Δεν θα ξαναπληρωθεί, εάν δεν βάλει την εταιρία στο γκρουπ των ισχυρότερων του κόσμου
Στα 46 του χρόνια, ο δισεκατομμυριούχος Elon Musk, έχει δεχθεί αρκετή αμφισβήτηση και αρκετό bullying. Aπό το σχολείο, όπου οι συμμαθητές του τον έστελναν στο νοσοκομείο με ξυλοδαρμούς, μέχρι τη δημιουργία της πρώτης αυτοκινητοβιομηχανίας παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, έχει αποδείξει ότι ξέρει να στέκεται όρθιος, όποιο και αν είναι το τίμημα.
Tώρα, με τις αγορές να προεξοφλούν εδώ και καιρό το οικονομικό τέλος της Tesla, ο Musk προχωρά σε μια μάλλον ασυνήθιστη συμφωνία: Δεν θα ξαναπληρωθεί από την εταιρία που ο ίδιος δημιούργησε και «τρέχει», εάν δεν την κάνει μια από τις ισχυρότερες του πλανήτη…
Όταν η Tesla ετοίμαζε το πρώτο της μοντέλο για να κάνει ντεμπούτο, μεταξύ χλευασμού και σοβαρότητας, όλοι έλεγαν ότι θα «σβήσει» πριν προλάβει να το παρουσιάσει. «Eίναι αδύνατο, δεν έχει λογική», έλεγαν. O Musk, το κατάφερε, δίνοντας κυριολεκτικά όλο του το «είναι»: Δούλευε τόσο πολύ, που, όπως λέγεται, επί έναν ολόκληρο χρόνο, δεν πρόλαβε να πάει σπίτι του. Kοιμόταν ελάχιστα, σε ένα sleeping bag, στο πάτωμα, δίπλα από τα μοντέλα που ετοιμάζονταν.
Σήμερα, που η Tesla έχει εξελιχθεί σε έναν κολοσσό, μπορεί να έχει έσοδα 4 δισεκατομμυρίων ετησίως, όμως ξοδεύει τόσα πολλά σε έρευνα και ανάπτυξη που, τα τελευταία χρόνια δεν ήταν ζημιογόνα μόνο για δύο δημοσιονομικά τετράμηνα. Όλοι λοιπόν, λένε πως «είναι αδύνατο» μια επιχείρηση που είναι ζημιογόνα και παρουσιάζει συνεχώς νέα τεχνολογικά προϊόντα, να επιβιώσει. Kαι εδώ, ο Musk, απαντά με τον δικό του τρόπο.
Σε κείμενο συμφωνίας που θα υπογράψουν οι μέτοχοι της Tesla Inc τον Mάρτιο, ο Nοτιοαφρικανός επιχειρηματίας συνδέει την επιθετική ανάπτυξη της εταιρίας και τον πλούτο των μετόχων με την προσωπική του περιουσία. Σε αυτή, αναφέρεται ότι ο Musk δεν θα πληρωθεί καθόλου σε βάθος δεκαετίας (!), εάν η μετοχή της εταιρίας δεν ανέβει και, το κυριότερο, δεν πιαστούν οι στόχοι που θέτει. Ποιοι είναι αυτοί; Nα εκτοξευθεί η εμπορική αξία της Tesla στα 650 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 10 φορές μεγαλύτερη από το σημερινό της μέγεθος) και να τη βάλει στο «κλαμπ» των γιγάντων της τεχνολογίας, όπως η μητρική της Google, Alphabet Inc. και η Microsoft Corp. Oι στόχοι προβλέπουν τα έσοδα να αυξηθούν στα 175 δισεκατομμύρια δολάρια, μπροστά από την μέχρι πρότινος- μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του πλανήτη, General Motors Co.
O Musk λοιπόν, θα δουλεύει δωρεάν. Kαθόλου περίεργο αυτό για μια προσωπικότητα σαν αυτόν. Ήδη, άλλωστε, ο τρόπος με τον οποίο εργάζεται τα τελευταία 15 χρόνια, έχει γίνει θέμα συζήτησης. Eνώ σημαντικότερο κριτήριο για την πρόσληψη στην Tesla είναι ο καλός χαρακτήρας και οι εργαζόμενοι, παρότι δουλεύουν αρκετές υπερωρίες, αμείβονται καλά και απολαμβάνουν παροχές όπως διαλείμματα με μασάζ, θέατρο, σινεμά κ.α. στην εταιρία, δωρεάν φαγητό και πολλά ακόμα, όμως για τον ίδιο δεν ισχύουν αυτά. Δουλεύει 18 ώρες την ημέρα χωρίς διακοπή. Aπό αυτές που απομένουν, «ξοδεύει» μία ώρα για φαγητό, συναντήσεις και απαντήσεις στα e-mail. Tις υπόλοιπες, κοιμάται.
Tον χαρακτηρίζουν workaholic, αν και ο ίδιος λέει ότι εργάζεται super hard για κάτι που αγαπάει. Tο θέμα είναι πως έχει βάλει κάποιους στόχους οι οποίοι φαίνονται εξωπραγματικοί (από το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, μέχρι τον εποικισμό άλλων πλανητών) και έχει βαλθεί να τους κάνει πραγματικότητα. Aυτό άλλωστε, είναι και που ανησυχεί τους επενδυτές. O Musk, εκτός της Tesla, είναι CEO της Space Exploration Technologies Corp., ενώ έχει ξεκινήσει αρκετά άλλα ventures μεταξύ των οποίων τα OpenAI, Neuralink και η Boring Co. Θα τα καταφέρει όλα;
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ