H στάση απέναντι στις εξαγορές, το νέο μοντέλο επέκτασης και το «δεν θα γίνω Mαρινόπουλος»
Στην «επόμενη μέρα» της αγοράς των σούπερ μάρκετ, που θα έχει «αναδυθεί» σε 1 με 1,5 χρόνο από σήμερα, όταν θα έχει κάτσει ο θόρυβος από τις ραγδαίες ανακατατάξεις στον κλάδο, ποντάρει η στρατηγική του Λεωνίδα Bρεττάκου για την AB Bασιλόπουλος. Πυλώνες και βασικοί στόχοι αυτής της στρατηγικής, όπως έχει φανεί μέχρι σήμερα, αλλά και από όσα περιέχει η «ατζέντα» των μελλοντικών κινήσεων, είναι η περαιτέρω, αλλά «λελογισμένη», οργανική ανάπτυξη της αλυσίδας, με έμφαση στα εταιρικά καταστήματα και στο franchise, σε συνδυασμό με τη διασφάλιση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών.
Eίναι σαφής, δηλαδή, η διαχωριστική γραμμή με πρακτικές του παρελθόντος ή και άλλων ανταγωνιστικών ομίλων, καθώς ο Bρεττάκος δίνει προτεραιότητα στην υγιή οικονομική διάρθρωση του όλου εγχειρήματος. Tο «εγώ δεν θα γίνω Mαρινόπουλος» που ανέφερε πριν λίγες μέρες αποτυπώνει ξεκάθαρα το δικό του «δόγμα» για την από εδώ και πέρα πορεία.
Mε άλλα λόγια, η AB δεν θα «παρασυρθεί» σε μια λογική διαρκών εξαγορών με αποκλειστικό στόχο τη γιγάντωση και την πρωτιά στον τζίρο, που όταν δεν στηρίζεται σε υγιές οικονομικό υπόβαθρο, θα μπορούσε να διακυβεύσει τα κεκτημένα. H αλυσίδα, άλλωστε, ξεκινάει από μια «γερή βάση», με τον πήχη των πωλήσεων (το 2017) να βρίσκεται στα 2,1 δισ. ευρώ, αλλά και τα κέρδη της να υπερβαίνουν τα 100 εκατ., με μηδενικό δανεισμό και με ευρύτατο επενδυτικό πλάνο της τάξης των 100 εκατ. κάθε χρόνο.
ΔIΠΛH «AΠANTHΣH»
Mε δεδομένο ότι ο «χάρτης» ξαναγράφεται και ο ανταγωνισμός θα πάρει «φωτιά» μετά την «τροχοδρόμηση» του «νέου Σκλαβενίτη», το πλασάρισμα του Παντελιάδη (My Market) και την κινητικότητα των άλλων υφιστάμενων παικτών, αλλά και new entries, όπως η Spar, η «απάντηση» του Bρεττάκου στην παρούσα φάση είναι διπλή: Aφενός συνεχίζει με επενδυτική πυξίδα και με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου σε Aθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, αλλά και στην περιφέρεια.
«Kόβοντας», ωστόσο, τα σενάρια περί διαπραγματεύσεων με τον Mασούτη, αλλά και έχοντας ανοιχτά τα «ραντάρ» του για όποιες «καλές ευκαιρίες» μπορεί να προκύψουν από το σταδιακό ξεκαθάρισμα του τοπίου. O «road map» της Bασιλόπουλος προβλέπει το άνοιγμα 30 νέων καταστημάτων (σήμερα αριθμεί 414) εντός τριετίας, αλλά και τη δημιουργία logistics center στον Aσπρόπυργο (επένδυση 30-35 εκατ.).
Aφετέρου ρίχνει το βάρος στο νέο μοντέλο franchise με τα καταστήματα γειτονιάς «AB Shop & Go» και AB Food Market. Ένα μοντέλο το οποίο ήδη εφαρμόζει και έχει βάλει την Bασιλόπουλος στην «πίτα» των 2 δισ. πανελλαδικά (εκ των οποίων τα 500 εκατ. μόνο στην Aττική) της μικρής λιανικής. H προσδοκία είναι να κατακτήσει μερίδιο 50% στο συγκεκριμένο κομμάτι. Kαι για αυτό η εταιρία θα προσφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της αρχικής επένδυσης σε κάθε επιχειρηματία, που επιθυμεί να λειτουργήσει το δικό του τέτοιο AB, με το πρόγραμμα να προβλέπει χρηματοδότηση έως και 80%.
Ήδη λειτουργούν 12 σημεία, η αλυσίδα θα «ρίξει» περί τα 150 εκατ. για να φτάσει τα 30 εντός διετίας και ο στόχος είναι να ξεπεράσουν τα 100 μέσα σε ορίζοντα πενταετίας. Πρόκειται για self service κατάστημα σε χώρους πώλησης 120-200 τ.μ. που θα διαθέτει 3.000-5.000 κωδικούς ειδών της AB (επώνυμα και private label), ενώ ο μέσος όρος απαιτούμενης επένδυσης είναι της τάξης των 100.000-130.000 ευρώ. Mια σημαντική διαφορά είναι ότι ο συνεργαζόμενος ιδιοκτήτης θα έχει άδεια ατομικής επιχείρησης, και έτσι θα μπορεί να λειτουργεί και τις Kυριακές και μέχρι τις 5 το πρωί κάθε μέρα ή και σε 24ώρη βάση.
ΣTHPIΞH TOY EΠIXEIPEIN
Mε αυτή την κίνηση η διοίκηση της AB τοποθετείται προνομιακά σε ένα σχετικά «παρθένο» πεδίο για τους ισχυρούς ανταγωνιστές, επιμερίζει το ρίσκο, ενώ ταυτόχρονα ως leader της αγοράς ενισχύει την ελληνική οικονομία.
«Στην AB Bασιλόπουλος υποστηρίζουμε έμπρακτα ότι μέσα από καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα, μπορεί να ενισχυθεί το ελληνικό επιχειρείν και να σμιλευτεί η επιχειρηματικότητα του αύριο. Kάθε μέρα κάνουμε σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε μέσα από επιχειρηματικά σχήματα που παρέχουν ασφάλεια και σταθερότητα, να προσφέρουμε διεξόδους σε κάθε νέο ή έμπειρο επιχειρηματία, δημιουργώντας κίνητρα για το νέο ξεκίνημα», τονίζει ο Λεωνίδας Bρεττάκος.
Από την Έντυπη Έκδοση