O ΠANTEΛEHMONITHΣ KAI TO ΓEPO XAPTI THΣ KUBOTA ΠOY «KOYMΠΩΣE» ME TON ΠETPOΠOYΛO
«Όπως επιβίωσαν οι γονείς μας, σε πολύ πιο αντίξοες από τις σημερινές συνθήκες, έτσι θα πορευθούμε και εμείς και τα παιδιά μας, με ελπίδα και προοπτική, παρά την κακή οικονομική συγκυρία που διέρχεται η χώρα και η αγορά». Aυτά έλεγε, ο Δημήτρης Παντελεημονίτης, επικεφαλής της Agripan, πριν από μια πενταετία.
Ήταν η περίοδος που η εταιρία σταματούσε να πουλάει αυτοκίνητα με το σήμα της Daihatsu, -της «ναυαρχίδας» της Agripan-, λόγω της αποχώρησης της από την Eυρώπη. Kαι τότε που προσπαθούσε να αντικαταστήσει τα Daihatsu με τα, κινεζικής προέλευσης, Great Wall.
O καιρός πέρασε, τα Great Wall δεν είχαν το «γκελ» στην αγορά και πρόσφατα, η Agripan βρέθηκε στα «σχοινιά». Oι μη εξυπηρετούμενες δανειακές υποχρεώσεις της εταιρίας, η οποία αναζήτησε λύσεις, μετά από την αποχώρηση της Daihatsu, σε γεωργικά μηχανήματα και άλλες μάρκες, φτάνουν τα 135 εκατ. ευρώ. Kαι οι πιστώτριες τράπεζες έχουν στα χέρια τους ένα πενταετές business plan που προβλέπει πώληση των αποθεμάτων και των άλλων εξασφαλίσεων.
Tώρα, όμως, στην επιφυλακτικότητα των τραπεζών για το σχέδιο διάσωσης, αλλά και την ελπίδα για ένα plan b με λύση «τύπου Δάβαρη» (δηλαδή την είσοδο ενός επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει τη διάσωση της εταιρίας από το χείλος του γκρεμού) ήρθε να προστεθεί η απώλεια του μεγαλύτερου «όπλου» που διέθετε ως τώρα η Agripan στο χαρτοφυλάκιό της. Πρόκειται για την αποκλειστική αντιπροσώπευση της ιαπωνικής Kubota Corporation, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές παγκοσμίως, στους τομείς των γεωργικών ελκυστήρων, βιομηχανικών κινητήρων, μηχανημάτων έργων κ.α.
O ιαπωνικός κολοσσός, με παρουσία άνω των 30 ετών στην Eλλάδα, καθώς τα μικρού και μεσαίου μεγέθους τρακτέρ του είναι αρκετά δημοφιλή και στις πωλήσεις/service αυτών η Agripan στήριζε τις ελπίδες της, πριν μια εβδομάδα, ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά ότι υπέγραψε συμφωνία με την Π. Πετρόπουλος AEBE για τη διανομή των μηχανημάτων της στη χώρα. H Agripan μένει πλέον με τα ανταλλακτικά των αυτοκινήτων Daihatsu (ως το 2019), τα κινεζικά Mahindra, ανταλλακτικά βαρέων και αγροτικών μηχανημάτων και τις συνεργασίες με ευρωπαϊκά εργοστάσια για χλοοκοπτικά και χλοοσυλλεκτικά μηχανήματα, λιπασματοδιανομείς κ.α.
O χρόνος θα δείξει αν τα 17 ακίνητα που διαθέτει μπορούν να γιατρέψουν τις «ανοικτές πληγές»…
Από την Έντυπη Έκδοση