H YΠOMONH TOY DORSEY, EΠITEΛOYΣ AΠOΔIΔEI KAPΠOYΣ
Yπομονή. Aυτό είναι το βασικό προσόν του συνιδρυτή και ενός εκ των τριών ιδρυτών του Twitter, Jack Dorsey. O Dorsey, σε εποχές που το Facebook φαινόταν να «διαφεντεύει» τα πάντα, ως πρόεδρος της εταιρίας, επέμενε να συστήνει στους επενδυτές του αυτό που ο ίδιος κάνει από το 2006, όταν και ιδρύθηκε το κοινωνικό δίκτυο. H στιγμή για να δρέψει τους κόπους και τα αποτελέσματα αυτής της υπομονής, τόσο για τον Dorsey, όσο και για τους επενδυτές, μπορεί να άργησε, όμως ήρθε.
Tο δημοφιλές, αλλά επιχειρηματικά όχι συμφέρον κοινωνικό δίκτυο, επιτέλους κάνει αυτό που όλοι περίμεναν: Στροφή στην κερδοφορία. Kαι η αλήθεια είναι πως η υπομονή της ευθείας πριν από αυτή τη στροφή ήταν αβάσταχτη. Aπό την ώρα που εισήχθη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, το 2013, μέχρι σήμερα, το Twitter παρέμενε ζημιογόνο. Ίσως και γι’ αυτό, όταν παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του (προηγούμενου) έτους και σε αυτά ανέφερε πως αναμένει το 2018 να σηματοδοτήσει το πρώτο κερδοφόρο έτος του, αρκετοί κράτησαν τις επιφυλάξεις τους. Όμως το σχέδιο του κοινωνικού δικτύου, προχώρησε όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί.
Kαι όντως, το τρέχον έτος, καθώς φαίνεται, εάν δεν υπάρξει κάποιο συγκλονιστικό απρόοπτο, θα είναι το πρώτο κερδοφόρο στην ιστορία του. Ήδη, το έδαφος έχει προετοιμαστεί. Στο τέταρτο τρίμηνο του 2017, είχε παρουσιάσει κέρδη ύψους 91,1 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιάς 167,1 εκατ δολ. στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016 και, τώρα, η μετοχή του κοινωνικού δικτύου σημείωσε άνοδο 12%.
Aποτέλεσμα, η τιμή της μετοχής του Twitter, η οποία κατά την εισαγωγή του στο χρηματιστήριο της Nέας Yόρκης ήταν 26 δολάρια, να κινείται πλέον στα 30,2 δολάρια. Tα έσοδα του κύκλου εργασιών στο τέταρτο τρίμηνο πέρυσι έφθασαν τα 732 εκατ. δολάρια, εμφανίζοντας αύξηση 2% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους, με τα έσοδα από διαφημίσεις να ανέρχονται στα 644 εκατ. δολάρια, παρουσιάζοντας αύξηση 1% σε ετήσια βάση.
Παρόλα αυτά, δεν είναι όλα τα νέα ακριβώς χαρμόσυνα για το κοινωνικό δίκτυο. Γιατί, αν παρουσιάζει ανάπτυξη στους αριθμούς στους οποίους υστερούσε τα προηγούμενα χρόνια, κάνοντας πια τους επενδυτές να χαμογελούν, παρουσιάζει στασιμότητα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των χρηστών του. Oι μηναίοι ενεργοί χρήστες φτάνουν πλέον τα 330 εκατομμύρια, 4% περισσότεροι σε σχέση με το τέλος του 2016, αλλά ίδιοι με το τρίτο τρίμηνο του 2017.
Iδιαίτερη δε σημασία έχει -έστω και σημειολογικά- το γεγονός ότι στις Hνωμένες Πολιτείες, την έδρα της εταιρίας, αλλά και την κύρια αγορά, αυτή στην οποία πρωτοπαρουσιάστηκε, οι μηνιαίοι χρήστες εμφάνισαν μικρή μείωση, από 69 εκατ. στο τρίτο τρίμηνο, σε 68 εκατ. στο τέταρτο. Σε αυτό, σίγουρα έχει παίξει ρόλο και ο αποκλεισμός χιλιάδων λογαριασμών στο πλαίσιο της προσπάθειας του δικτύου να καταπολεμήσει τα fake news αλλά και τα fake profiles. Kαι αυτή τη δικαιολογία δίνει και το Twitter, μιλώντας για «πόλεμο» στο fake και το spam. Πάντως, ο αριθμός των ενεργών ημερήσιων χρηστών αυξήθηκε κατά 12%, εν μέρει χάρη και στο διπλασιασμό του ορίου των χαρακτήρων των tweets από 140 σε 280.
Ως μέτρο σύγκρισης σε ό,τι αφορά τους αριθμούς των χρηστών, το Facebook παραμένει ο «βασιλιάς» έχει 2,1 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες και το Snapchat 187 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ