυξημένα έξοδα κατέγραψε στο τρίτο τρίμηνο του 2016 η ναυτιλιακή εταιρεία StealthGas, συμφερόντων του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, σε μία περίοδο που πάντως είναι εποχιακά πιο δύσκολη για τον τομέα των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοίνωσε η εταιρεία, τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκαν σε 34,4 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2015, καθώς η αξιοποίηση του στόλου υποχώρησε σε ετήσια βάση από το 94,4% στο 88%.
Επιχειρηματικά και χρηματοοικονομικά στοιχεία
Λειτουργική χρήση 95,4% το τρίτο τρίμηνο 17 ‘(88,1% το τρίτο τρίμηνο 16’).
Οι ημέρες επαγγελματικής εκμίσθωσης μειώθηκαν το τρίτο τρίμηνο κατά 17% κατά 63% σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο.
Το 89% των ημερών στόλου εξασφαλίστηκε με χρονοναύλωση για το υπόλοιπο του 2017, με συνολικά περίπου 176 εκατομμύρια δολάρια σε συμβεβλημένα έσοδα.
Πώληση δύο ακόμη παλαιότερων πλοίων μας, το Gas Moxie (κατασκευασμένο το 1992) και το Gas Nirvana (κατασκευασμένο το 1996), τόσο για περαιτέρω εμπορία.
Έσοδα ύψους 38,5 εκατ. Δολαρίων, αύξηση 11,9% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο 16 ‘
Προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 15,3 εκατ. Δολαρίων το τρίτο τρίμηνο 17 ‘σε σύγκριση με 11,2 εκατ. Δολάρια το τρίτο τρίμηνο 16’.
Η μέτρια προσαύξηση του χρέους σε περιουσιακά στοιχεία ανέρχεται σε περίπου 40%.
Μετρητά στο χέρι περίπου 41,3 εκατομμύρια δολάρια με λειτουργική ταμειακή ροή των 34,7 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα έσοδα για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθαν σε 115,9 εκατομμύρια δολάρια, ήτοι αύξηση 9,2 εκατομμυρίων δολαρίων ή 8,6% σε σύγκριση με έσοδα 106,7 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, κυρίως λόγω των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς.
Τα έξοδα ταξιδιού και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθαν σε 11,8 εκατομμύρια δολάρια και 44,4 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων και 44,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Η αύξηση των δαπανών ταξιδιού κατά 0,1 εκατομμύρια δολάρια οφειλόταν κυρίως στην αύξηση της χρήσης πολλών πλοίων που αντιμετώπιζαν πολύ χρόνο αδράνειας κατά τη διάρκεια της ίδιας περίοδο του περασμένου έτους, οδηγώντας έτσι σε αυξημένο κόστος συντήρησης.
Οι δαπάνες ξηρού αποθέματος για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 και 2016 ήταν 2,5 εκατομμύρια δολάρια και 3,2 εκατομμύρια δολάρια, αντίστοιχα, που αντιπροσωπεύουν το κόστος των 5 και 9 πλοίων που ξηράνθηκαν στις αντίστοιχες περιόδους.
Οι αποσβέσεις για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθαν σε 29,3 εκατ. Δολάρια, αύξηση 0,1 εκατ. Δολαρίων από 29,2 εκατ. Δολάρια για την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.
Μεταξύ των πρώτων εννέα μηνών του έτους 2017 συμπεριλήφθηκαν καθαρές ζημίες από παράγωγα μέσα επιτοκίου ύψους 0,3 εκατ. Δολαρίων. Οι τόκοι που καταβλήθηκαν για συμφωνίες ανταλλαγής επιτοκίων ανήλθαν σε 0,3 εκατομμύρια δολάρια.
Η Εταιρεία κατέγραψε ζημιά απομείωσης ύψους 6,5 εκατ. Δολαρίων κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2017 για επτά από τα παλαιότερα σκάφη της, τέσσερα από τα οποία είχαν χαρακτηριστεί ως κατεχόμενα προς πώληση, από το τέλος της σχετικής περιόδου.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η Εταιρεία παρουσίασε καθαρή ζημιά για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ύψους 2,0 εκατ. δολαρίων, έναντι καθαρής ζημίας 3,4 εκατ. δολαρίων για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2016. Ο σταθμισμένος μέσος όρος μετοχών για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ήταν 39,8 εκατ. ευρώ. Η ζημιά ανά μετοχή για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθε σε 0,05 δολάρια έναντι ζημίας ανά μετοχή των 0,09 δολαρίων για την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα ήταν 4,7 εκατομμύρια δολάρια ή 0,12 δολάρια ανά μετοχή για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 σε σύγκριση με την προσαρμοσμένη καθαρή ζημιά των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,09 δολάρια ανά μετοχή για την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.
Το EBITDA για το εννιάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 ανήλθε στα 39,6 εκατομμύρια δολάρια. Οι συμψηφισμοί των προσαρμοσμένων καθαρών (ζημιών) / εσόδων, EBITDA και προσαρμοσμένου EBITDA σε καθαρές ζημίες παρουσιάζονται παρακάτω. Κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, κατά μέσο όρο 53,1 πλοία ανήκαν στην Εταιρεία, έναντι 53,3 πλοίων για την ίδια περίοδο του 2016.
Παράλληλα, μπορεί η StealthGas να μείωσε κατά 1,2 εκατ. δολάρια σε ετήσια βάση (από 5,2 εκατ. δολάρια σε 4 εκατ. δολάρια) τα μεταφορικά της έξοδα, λόγω της μείωσης των ενεργών πλοίων της, όμως την ίδια στιγμή αυξήθηκαν κατά 1,2 εκατ. δολάρια τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων της (από 13,4 εκατ. δολάρια σε 14,6 εκατ. δολάρια), λόγω της καθαρής αύξησης του στόλου της κατά ένα πλοίο και της επιστροφής δύο πλοίων από συμφωνίες ναύλωσης. Αυξημένα ήταν και τα έξοδα για τόκους και χρηματοδότηση.
Από τις 30 Σεπτεμβρίου 2017, τα διαθέσιμα και τα ταμειακά ισοδύναμα ανήλθαν σε 41,3 εκατομμύρια δολάρια και το συνολικό χρέος ανήλθε σε 398,2 εκατομμύρια δολάρια. Κατά τη διάρκεια των εννέα μηνών που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 οι αποπληρωμές χρεών ανήλθαν σε 32,4 εκατομμύρια δολάρια.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα τριμήνου της StealthGas, ο πρόεδρος της εταιρείας Michael Jolliffe δήλωσε: «Το τρίτο τρίμηνο του 2016 ήταν αρκετά δύσκολο. Αν και η ευρύτερη ζήτηση για LPG ήταν ισχυρή, σε αυτό το τρίμηνο βρεθήκαμε αντιμέτωποι με χαμηλότερες ημερήσιες τιμές και περισσότερο κενό χρόνο λόγω εποχικών παραγόντων που πίεσαν τον ισολογισμό μας έτι περαιτέρω. Σε αυτό το άσχημο περιβάλλον στην αγορά, και ειδικά σε μία πολύ αδύναμη αγορά spot, επηρεάστηκαν και οι δυνατότητές μας για κέρδη. Παρά τις αρνητικές προοπτικές, καταφέραμε να κλείσουμε εννέα νέα περιοδικά συμβόλαια και επεκτείναμε πέντε υπάρχοντα. Η κάλυψη μας έως το τέλος του χρόνου αυξήθηκε στο 87%, ενώ τα εξασφαλισμένα έσοδά μας είναι της τάξεως των 175 εκατομμυρίων δολαρίων. Σε ό,τι αφορά τις δραστηριότητές μας, συνεχίζουμε να διαχειριζόμαστε στενά τις δαπάνες μας, προσπαθώντας να περιορίσουμε τη βάση των λειτουργικών μας εξόδων και τις γενικές και διοικητικές μας δαπάνες. Επιπλέον, και μετά από απόφαση του διοικητικού μας συμβουλίου, σε συνεργασία με τα ναυπηγεία, αναβάλαμε την παράδοση των τεσσάρων τελευταίων μας νεότευκτων».