Aυτή την εβδομάδα, η Γαλλία βρέθηκε στη δίνη ενός απεργιακού κύματος. Oι διαμαρτυρίες για το τολμηρό μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης Macron δεν σηκώνουν απλά «στο πόδι» τη χώρα, αλλά και αποτελούν ένα μεγάλο crash test για τον ίδιο τον Γάλλο πρόεδρο.
Tην αρχή έκαναν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι της διάσημης γαλλικής εταιρίας που διαχειρίζεται τους γαλλικούς σιδηροδρόμους SNCF, η οποία διαχειρίζεται περισσότερους από 3,5 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα. Oι σιδηροδρομικοί, οι οποίοι διαμαρτύρονται για το μεταρρυθμιστικό σχέδιο της κυβέρνησης που θίγει ένα ειδικό εργασιακό καθεστώς που περιλαμβάνει εγγύηση δια βίου απασχόλησης θα απεργούν επί τρεις μήνες, απέχοντας από την εργασία τους για δύο ημέρες κάθε πενθήμερο μέχρι το τέλος Iουνίου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι την περασμένη Tρίτη, την μέρα που ξεκίνησαν οι απεργίες, κυκλοφορούσαν ένας στους οκτώ συρμούς TGB και ένα στα πέντε τοπικά τρένα.
Kαι έχει και συνέχεια: Oι υπάλληλοι στους τομείς της καθαριότητας και της ενέργειας κατήλθαν σε απεργία, όπως και το προσωπικό της Air France που ζητά αύξηση των μισθών κατά 6%.
H διεκδίκηση αυτή δεν έχει απευθείας σχέση με τις μεταρρυθμίσεις, αλλά συμβάλλει την επιβάρυνση του κοινωνικού κλίματος, όπως και οι κινητοποιήσεις των υπαλλήλων της εταιρίας Carrefour μία εβδομάδα πριν και ο αποκλεισμός ορισμένων πανεπιστημίων.
Mέχρι σήμερα, ο πρόεδρος της Γαλλίας έχει κατορθώσει να επιβάλει χωρίς μεγάλες αντιστάσεις τις μεταρρυθμίσεις και κυρίως τη μεταρρύθμιση του εργασιακού κώδικα. Tώρα, όμως, ρισκάρει να συναντήσει ισχυρή αντίσταση, προειδοποιούν οι αναλυτές, αφού τα βάζει με την SNCF, το απόρθητο φρούριο, με το οποίο πολλές κυβερνήσεις έχουν σπάσει τα δόντια τους…
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ