Ο Fernando Alonso απέδειξε την καλή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ferrari στο Μόντρεαλ, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο της πρώτης ημέρας ελεύθερων δοκιμών ενόψει του GP Καναδά, 7ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1.
Ο Ισπανός ανέβηκε στην κορυφή με τη χρήση της μαλακής γόμας και παρέμεινε εκεί και όταν οι ομάδες τοποθέτησαν την πολύ μαλακή, παρότι ο Sebastian Vettel της RBR κινήθηκε σε σχετικά ανταγωνιστικούς ρυθμούς.
Αντίθετα, με απόσταση εννέα δεκάτων από την κορυφή, οι Lewis Hamilton και Jenson Button δεν έδειξαν να αποκαλύπτουν την αληθινή δυναμική της McLaren. Ο τρίτος χρόνος της ημέρας ανήκει στον Nico Rosberg, ο οποίος πέτυχε την καλύτερη επίδοσή του στις πρωινές δοκιμές, ενώ ο τρίτος χρόνος του Felipe Massa έδωσε άλλο ένα στίγμα της δυναμικής της Ferrari.
Παρόλα αυτά, ο F. Alonso παραμένει ρεαλιστής: “Η σημερινή μέρα δεν έχει τόση σημασία. Ήμασταν πρώτοι και στις δοκιμές του Monaco κι έπειτα στις κατατακτήριες ο Vettel ήταν ένα δευτερόλεπτο ταχύτερός μας. Ξέρουμε ότι αύριο πρέπει να τα δώσουμε όλα και ότι η Red Bull είναι πολύ δυνατή, ίσως το φαβορί”.
Αντίθετα, ο Mark Webber είπε ότι η RBR χρειάζεται δουλειά: “Ο Fernando ήταν γρήγορος και πρέπει να βρούμε λίγη ακόμα ταχύτητα. Δεν ήταν τόσο άσχημα, αλλά πρέπει να γίνουμε λίγο ταχύτεροι”.
Όσο για τη McLaren, το πρόγραμμα της αγγλικής ομάδας διακόπηκε τρεις φορές εξαιτίας τριών ατυχημάτων, εκ των οποίων τα δύο έβγαλαν τις κόκκινες σημαίες. “Ετσι είναι οι αγώνες. Όλοι δοκιμάζουν τα όρια και θα τους κατηγορούσε κανείς αν δεν προσπαθούσαν”, είπε ο L. Hamilton. O J. Button συμπλήρωσε: “Είναι δύσκολο να κάνεις αλλαγές στις ρυθμίσεις με τόσες κόκκινες σημαίες. Είναι εντυπωσιακό πόσες είχαμε σήμερα”.
Το κεντρικό ζητούμενο για όλους, όπως είπε ο Jenson Button, ήταν να κάνουν πολλούς γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου σε συνδυασμό με την πολύ μαλακή γόμα, για να διαπιστώσουν την αντοχή της. Η McLaren κατάφερε να το πετύχει αυτό. “Η ταχύτητά μας στη συστοιχία γύρων δεν είναι τόσο κακή, έχουμε την ταχύτητα”, τόνισε ο L. Hamilton.
Οι κόκκινες σημαίες για τη διακοπή της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών βγήκαν για τα ατυχήματα που είχαν -χωρίς σοβαρές συνέπειες- οι Kamui Kobayashi, Adrian Sutil και Jerome D’ Ambrosio. Στη 18η θέση βρέθηκε ο Pedro de la Rosa, που θα αντικαταστήσει σε αυτό τον αγώνα τον Sergio Perez στο κόκπιτ της Sauber.
Ο Μεξικανός αποφάσισε να μην αγωνιστεί, διότι ένιωσε αδιαθεσία στις πρωινές δοκιμές, επηρεασμένος φυσικά από τη διάσειση που υπέστη στο ατύχημα που είχε στο Monaco. Ο Pedro de la Rosa κλήθηκε την τελευταία στιγμή και μάλιστα μπήκε στο κόκπιτ με τη φόρμα της McLaren, της οποίας είναι δοκιμαστής.
F1 – GP ΚΑΝΑΔΑ 2011
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Alonso (Ferrari) 1:15.107
2. Vettel (RBR) 1:15.476 +0.369
3. Massa (Ferrari) 1:15.601 +0.494
4. Hamilton (McLaren) 1:15.977 +0.870
5. Button (McLaren) 1:15.989 +0.882
6. Di Resta (Force India) 1:16.089 +0.982
7. Webber (RBR) 1:16.102 +0.995
8. Petrov (Renault) 1:16.324 +1.217
9. Heidfeld (Renault) 1:16.422 +1.315
10. Barrichello (Williams) 1:16.687 +1.580
11. Sutil (Force India) 1:16.905 +1.798
12. Maldonado (Williams) 1:16.941 +1.834
13. Buemi (STR) 1:17.051 +1.944
14. Alguersuari (STR) 1:17.684 +2.577
15. Kobayashi (Sauber) 1:17.757 +2.650
16. Trulli (Lotus) 1:18.470 +3.363
17. Kovalainen (Lotus) 1:18.482 +3.375
18. De la Rosa (Sauber) 1:18.536 +3.429
19. Rosberg (Mercedes) 1:18.601 +3.494
20. Schumacher (Mercedes) 1:19.209 +4.102
21. Glock (Virgin) 1:19.810 +4.703
22. Liuzzi (Hispania) 1:20.284 +5.177
23. Karthikeyan (Hispania) 1:20.311 +5.204
24. D’Ambrosio (Virgin) 1:20.922 +5.815