Στην κατασκευή ιπτάμενων ταξί στρέφει το βλέμμα της η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche, διαβλέποντας στο μέλλον ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς μεταφοράς επιβατών.
“Αυτό έχει νόημα. Όταν οδηγώ από το Zuffenhausen στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης, χρειάζομαι τουλάχιστον μισή ώρα, αν είμαι τυχερός. Με το αεροταξί θα χρειαστώ λιγότερο από τέσσερα λεπτά”, παραθέτει το περιοδικό “Automobilwoche” να αναφέρει ο διευθυντής Πωλήσεων Άντερλεχτ φον Πλάτεν. “Το θέμα μάς ενδιαφέρει. Μπορώ να φανταστώ ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί στη διαδρομή της Porsche”.
Η Porsche ακολουθεί τα βήματα μιας σειράς εταιρειών που διαβλέπουν μια μετατόπιση στην μεταφορική αγορά μακριά από τα συμβατικά αυτοκίνητα προς αυτοκινούμενα οχήματα, τα οποία θα αποτελούν αντικείμενο διαμοιρασμού μέσω ιντερνετικών εφαρμογών. Για παράδειγμα, η εταιρεία Lilium στο Μόναχο έχει ολοκληρώσει κάποια σχέδια χρηματοδότησης ύψους 90 εκατομμυρίων δολαρίων το φθινόπωρο. Το ηλεκτροκινούμενο αεροσκάφος θα μεταφέρει τους πέντε επιβάτες του με φορτίο, σε απόσταση μέχρι 300 χιλιόμετρα και θα φτάσει ταχύτητα 300 χιλιομέτρων την ώρα. Θα κάνει κάθετη εκκίνηση και θα πραγματοποιεί στη συνέχεια πτήση προς τα εμπρός.
Η θυγατρική της Volkswagen έχει κατά νου ένα αεροσκάφος, στο οποίο ο επιβάτης μπορεί να πάρει τον έλεγχο, χωρίς την ανάγκη άδειας πιλότου, καθώς πολλές λειτουργίες του θα είναι αυτοματοποιημένες. Θεωρεί μάλιστα πιθανή τη χρήση του Porsche drone, μεταξύ άλλων και σε μητροπολιτικές περιοχές. Τα πλεονεκτήματα έναντι των αυτοκινήτων ή των συρμών είναι προφανή: τα αεροπορικά ταξί θα μπορούσαν να αποφεύγουν πηγμένους στην κίνηση δρόμους στις πόλεις και ταυτόχρονα να συνδέουν πιο απομακρυσμένες περιοχές. Επιπλέον, δεν χρειάζονται καμία περίπλοκη υποδομή όπως αυτοκινητόδρομοι ή σιδηροδρομικοί σταθμοί.
Ο κατασκευαστής αεροσκαφών Airbus εργάζεται επίσης σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα οπως το “Vahana” μήκους 5,7 μέτρων και πλάτους 6,2 μέτρων που τροφοδοτείται από οκτώ ηλεκτροκινητήρες. Το αεριωθούμενο Lilium, μπορεί επίσης να απογειωθεί και να προσγειωθεί κάθετα με τα πτερύγια αναστολής. Η Vahana θα πρέπει να είναι έτοιμη για σειρά παραγωγής το 2020.