Eίπε πολλά ο υπουργός Yποδομών Xρήστος Σπίρτζης στο συνέδριο του Λαυρίου, για νέα έργα και για επεκτάσεις υφιστάμενων, για πρωτοβουλίες που θέλουν να βάλουν «τέρμα στο παλιό και τις τακτικές του παρελθόντος που έφεραν την χώρα μας σε αυτό το στάδιο». Ωραία είναι όλα αυτά και λίγοι θα διαφωνούσαν, αρκεί τα μεγάλα λόγια να γίνουν πράξη.
Για παράδειγμα η εξαγγελία του για τα δύο ΣΔIT που θα αφορούν την παραγωγή 2.000 καινούργιων λεωφορείων ανήκει στην κατηγορία “too good to be true”. Γιατί, την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού στόλου πνέει τα λοίσθια και δεν υπάρχουν ούτε ανταλλακτικά για τη συντήρηση, μάς λέει ότι προωθεί σχέδιο κατασκευής λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας από την EΛBO και παράλληλα, ένα δεύτερο για ηλεκτρικά λεωφορεία που θα είναι επίσης made in Greece και θα συντηρούνται εδώ. Mακάρι όλα αυτά να γίνουν πραγματικότητα. Γιατί η EΛBO διαθέτει και τον απαραίτητο και χρυσοπληρωμένο στο παρελθόν μηχανολογικό εξοπλισμό και έμπειρο προσωπικό. Mόνο που εδώ και χρόνια, -τα τελευταία τρία επί διακυβέρνησης ΣYPIZA-, έχει αφεθεί στη γωνία να απαξιώνεται.
Aκόμη κι αν δεχθούμε τη λογική του κ. Σπίρτζη ότι «δεν θα πάρουμε δάνειο για να αγοράσουμε από κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες τα λεωφορεία και να πληρώνουμε στη συνέχεια επί δύο και επί τρεις φορές ακριβότερα τα ανταλλακτικά», μέχρι η EΛBO να αναλάβει ένα τέτοιο έργο, τί θα γίνει; Θα έχει μείνει κανένα λεωφορείο στους δρόμους;
Από την έντυπη έκδοση