AL. MICHELE: Ο ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΠΟΥ ΤΗΣ ΕΦΕΡΕ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ
Από τη δεκαετία του ’90, όταν τα σχεδιαστικά της ηνία κατείχε ο Tom Ford, είχε να δει τέτοια δημοφιλία η Gucci. Η ιταλική εταιρία, ιδιοκτησία πλέον της Kering SA, φαίνεται ότι έχει χτυπήσει «φλέβα χρυσού» με τον σχεδιαστή Alessandro Michele, ο οποίος έχει προκαλέσει φρενίτιδα στους νεότερης ηλικίας φαν του luxurious. Τέτοιου μεγέθους, που η Gucci πέρασε την -μέχρι πρότινος ανίκητη- αντίπαλό της, Hermes.
Η ιταλική φίρμα μόδας έκλεισε τη χρονιά με ένα ακόμα τετράμηνο αλματώδους ανάπτυξης, με τις πωλήσεις της (σε σχέση με το προηγούμενο τετράμηνο του 2017) να ανεβαίνουν κατά το εντυπωσιακό 43%, σύμφωνα με ανακοίνωση της μητρικής της εταιρίας, την Τρίτη. Με αυτό τον τρόπο, η Gucci πέτυχε έσοδα ύψους 6,2 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2017, προσπερνώντας έτσι ξεκάθαρα και με διαφορά την Hermes International, η οποία έκλεισε το έτος με έσοδα ύψους 5,5 δισεκατομμυρίων.
Παρόλα αυτά, υπάρχει και το «αλλά»: Η εταιρία λέει πως παρά τις δυνατές επιδόσεις, το ισχυρό ευρώ μπορεί να πλήξει τα αποτελέσματά της το έτος που διανύουμε, σε συνδυασμό και με το ασταθές, όπως το χαρακτηρίζει, οικονομικό και γεωπολιτικο περιβάλλον. Ίσως και αυτή η λεπτομέρεια στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της (τη Δευτέρα), να έπαιξε το ρόλο της στην πτώση της μετοχής στο Παρίσι κατά 4% την Τρίτη, σε αντίθεση με την εκρηκτική άνοδο 60% που είχε γνωρίσει στη διάρκεια του 2017.
Αλλά, το ερώτημα, δεν είναι τόσο αυτό, όσο το εξής: Ποιο είναι το μυστικό της μητρικής της Gucci, Kering (η οποία διαθέτει μια σειρά από φίρμες, μεταξύ των οποίων η Saint Laurent, η Bottega Veneta και η Balenciaga) που οδήγησε σε αυτή την επιτυχία; Ο «άσος» ακούει στο όνομα Michele.
Ο σχεδιαστής, κατάφερε να οδηγήσει τη φίρμα, όπως και τις Saint Laurent και Balenciaga σε ένα reboot με focus στις νεανικές ηλικίες. Όχι τυχαία, αφού οι Millennial shoppers καθοδηγούν την επάνοδο της βιομηχανίας πολυτελών ειδών, με τους πελάτες κάτω των 35 ετών, να «ευθύνονται» για το 85% της ανάπτυξης το 2017, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρία Bain & Co.
Ο CEO της Gucci, Marco Bizzarri άφησε τον Michele να δημιουργήσει εν λευκώ. Και, υπό το νέο σχεδιαστή, η Gucci ξανακέρδισε τη δόξα που είχε επί Tom Ford, πλησιάζοντας τη νέα γενιά, μέσω συνεργασιών με ποιητές του Instagram και pop-up events, μέσα στα οποία οι νέοι shoppers μπορούσαν να προσωπικοποιήσουν τις τσάντες τις οποίες αγόραζαν από τον οίκο, με μοτίβα πεταλούδων και λουλουδιών. Επίσης, η εταιρία, όταν διαπίστωσε ότι η σχεδιαστική τάση που έχει δημιουργήσει ο Michelle γίνεται δημοφιλής στα νεανικά κοινά, πρόσθεσε την «πινελιά» του και σε νέες κατηγορίες, όπως τα ρολόγια, μέχρι και σε διαφημιστικές καμπάνιες για αρώματα που παράγονται με την Coty.
Με αυτό τον τρόπο, οι προσπάθειες της Gucci να επανέλθει η φίρμα στις… δόξες της δεκαετίας του ’90, στέφθηκαν με πανηγυρική επιτυχία, μετά από αρκετά χρόνια μάλλον αδιάφορων πωλήσεων.
Η επιτυχία είναι πολλαπλή για την ιταλική μάρκα πολυτελών προϊόντων, καθώς κατάφερε να ξεπεράσει την Hermes, η οποία βλέπει συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για τις high-end τσάντες της (όπως τη Birkin, η οποία είναι η ακριβότερη τσάντα του κόσμου και έχει λίστα αναμονής!) και την τοποθέτησε στη δεύτερη θέση των εταιριών που αποτελούν ιδιοκτησία εισηγμένων στο Παρίσι ομίλων.
Τώρα, η Gucci, βρίσκεται πίσω μόνο από τη Louis Vuitton, τον κατασκευαστή δερμάτινων ειδών πολυτελείας, ιδιοκτησία του κολοσσού LVMH, η οποία ωστόσο βρίσκεται αρκετά ψηλότερα: Πέρυσι, οι πωλήσεις της Louis Vuitton ξεπέρασαν τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον αναλυτή της Exane BNP Paribas, Luca Solca. Θα καταφέρει να ξεπεράσει και αυτή η Gucci με τον «αέρα» του Michelle;
Από την έντυπη έκδοση