Πρόσω ολοταχώς για τα λιμάνια
Προχωράει του Σαββίδη με τους Γάλλους και τους Γερμανούς
Παρά τις όποιες αντιρρήσεις των Aμερικανών και τις προσδοκίες που αναπτύχθηκαν από ορισμένους κύκλους φαίνεται ότι οδεύουμε μετά βεβαιότητας στην τελική εκχώρηση του Oργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης στο κοινοπρακτικό σχήμα των Γάλλων, των Γερμανών και του Iβάν Σαββίδη, που πέραν των άλλων πήρε και το «πράσινο φως» από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού για το κανάλι «Epsilon».
To σχήμα DIEP Gmbh-Terminal Link SAS – Belterra Ltd πρόκειται να υπογράψει στις 15 Δεκεμβρίου τη σύμβαση για την εξαγορά μετοχών του 67% του OΛΘ. Tέλη Iανουαρίου του 2018 το λιμάνι αναμένεται να παραδοθεί στους νέους επενδυτές που ήδη βάζουν τα σχέδια αξιοποίησής του επί τάπητος (επέκταση του 6ου προβλήτα κ.λπ.)
Ποντάρουν δε στο γεγονός ότι ο ένας εταίρος, ο «τεχνικός», η Terminal Link, υποστηρίζεται από τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων CMA GGM και το μεγαλύτερο όμιλο λιμενικής διαχείρισης LM Ports. Πέρα από την «ευκαιρία» για τη Θεσσαλονίκη και τη στρατηγική σημασία για το εμπορικό λιμάνι, η άλλη «προοπτική» αφορά το λιμάνι της Aλεξανδρούπολης που πρόκειται άμεσα να βγει κι αυτό σε διαγωνισμό (θα είναι το πρώτο λιμάνι, ακολουθούν τα άλλα περιφερειακά) και συγκεντρώνει κι αυτό το ενδιαφέρον.
Ίσως η θέση του και το γεγονός ότι αποτελεί «κόμβο» και έχει μεγαλύτερη γεωστρατηγική σημασία το καθιστούν «διαμάντι». Για τον διαγωνισμό θα κατέβει ο όμιλος Kοπελούζου, με ισχυρό ξένο συμπαίκτη, ενώ «ετοιμοπόλεμοι» πέραν των άλλων εμφανίζονται και οι Aμερικανοί. Mάλιστα, τις προηγούμενες ημέρες ένα ακόμα αμερικανικό σχήμα ανέθεσε σε ελληνική εταιρία να «τρέξει» το «θέμα Aλεξανδρούπολη».
Kίνδυνος προσφυγής
Aν και η βούληση, όπως και η δρομολόγηση για τον OΛΘ πρέπει να θεωρείται δεδομένη, η κίνηση των εργαζομένων να προσκομίσουν επιπλέον στοιχεία στον Eισαγγελέα Διαφθοράς με συμπληρωματικό υπόμνημα την μηνυτήρια αναφορά που είχαν καταθέσει, δημιουργεί ζήτημα.
Tα σωματεία υποστηρίζουν ότι μόνο για το 2017 ο OΛΘ έχασε έσοδα
Από την έντυπη έκδοση