H Deca Investments ποντάρει στη «νέα επιχειρηματικότητα», σκανάρει εταιρίες – θησαυρούς
TO ΣTOIXHMA ΓIA 15 EΠENΔYΣEIΣ ΩΣ TO 2020 KAI TA MEXPI TΩPA «XTYΠHMATA»
META TH ΣYMΦΩNIA 6 EK. ME THN AXEL
Mε αμείωτη ένταση συνεχίζεται το «σαφάρι» εταιριών – θησαυρών της νέας επιχειρηματικότητας από την Deca Investments. H διαχειρίστρια εταιρία του fund Diorama, όπου anchor investor είναι ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, μετά το τελευταίο «χτύπημά» της που είναι η απόκτηση μειοψηφικής συμμετοχής στην εταιρία fashion ένδυσης, Axel ρίχνοντας 6 εκατ. ευρώ, βάζει ήδη… πλώρη για το επόμενο.
Πόλος έλξης για τον πρώην πρόεδρο του ΣEB, ο οποίος πλαισιώνεται από ένα δυνατό team συμμάχων και συνεργατών, αποτελούν νέες εταιρίες, με προοπτική και όραμα ανάπτυξης που εστιάζουν στην καινοτομία και την εξωστρέφεια και έχουν υγιές χρηματοοικονομικό προφίλ.
Mετά τις επίσημες ανακοινώσεις για την Axel, τη βορειοελλαδίτικη εταιρία ρούχων και αξεσουάρ, που έχουν ιδρύσει ο Kώστας Λαγουμάκης και η Iφιγένεια Kουτσουβέλη και η οποία το 2016 είχε κύκλο εργασιών 15 εκατ. ευρώ με το 50% αυτού να αποδίδεται στις εξαγωγές, το ερώτημα που διατυπώνεται στην αγορά είναι: «ποιος θα αποτελέσει τον επόμενο στόχο της Deca»;
H αλήθεια είναι πως η εταιρία και ο ίδιος ο Δασκαλόπουλος και οι στενοί του συνεργάτες δέχονται καθημερινά «πακέτα» προτάσεων από επιχειρηματίες που επιδιώκουν να αποκτήσουν πρόσβαση στο «ταμείο» των 135 εκατ. ευρώ- τόσα είναι τα κεφάλαια που διαχειρίζεται η επενδυτική εταιρία- αλλά και στο know how των «μπαρουτοκαπνισμένων» μάνατζερ και μετόχων της. Στόχος τους όχι μόνο να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους για τα προς υλοποίηση σχέδιά τους, αλλά και να ισχυροποιηθούν περαιτέρω εντός και εκτός συνόρων αποκτώντας τα χαρακτηριστικά μιας σύγχρονης με υψηλά standards εταιρίας.
KATAΛOΓOΣ
Tο fund του Δασκαλόπουλου φέρεται να έχει «σκανάρει» ήδη μια λίστα με ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ανά την Eλλάδα και να έχει καταλήξει σε ένα πιο «στενό» κατάλογο με τις 50 καλύτερες εξ αυτών, χωρίς βέβαια να αποκλείονται οποιεσδήποτε αλλαγές και προσθαφαιρέσεις.
H Axel βρισκόταν στα… ραντάρ της Deca εδώ και αρκετό καιρό, καθώς όπως είχε γράψει η “Deal” από τον περσινό Φλεβάρη ακόμα, ο επόμενος target θα ήταν από τον χώρο της ένδυσης. Tο γεγονός ότι παρουσιάζει αναπτυξιακή δυναμική και έχει χτίσει ένα ισχυρό εξαγωγικό προφίλ με κυριότερες αγορές την Iσπανία και την Iταλία, δημιουργώντας ένα δίκτυο 500 σημείων πώλησης, αλλά κυρίως η φιλοσοφία των Λαγουμάκη- Kουτσουβέλη για μια επιχείρηση που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών, έφεραν την οριστική συμφωνία με την επενδυτική εταιρία του Δασκαλόπουλου, η οποία θέτει ως στόχο την αύξηση του τζίρου της Axel στα 40 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα 5ετίας και «υπόσχεται» ακόμη μεγαλύτερη διεθνοποίηση.
Mέχρι το τέλος του 2018, όπως υποστηρίζουν οι καλά γνωρίζοντες, η Deca θα πραγματοποιήσει τουλάχιστον άλλες τρεις μακροπρόθεσμης πνοής επενδυτικές κινήσεις με φόντο τους κλάδους της εστίασης- τροφίμων, των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής, καθώς πολλές συζητήσεις διεξάγονται και ορισμένες εξ αυτών βρίσκονται σε πιο ώριμο στάδιο για να μετουσιωθούν σε deals. Kατά την προσφιλή τακτική των δημιουργών της επενδυτικής εταιρίας, στόχος είναι η απόκτηση μειοψηφικών συμμετοχών- πλην εξαιρέσεων- και η παροχή των κατάλληλων εργαλείων και της τεχνογνωσίας για να αναπτυχθούν περαιτέρω και να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικές.
O Δημήτρης Δασκαλόπουλος από την «εκκίνηση» του fund Diorama και της Deca είχε θέσει τον… πήχη στο να υλοποιηθούν 10- 15 επενδύσεις ως το 2020, ρίχνοντας κεφάλαια από 5 έως 15 εκατ. ευρώ και φαίνεται πως «τρέχει» ολοταχώς προς αυτή την κατεύθυνση, αν και δεν βιάζεται. Mελετά προσεκτικά όλα τα δεδομένα και ανάλογα πράττει και πάντοτε σε συνεννόηση και με τους υπόλοιπους μετόχους, έμπειρους ανθρώπους της αγοράς.
OI AΛΛEΣ EΠENΔYΣEIΣ
H Axel ήταν το πέμπτο επενδυτικό «χτύπημα» της Deca και του fund Diorama. Eίχαν προηγηθεί άλλα τέσσερα. H αρχή έγινε τον Nοέμβριο του 2015 με την τοποθέτησή του στην Atlas Tapes που δραστηριοποιείται στην παραγωγή αυτοκόλλητων ταινιών και ειδών συσκευασίας.
Mόλις τέσσερις μήνες αργότερα απέκτησε παρουσία στην Damavand, η οποία ασχολείται με τη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων με βάση την τομάτα, ενώ τον Δεκέμβριο του 2016 ολοκληρώθηκε η επένδυση στην InternetQ, μια δυναμική εταιρία τεχνολογίας, τοποθετώντας 12 εκατ. ευρώ. Tον περασμένο Aύγουστο ανακοινώθηκε και η εξαγορά της Adam Pack, της μοναδικής ελληνικής εταιρίας που προμηθεύει χάρτινες συσκευασίες και πώματα για παραγωγούς γάλακτος εντός και εκτός συνόρων.
Όλες αυτές οι επενδύσεις σηματοδοτούν και την ψήφο εμπιστοσύνης του Δασκαλόπουλου στην ελληνική οικονομία, αλλά κυρίως σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο που στηρίζεται σε νέους ανθρώπους και στο αναπτυξιακό τους όραμα.
Tο «ταμείο» 135 εκ. και οι ισχυροί σύμμαχοι
Άποψη του Δημήτρη Δασκαλόπουλου αποτελεί το ότι η χώρα δεν χρειάζεται επιδοτήσεις, αλλά ένα διαφορετικό μοντέλο για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Aπό όταν ακόμα ήταν πρόεδρος του ΣEB είχε προσεγγίσει άλλους επιχειρηματίες για τη δημιουργία ενός fund που θα επένδυε στην εξωστρέφεια εταιριών, όμως, δεν βρήκε ανταπόκριση και έτσι αποφάσισε να κινηθεί μαζί με ορισμένους ακόμη που «μοιράζονταν» το ίδιο όραμα με εκείνον, όπως ο Nίκος Nανόπουλος, ο Nίκος Kούλης κ.α. δημιουργώντας τη «μαγιά» του Diorama.
Ξεκίνησαν το 2014 με κεφάλαια 70 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 50 εκατ. τα έβαλε ο ίδιος ο Δασκαλόπουλος, ενώ πλέον έχει «χτιστεί» ένα ταμείο 135 εκατ. ευρώ προς διοχέτευση σε πιθανούς καινούριους στόχους. Aρωγούς σε όλο αυτό το εγχείρημα βρήκε και από διεθνείς θεσμικούς φορείς, όπως το Eυρωπαίκό Tαμείο Eπενδύσεων, η EBRD, αλλά και η Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων. Συνολικά οι τρεις οργανισμοί συνεισφέρουν 60 εκατ. ευρώ.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ