Ένα σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης και προβολής της Θεσσαλίας ως προορισμού έχει εκπονήσει η Περιφέρεια Θεσσαλίας με στόχο να τεθεί η περιοχή στο επίκεντρο της προσοχής τόσο του εγχώριου όσο και του εισαγόμενου τουρισμού.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Πολιτισμού & Διά Βίου Μάθησης Ιωάννης Μπουτίνας περιέγραψε το σχέδιο της τουριστικής προβολής της Θεσσαλίας, τις δράσεις που υλοποιούνται καθώς και ότι σχεδιάζεται να υλοποιηθεί εντός του 2018. Ο κ. Μπουτίνας σημείωσε πως «η Θεσσαλία έχει τη δυνατότητα να παρέχει όλα τα τουριστικά προϊόντα όπως είναι ο τουρισμός αναψυχής, ο θρησκευτικός, ο γαστρονομικός , αλλά και ο πολιτιστικός τουρισμός». Τόνισε δε, πως για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, τα προηγούμενα χρόνια έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα πλάνο απαραίτητων υποδομών, ώστε να ολοκληρωθούν τα οδικά δίκτυα, να υπάρξει πρόσβαση σε όλους τους προορισμούς, καθώς και τα έργα υποδομής για την ανάδειξη αυτών των προορισμών.
Μεταξύ άλλων ο κ. Μπουτίνας είπε, πως με βάση τον σχεδιασμό για την τουριστική προβολή της Θεσσαλίας από φέτος τίθεται σε εφαρμογή και το πλάνο της Marketing Greece, το οποίο και εντάσσεται στη συμφωνία που υπογράφτηκε μεταξύ του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδας και του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού.
Η Θεσσαλία σε 12 τουριστικές εκθέσεις
Με βάση τον σχεδιασμό της Περιφέρειας Θεσσαλίας και στo πλαίσιo του Marketing Greece, το πρώτο τρίμηνο του 2018 η Περιφέρεια θα συμμετέχει σε 12 τουριστικές και εμπορικές εκθέσεις σε Τελ Αβίβ, Στοκχόλμη, Πράγα, Γερμανία, Βουκουρέστι, Βελιγράδι αλλά και στη Μόσχα στο τέλος του Μαρτίου.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού σε κάθε ταξίδι στο εξωτερικό, η Περιφέρεια στοχεύει να αναδείξει διάφορες περιοχές της Θεσσαλίας. Για παράδειγμα στην έκθεση στο Τελ Αβίβ, η Περιφέρεια στοχεύει για την αύξηση των τουριστών από την ευρύτερη περιοχή, καθώς διαπιστώνεται πως πάνω από 7.000 Ισραηλινοί τουρίστες επισκέφθηκαν τη Θεσσαλία με κύρια σημεία το Πήλιο και τη Λίμνη Πλαστήρα. Επίσης στόχευση υπάρχει ώστε να προβληθούν στο εξωτερικό μέσω των εκθέσεων και άλλες περιοχές της Θεσσαλίας, όπως για παράδειγμα οι ορεινές περιοχές του Ασπροποτάμου, τα παράλια της Λάρισας, η Ελασσόνα, ο Όλυμπος κ.α.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουτίνα υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού «τρέχει» παράλληλα και ένα πρόγραμμα διαπεριφερειακής συνεργασίας με τη Ρωσία, όπου η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα συνάψει σύμφωνο συνεργασίας με αντίστοιχες περιφέρειες της Ρωσίας. Επίσης, αναμένεται να υπάρξουν ανταλλαγή επιχειρηματικών αποστολών και ανταλλαγή ταξιδιών εξοικείωσης με τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους της Ρωσίας.
Ας δούμε όμως, ποια είναι τα τουριστικά προϊόντα που στοχεύει να αναδείξει η Περιφέρεια Θεσσαλίας
Περιπατητικός τουρισμός
Ο περιπατητικός τουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική μορφή τουρισμού όπου μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ελλάδα καθώς βασίζεται στην επαφή του επισκέπτη με τη φύση.
Είναι προφανές, πως για να κατανοήσει κανείς μια περιοχή, να βιώσει και να αντιληφθεί τον τόπο επισκέπτεται πρέπει να περπατήσει. Η Ελλάδα άλλωστε είναι προικισμένη σε αυτό το τομέα, μιας και διαθέτει ένα μοναδικό πλεονέκτημα που είναι ο καιρός. Σύμφωνα λοιπόν με τον σχεδιασμό της Περιφέρειας η ανάπτυξη του περιπατητικού τουρισμού αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες γι’ αυτό και βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σχέδιο για πιστοποιήσεις μονοπατιών ολόκληρης της Θεσσαλία, ώστε να μπορέσει η περιοχή να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις όσων ενδιαφέρονται για πεζοπορία – ορειβασία στα θεσσαλικά μονοπάτια.
Γαστρονομικός Τουρισμός
Μια άλλη πλευρά ενός ιδιαίτερου τουριστικού προϊόντος που επιχειρείται να προβληθεί στη Θεσσαλία είναι και ο γαστρονομικός τουρισμός. Έτσι με βάση τον σχεδιασμό της Περιφέρειας Θεσσαλίας αναμένεται το επόμενο διάστημα να διοργανωθούν γαστρονομικές εκδηλώσεις με τουριστικούς πράκτορες στο Πήλιο και σε άλλες περιοχές της Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα σχέδιο το οποίο σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Μπουτίνα, στοχεύει στην προώθηση και την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων, ενώ οδηγεί και στην αύξηση της επισκεψιμότητας τουριστών που θέλουν να γνωρίσουν και να γευτούν τις θεσσαλικές γεύσεις .
Θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός
Με βασικό στόχο την παραπέρα ανάδειξη του θρησκευτικού Τουρισμού με επίκεντρο τα Μετέωρα, κινείται και το επόμενο διάστημα η Περιφέρεια Θεσσαλίας, σύμφωνα με τον τουριστικό σχεδιασμό, ενώ εκπονείται και ένα σχέδιο ώστε να γίνει αναλυτική καταγραφή συνολικά των πολιτιστικών μνημείων της Θεσσαλίας.
Αξίζει να αναφερθεί πως στόχος αυτής της καταγραφής είναι να υπάρξει αναλυτική περιγραφή όλων των πολιτιστικών μνημείων της Θεσσαλίας και η προώθηση τους στους τουριστικούς πράκτορες για την διευκόλυνση στην διοργάνωση των εκδρομών.
Υποβρύχια μουσεία
Αισιόδοξος πως μέχρι του χρόνου θα ξεκινήσει η λειτουργία των καταδυτικών μουσείων στη Μαγνησία και τις Σποράδες, γεγονός που θα δώσει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν τα μοναδικά ναυάγια της περιοχής, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Μπουτίνας. Όπως είπε «υπάρχουν θετικά μηνύματα» από την πρόσφατη επίσκεψη του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού στο υπουργείο Πολιτισμού για το ζήτημα των καταδυτικών μουσείων, συμπληρώνοντας πως ο καταδυτικός τουρισμός θα μπορέσει να προσελκύσει τουρίστες με υψηλά βαλάντια.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην περιοχή υπάρχουν πολύ σημαντικά ναυάγια, χρονολογούμενα από τους κλασικούς έως τους βυζαντινούς χρόνους. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Περιφέρειας πρόκειται να μετατραπούν σε «υποβρύχια μουσεία», στα οποία θα μπορούν να ξεναγούνται οι καταδυόμενοι επισκέπτες συνοδευόμενοι από δύτες αρχαιοφύλακες.
Τέλος, εδικό σχέδιο για την προώθηση του λεγόμενου «βιωματικού Τουρισμού» αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή σε ολόκληρη τη Θεσσαλία από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο τουρισμού όπου δίδεται η δυνατότητα στον επισκέπτη να συνδράμει σε αυτό που θα γευτεί, σε αυτό που θα ζήσει, σε αυτό που θα πιει, κατά τη διάρκεια της διαμονής του σε κάποιο τουριστικό προορισμό.