Στροφή προς την εγγύτητα και τις τοπικές κοινότητες θέλει να κάνει το Facebook, ώστε να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες ότι οι αλγόριθμοι του ευνοούν την διασπορά ψευδών ειδήσεων (fake news).
Σύμφωνα με ανάρτηση του ιδιοκτήτη του πιο δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου παγκόσμια, το Facebook, εκτός από προτεραιότητα στις ειδήσεις από αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης εφεξής θα δίνει έμφαση και στα νέα από τοπικά μέσα ενημέρωσης. Σκοπός η βελτίωση του ενημερωτικού περιεχόμενού του. Ένας άλλος λόγος που επικαλείται ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook για την αναγκαιότητα της στροφής προς την “τοπικότητα” είναι το ξεπέρασμα των “πιο διχαστικών ζητημάτων σε εθνικό επίπεδο”.
Όπως ανέφερε ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, “τα τοπικά νέα μας βοηθούν να καταλάβουμε τα θέματα που ενδιαφέρουν περισσότερο τις κοινότητές μας και επηρεάζουν τις ζωές μας. Οι σχετικές έρευνες δείχνουν ότι η ανάγνωση τοπικών ειδήσεων σχετίζεται άμεσα με την πιο ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Οι άνθρωποι που γνωρίζουν τι συμβαίνει γύρω τους θα ενθαρρυνθούν να εμπλακούν προσωπικά περισσότερο στα ζητήματα αυτά και να κάνουν τη διαφορά”.
Με αυτό το σκεπτικό, ξεκινάνε άμεσα (στις ΗΠΑ και στη συνέχεια σε περισσότερες χώρες) να προωθούνται περισσότερες ιστορίες από ειδησεογραφικές πηγές της κάθε πόλης. Αν ένας χρήστης “ακολουθεί κάποιον τοπικό εκδοτικό οργανισμό ή μοιράζεται μια τοπική ιστορία, αυτή μπορεί πλέον να εμφανίζεται ψηλότερα στο News Feed”, αναφέρει η ανάρτηση του Ζακερμπεργκ.
Τέλος, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν ποιες πηγές ειδήσεων (εθνικές ή τοπικές) θέλουν να βλέπουν στην κορυφή του δικού τους News Feed.