Μείωση πωλήσεων και συρρίκνωση ζημιών ανακοίνωσε η Frigoglass για το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Στο εννεάμηνο η εταιρεία εμφάνισε μείωση 8% στις πωλήσεις στα 296,976 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές διαμορφώθηκαν σε 47,8 εκατ. ευρώ από 38,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 2% στα €81,5 εκατ., αντανακλώντας κυρίως τις δυσμενείς επιπτώσεις από την διακοπή της παραγωγής στην Κίνα την περασμένη χρονιά, όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.
Όπως σημειώνει η εισηγμένη, “συνεχίσαμε να επιτυγχάνουμε ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στην Δυτική Ευρώπη, λόγω της αυξημένης ζήτησης από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola στη Γερμανία και τη Γαλλία. Οι πωλήσεις της Ανατολικής Ευρώπης μειώθηκαν με διψήφιο ποσοστό, λόγω της μεταβολής της εποχικότητας των πωλήσεων στη Ρωσία φέτος, σε σύγκριση με πέρυσι. Στην Αφρική, οι πωλήσεις μας μειώθηκαν με διψήφιο ποσοστό λόγω της χαμηλότερης ζήτησης επαγγελματικών ψυγείων στις περιοχές της Ανατολικής και της Νότιας Αφρικής. Οι πωλήσεις μας στην περιοχή της Ασίας ήταν επίσης χαμηλότερες, σε σύγκριση με το περσυνό έτος, λόγω των χαμηλότερων επενδύσεων από πελάτες αναψυκτικών και ποτών στη Νοτιοανατολική Ασία και της διακοπής της παραγωγής στην Κίνα. Στον κλάδο Υαλουργίας, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,8% λόγω της σημαντικά χαμηλότερης ζήτησης στη δραστηριότητα του Ντουμπάι και των δυσμενών επιπτώσεων από την υποτίμηση του Naira της Νιγηρίας.
Το μικτό κέρδος (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) μειώθηκε κατά 11,3% στα €15,3 εκατ., με αποτέλεσμα τη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά περίπου 200 μονάδες βάσης στο 18,7%. Η μείωση του περιθωρίου αντανακλά κυρίως την θετική επίδραση ύψους €2,0 εκατ. από την αναπροσαρμογή της αξίας των αποθεμάτων των δραστηριοτήτων υαλουργίας στη Νιγηρία. Εξαιρουμένου αυτού του ευνοϊκού αντίκτυπου, το μικτό περιθώριο κέρδους θα είχε αυξηθεί κατά 40 μονάδες βάσης, καθοδηγούμενο από το ευνοϊκό γεωγραφικό μείγμα πωλήσεων λόγω της αυξημένης συμμετοχής της Ευρώπης και της μεγαλύτερης απορρόφησης πάγιων εξόδων μετά την διακοπή της παραγωγής στην Κίνα.
Τα λειτουργικά έξοδα (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) μειώθηκαν κατά 4,5% στα €9,9 εκατ., σημειώνοντας βελτίωση 30 μονάδων βάσης στο περιθώριο λειτουργικών δαπανών προς πωλήσεις, σε 12,2%, κυρίως λόγω των πρωτοβουλιών ελέγχου κόστους στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης.
Μετά από το εφάπαξ κέρδος €4,5 εκατ. από την πώληση του κτιρίου της Κίνας, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 38,5% σε €10,9 εκατ., ενώ το περιθώριο EBITDA βελτιώθηκε κατά 390 μονάδες βάσης στο 13,4%. Σε καθαρή βάση (εξαιρουμένων των μη-επαναλαμβανόμενων γεγονότων και στις δύο περιόδους), το περιθώριο EBITDA θα ήταν 80 μονάδες βάσης υψηλότερο, συγκριτικά με πέρυσι, λόγω του ευνοϊκού μείγματος πωλήσεων στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης και της εξοικονόμησης λειτουργικών εξόδων. Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος ανήλθε σε €4,8 εκατ., έναντι €6,5 εκατ. πέρυσι, αντανακλώντας κυρίως τα οφέλη από τα χαμηλότερα επιτόκια ως αποτέλεσμα της συμφωνίας που είχε συνάψει η Frigoglass με τους δανειστές της στο πλαίσιο της διαδικασίας της κεφαλαιακής της αναδιάρθρωσης. Η Frigoglass κατέγραψε καθαρές ζημιές ύψους €11,0 εκατ., σε σύγκριση με ζημιές €13,7 εκατ., επηρεαζόμενες από δαπάνες €6,9 εκατ. που προέκυψαν από την κεφαλαιακή αναδιάρθρωση. Εξαιρουμένων των δαπανών της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, η Frigoglass παρουσίασε καθαρές ζημιές ύψους €4,1 εκατ.
Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €330,6 εκατ., αυξημένο κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές υπεραντισταθμίστηκαν από τα έξοδα κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, τους φόρους και τους τόκους που πληρώθηκαν και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες, με αποτέλεσμα υψηλότερο επίπεδο δανεισμού σε σύγκριση με πέρυσι. Οι καταβεβλημένοι φόροι των τελευταίων 12 μηνών ύψους €11 εκατ., οφείλονται στο γεγονός ότι σημαντικό μέρος των κερδών προ φόρων προέρχονται από περιοχές με υψηλό φορολογικό συντελεστή όπως η Ρωσία και η Νιγηρία. Οι κεφαλαιακές δαπάνες ανήλθαν σε €12 εκατ., αντανακλώντας κυρίως την προαγορά υλικών και σχετικών μηχανημάτων για την επισκευή ενός φούρνου στη Νιγηρία στις αρχές του 2018, καθώς και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στις μονάδες μας σε Ρουμανία και Ινδία.
Η Frigoglass είχε αρνητική καθαρή θέση ύψους €186 εκατ. στο τέλος Σεπτεμβρίου 2017. Η καθαρή θέση επηρεάστηκε δυσμενώς κυρίως από τις ζημιές του τριμήνου και τα έξοδα της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης ύψους €33 εκατ.
Κυριότερα στοιχεία του τρίτου τριμήνου 2017
Βελτίωση του περιθωρίου EBITDA λόγω των πρωτοβουλιών μείωσης κόστους, του ευνοϊκότερου γεωγραφικού μείγματος πωλήσεων στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης και της μεγαλύτερης απορρόφησης πάγιων εξόδων
Ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη (+32%) λόγω αυξημένης ζήτησης από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola
Οριακά χαμηλότερες πωλήσεις στον κλάδο Υαλουργίας, παρά τη χαμηλή ζήτηση από τη δραστηριότητα στο Ντουμπάι. Ισχυρή αύξηση των πωλήσεων της δραστηριότητας των Μεταλλικών Πωμάτων
Επιτυχημένη ολοκλήρωση της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης τον Οκτώβριο που συνέβαλε σε:
o Σημαντική μείωση δανεισμού κατά €138 εκατ. (πριν από τη νέα χρηματοδότηση με εξασφάλιση πρώτης τάξης ύψους €40 εκατ.)
o Βελτίωση ρευστότητας κατά €70 εκατ.
o Σημαντική μείωση του ετήσιου κόστους σε τόκους
o Παράταση λήξης δανειακών συμβάσεων μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 (δάνεια με εξασφάλιση πρώτης τάξης) και τον Μάρτιο του 2022 (δάνεια με εξασφάλιση δεύτερης τάξης)
Νέα κεφαλαιακή δομή: περίπου €63.5 εκατ. νέα κεφάλαια μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου τον Οκτώβριο και €59.6 εκατ. νέα κεφάλαια μέσω της μετατροπής των μετατρέψιμων ομολογιών που κατείχαν οι τραπεζικοί δανειστές και οι πιστωτές του Σχεδίου που συμμετείχαν στην αναδιάρθρωση (ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο)
Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε:
“Είμαστε ικανοποιημένοι με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης κεφαλαίου που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα τον Οκτώβριο. Η Frigoglass διαθέτει τώρα μία σταθερή και βιώσιμη κεφαλαιακή δομή, η οποία θα μας επιτρέψει να υλοποιήσουμε τις στρατηγικές μας προτεραιότητες.
Η προσήλωση μας στο σχεδιασμό προϊόντων που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας και η εστίαση στην βελτίωση του μείγματος των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τα οφέλη από τις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης κόστους, είχε ως αποτέλεσμα την διεύρυνση του περιθωρίου EBITDA στο τρίμηνο, παρά την αρνητική συνεισφορά της δραστηριότητάς υαλουργίας στη Μέση Ανατολή.
Το τέταρτο τρίμηνο του έτους, αναμένουμε ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων να επιταχυνθεί στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης στην Ευρώπη.”