Η Κίνα συγκαταλέγεται στις χώρες με τις οποίες η Ελλάδα επιδιώκει να έχει στενότερη σχέση. Αλλά η Ελλάδα επιδιώκει επίσης να οικοδομήσει ισχυρότερους δεσμούς με την Ιαπωνία, την Ινδία και άλλες ασιατικές χώρες, δηλώνει στο Nikkei Asian Review ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.
«Δεν θέλουμε να έχουμε μία μονόπλευρη αποκλειστική σχέση», αναφέρει στο ασιατικό πρακτορείο ο κ. Δραγασάκης. Εξάλλου, «αντιλαμβανόμαστε τις πολιτικές μας ως προσπάθεια να βρούμε τρόπους να έχουμε στενές σχέσεις με ολόκληρη την Ασία, (συγκεκριμένα) Ιαπωνία, Κίνα, Ινδία».
Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί κλειδί για την Πρωτοβουλία «Μια Ζώνη, Ένας Δρόμος» της Κίνας, που επιδιώκει να συνδέσει την Ασία με τη Ευρώπη μέσω στεριάς και θάλασσας. Το 2016, η Cosco Shipping Holdings, ο κρατικός ναυτιλιακός κολοσσός της Κίνας, εξαγόρασε την εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι, το μεγαλύτερο της Ελλάδας. Η Κίνα βρίσκεται έκτοτε σε επενδυτικό «πυρετό» στη Ελλάδα.
Αλλά, όπως σχολιάζει το Nikkei Asian Review, σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι δηλώσεις του κ. Δραγασάκη δείχνουν ότι η Ελλάδα, η οποία γονάτισε απο την κρίση χρέους που προκλήθηκε από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, δεν θέλει να γίνει υπερβολικά εξαρτημένη από την Κίνα, η οποία επενδύει σε υποδομές σε ολόκληρη την Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Εν μέρει, οι ανησυχίες της Ελλάδας για την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στην περιοχή αντανακλούν τις ανησυχίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ελληνικής κυβέρνησης, η Ελλάδα σχεδιάζει να συγκροτήσει ένα «μαξιλάρι» έως 20 δισεκατομμύρια ευρώ ως προληπτικό μέτρο για περαιτέρω οικονομική αναταραχή και εν όψει της λήξης του προγράμματος βοήθειας. Και συμπληρώνει ότι η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει 9 δισεκατομμύρια μέσω δανείων από την ευρωζώνη και το υπόλοιπο θα προκύψει από την έκδοση κρατικών ομολόγων.
Ο Γ. Δραγασάκης δηλώνει ότι στο λιμάνι του Πειραιά έχει διαπιστωθεί αύξηση του όγκου των εμπορευμάτων, αλλά είναι πολύ νωρίς για μία αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της επένδυσης της Cosco. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο, η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζει το λιμάνι και την ίδια τη χώρα μόνο ως συγκοινωνιακό κόμβο, αλλά θέλει να δημιουργήσει παραγωγικές και μεταποιητικές βάσεις που θα δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία. Επισημαίνει, τέλος, ότι οι κινέζοι επενδυτές, περιλαμβανομένων ιδιωτικών εταιρειών, εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για ελληνικά περιουσιακά στοιχεία. «Πολλές κινεζικές εταιρείες συνεχίζουν να ψάχνουν», πρόσθεσε καταλήγοντας.