Σταθμός για το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας Περάματος – Σαλαμίνας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το τέλος Ιανουαρίου, καθώς όχι μόνο απελευθερώθηκε ο διαγωνισμός παίρνοντας το «πράσινο φως» από το ΣτΕ, αλλά μπήκε και στην τελική ευθεία η δεύτερη – και πιο ουσιαστική – φάση, αυτή του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με εντατικούς ρυθμούς η Επιτροπή του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, μετά την κατάθεση στις 29 Ιανουαρίου 2018 των προτάσεων από τους τρεις υποψηφίους, προχωρεί τις εργασίες για την οριστικοποίηση του σχεδιασμού του έργου πριν από το ερχόμενο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με το Βήμα η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας είναι ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα έργα με σύμβαση παραχώρησης, το οποίο ήδη από τον Μάρτιο του 2012 εγκρίθηκε να προχωρήσει μέσω δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.
Εναν χρόνο νωρίτερα το έργο είχε ενταχθεί στο κείμενο του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας – Αττικής 2021, το οποίο είχε χάσει για δύο χρόνια τον… δρόμο για το Κοινοβούλιο, εγκρίθηκε όμως το 2013. Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) έχει προβεί στην εκπόνηση της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Μετά από συνολικά δώδεκα αναβολές, η πρώτη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος έριξε αυλαία στις 15 Μαρτίου 2016 με την ανάδειξη των τριών υποψηφίων αναδόχων, οι οποίοι μάλιστα είχαν από την αρχή του διαγωνισμού εκδηλώσει τις προθέσεις τους.
Σήμερα βαίνει προς το τέλος το κυρίως μενού του διαγωνισμού, δηλαδή η φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Σε αυτόν τον κύκλο, οι τρεις ενδιαφερόμενοι, ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, μαζί με τους φορείς της περιοχής και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω των προτάσεων που επεξεργάστηκαν και τελικά κατέθεσαν στην Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου διαμορφώνουν ουσιαστικά το έργο, από τα τεχνικά χαρακτηριστικά ως τον τρόπο χρηματοδότησης. Η Επιτροπή μπορεί είτε να υιοθετήσει αυτούσια κάποια πρόταση, να συνθέσει στοιχεία των προτάσεων, είτε ακόμη και να προσθέσει νέα στοιχεία στον σχεδιασμό του έργου.