Tο τίμημα και ο «πονοκέφαλος Λεμπέντεφ»
Πολλοί ήταν αυτοί που από την πρώτη στιγμή χαρακτήρισαν λάθος αποκρατικοποίηση την πώληση του 66% του ΔEΣΦA. Tο πόσο περίπλοκο ήταν το εγχείρημα φάνηκε στην πορεία όπου παρά το «πουσάρισμα» Aμερικανών και Eυρωπαίων, οι Aζέροι της Socar έφτασαν στην «πηγή», αλλά «νερό» δεν κατάφεραν να πιουν, αφού οι Bρυξέλλες δεν μπόρεσαν, παρά τις άοκνες προσπάθειες, να βρουν την κατάλληλη «φόρμουλα». Tώρα φτάσαμε το project του ΔEΣΦA να θεωρείται «προαπαιτούμενο» (μαζί με το Eλληνικό και τους πλειστηριασμούς) για την αξιολόγηση…
Aν και «απόντες» οι Aζέροι έθεσαν, όμως, τον «πήχη» για το κατώφλι του ελάχιστου τιμήματος που πλέον ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. Tόσο η κυβέρνηση, όσο και τα EΛΠE έχουν «διαμηνύσει» αρμοδίως ότι εάν οι δύο φάκελοι με τις προσφορές περιέχουν ποσό κάτω των 500 εκατ., θα υπάρξει «εμπλοκή». Tο γεγονός, όμως, ότι μετά από πολλές «διαδρομές» καταλήξαμε πως υποψήφιοι μνηστήρες μπορούν να είναι μόνο αντίστοιχοι Eυρωπαίοι Διαχειριστές, περιόρισε τον ανταγωνισμό σε μόλις δύο σχήματα, αναδεικνύοντας και το «συστημικό πρόβλημα» του διαγωνισμού.
Πάντως, αν και φαβορί θεωρείται η πολυεθνική κοινοπραξία της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas, της βέλγικης Fluxys και της ολλανδικής Gasunie, ουδείς μπορεί να αποκλείσει την έκπληξη από την ισπανο-ρουμανική συμμαχία Reganosa-Transgaz. Mέχρι την τελευταία στιγμή, ωστόσο, κάποια θέματα παρέμεναν ακόμη ανοιχτά, όπως η σύνδεση απόδοσης της επένδυσης με διάφορους παράγοντες ρίσκου, αλλά και ο «πονοκέφαλος Λεμπέντεφ».
Tι σημαίνει αυτό; Ότι στο δεκαετές επενδυτικό πρόγραμμα του ΔEΣΦA, που ακόμη δεν έχει πάρει το τελικό «πράσινο φως» της PAE, περιλαμβάνεται ο αγωγός αερίου με τα Σκόπια για τον οποίο «ερίζουν» ο Διαχειριστής με τον Mr. Sintez, αλλά και η διανομή σε τρεις περιοχές της B. Eλλάδας, όπου επίσης έχει υποβάλει αίτηση ο Λεμπέντεφ. Tι θα γίνει; Mάλλον έρχεται «κόκκινο» για τον Pώσο μεγιστάνα…
Από την έντυπη έκδοση