Το σχέδιο ανασυγκρότησης «θα κλείσει και όλη τη συζήτηση για “καθαρή” ή “μη καθαρή” έξοδο» είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στον ρ/σ «105,5 Στο Κόκκινο», και τόνισε: «Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή, δεν θα έχουμε προαπαιτούμενα και αστερίσκους, θα είναι πορεία διαφανής».
Προσέθεσε ότι το σχέδιο «θα αφορά την ανασυγκρότηση της οικονομίας, τη στήριξη του κοινωνικού κράτους, την πορεία της χώρας για την επόμενη τετραετία», σημειώνοντας ότι μέρος του «θέλουμε να είναι η “βαλκανική συνανάπτυξη”» και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα, καθώς «δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ανάπτυξη ερήμην του τι γίνεται στην υπόλοιπη περιοχή».
«Το σχέδιο να απαντάει στα προβλήματα μίας χώρας που είναι σαν να έχει βγει από πόλεμο. Έχουμε μία πολύ βαριά κληρονομιά, μίας ανεργίας που είχε φτάσει το 27% ή της απώλειας του ενός τρίτου της οικονομίας. Όταν η κοινωνία έχει χάσει την αυτοπεποίθησή της, πρέπει να πείσουμε ότι το σχέδιό μας απαντάει σε αυτά τα προβλήματα, ανοίγει νέους δρόμους» επισήμανε ο κ. Δραγασάκης.
Τόνισε επίσης, ότι δεν πρέπει να επιτραπούν τα λάθη του παρελθόντος και γι΄ αυτό είναι «εγγύηση είναι η σημερινή κυβέρνηση», αναφέροντας στο σημείο αυτό, ότι και κατά το παρελθόν ο ΣΥΡΙΖΑ -και παλαιότερα ο ΣΥΝ- πολεμούσε αυτές τις παθογένειες, «αλλά δεν μας άκουγαν».
Όσον αφορά στη στάση των επιχειρηματιών, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε ότι «αυτές οι θέσεις κατακτώνται» και εξήγησε:
«Με μία κυβέρνηση που θεωρεί “νόμιμο και ηθικό” να διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι οι εργοδότες θα αντιδράσουν, καθώς έχουν βραχυπρόθεσμο συμφέρον. Με μία κυβέρνηση που θέλει δίκαιη ανάπτυξη, βιώσιμη και οικολογικά και κοινωνικά, αρχίζεις να βλέπεις μία διαφοροποίηση, επιχειρηματίες που ακούν και πείθονται. Υπάρχουν και άλλοι που δεν πείθονται αλλά υποχρεώνονται να ακολουθήσουν το ηγεμονικό πρόταγμα».
Μιλώντας περαιτέρω για τη «βαλκανική συνανάπτυξη» είπε ότι γεννήθηκε τη δεκαετία του ΄90 σε ένα συνέδριο του Συνασπισμού και ανέφερε, ως παράδειγμα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Εάν δεν το χρησιμοποιεί κανείς άλλος εκτός από εμάς, η αξία του είναι μικρή. Εάν είναι λιμάνι όλων των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, αλλά και των Κινέζων, των Αμερικανών, όποιου θέλει να μεταφέρει εμπορεύματα, τότε έχουμε την συνανάπτυξη», όπως είπε.
Επιπλέον, τόνισε ότι η λύση του ονοματολογικού «θα διευκολύνει την οικονομική συνεργασία, η προώθηση της οικονομικής συνεργασίας θα αποδείξει πόσο χρήσιμη ήταν η λύση και γι΄ αυτούς» και ανέφερε τον σιδηρόδρομο, όπου «φτιάχνουμε εμείς ηλεκτρικό τρένο μέχρι την Ειδομένη, φτιάχνεται το τρένο στη Σερβία, αλλά μένει “μαύρη τρύπα” στη μέση η FYROΜ».