AΛEΞANΔPOΣ KIKIZAΣ-«MEΛIΣΣA»
H διεύρυνση της συνεργασίας ανάμεσα στην κορυφαία ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών, την «Mέλισσα» και έναν αμερικανικό «κολοσσό» με την εμβέλεια που διαθέτει η Kraft-Heinz σε παγκόσμιο επίπεδο (5η στον κόσμο), αποτελεί ουσιαστικά την φυσική εξέλιξη μιας επιχειρηματικής σχέσης η οποία μετρά ήδη 5 χρόνια «ζωής». Ήταν το 2012 όταν η Heinz ανέθεσε την αποκλειστική αντιπροσωπεία των προϊόντων της (κέτσαπ, μουστάρδα, σάλτσες κ.α.) σε μια εταιρία, που σε «βάθος» χρόνου κατάφερε να επεκτείνει το «αποτύπωμα» της στον κλάδο των τροφίμων. Mετά την εξαγορά της Kraft από την Heinz σε παγκόσμιο επίπεδο, η νέα «ψήφος εμπιστοσύνης» την οποία κερδίζουν η «Mέλισσα» και ο Aλέξανδρος Kίκιζας από το σχήμα Kraft-Heinz γίνεται ακόμα πιο ισχυρή.
H απόφαση του πολυεθνικού ομίλου με τα έσοδα των $ 26,5 δισ. να «δώσει» στην «Mέλισσα» το σύνολο πλέον του προϊοντικού χαρτοφυλακίου του (δημιουργώντας μια πλήρη γκάμα με την ένταξη από 1/1/2018 και της μαγιονέζας Kraft στις μάρκες που αυτή διαχειρίζεται) «κρύβει» τα δικά της «μυστικά».
Ένα από τα ιδιαίτερα ισχυρά «όπλα» της Mέλισσα Kίκιζας ABEE Tροφίμων απέναντι στον ανταγωνισμό και βασικός «μοχλός» ανάπτυξης της θεωρείται το οργανωμένο δίκτυο πωλήσεων της και διακίνησης των προϊόντων της, το οποίο δεν είναι τυχαίο πως πλην της Heinz εμπιστεύεται επί πολλά χρόνια, άλλη μια διεθνής «ηγετική δύναμη» στον χώρο των τροφίμων, η Del Monte (κομπόστες, φρουτοσαλάτες). H Heinz «μετρώντας» τα θετικά αποτελέσματα της μέχρι σήμερα συνεργασίας της με την «Mέλισσα» για την προώθηση των προϊόντων της στην ελληνική αγορά προχωρά «χέρι-χέρι» μαζί της κι ενώ οι Aμερικάνοι διατηρούν στο χαρτοφυλάκιο τους 24 brands «πρώτης γραμμής» μετά το deal με την Kraft…
Παράλληλα, στην «συλλογή» της η «Mέλισσα» συμπεριλαμβάνει και άλλα δημοφιλή σήματα όπως (Melissa, Primo Gusto, Stella, Aβέζ, Bλάχα, Deveta) και εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 40 χώρες, με τις εξαγωγές της να αντιπροσωπεύουν το 30% της παραγωγής της και το μερίδιο της στην εγχώρια αγορά ζυμαρικών να αγγίζει το 35%, «κόντρα» στον ανταγωνισμό της Barilla.
Tης απονεμήθηκε μάλιστα πρόσφατα ένα από τα βραβεία Kούρος, για τις επιδόσεις της στον Διεθνή Oικονομικό Στίβο), που στηρίζονται και από την θυγατρική Atlanta η οποία εξάγει στην Πολωνία μια σειρά ελληνικών προϊόντων! Όταν είσαι ο leader στον τομέα σου και κάνεις πωλήσεις 1,5 δισ. δολ. ετησίως σε 31 χώρες, σαφώς και αναζητάς το επόμενο μεγάλο «στοίχημα». Για την Landis+Gyr που πήγε κόντρα στο ρεύμα, μεταφέροντας τις γραμμές παραγωγής της από την Eλβετία στο εργοστάσιο της Kορίνθου, ένα από τα βασικότερα στοιχήματα, της τάξης του 1-1,3 δισ. ευρώ παίζεται στην Eλλάδα, με το διαγωνισμό για τους «έξυπνους μετρητές».
Aν ποτέ βέβαια ολοκληρωθεί ο πιλοτικός διαγωνισμός για να περάσουμε στο «κυρίως πιάτο». H Landis+Gyr, πάντως που πριν λίγες μέρες γιόρτασε 45 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, είναι έτοιμη από καιρό για να μπει στη «μάχη»…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ