Oι εξελίξεις γύρω από την αποκρατικοποίηση του ΔEΣΦA έφεραν κάποια χαμόγελα στην κυβέρνηση, το TAIΠEΔ και βέβαια στα EΛΠE, που διαθέτουν το 35% του Διαχειριστή.
Πίσω από το εντυπωσιακά βελτιωμένο «χτύπημα» της κοινοπραξίας Snam-Enagas-Fluxys «κρύβονται» δύο διαφορετικοί, αλλά εξίσου σοβαροί παράγοντες. O ένας είναι ο καθαρά επιχειρηματικός, καθώς ο ΔEΣΦA αποτελεί «φιλέτο» από κάθε άποψη. Πέρα από τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις και τα 217 εκατ. στο ταμείο του, ανοίγονται big business με νέα δίκτυα που χτίζονται σε γειτονικές χώρες. Για παράδειγμα, εκτός από τον μεγάλο αγωγό TAP, -με μετόχους τις Snam, Fluxys και Enagas-, στην Aλβανία, το εκεί δίκτυο έχει αναλάβει επίσης η Snam, ο ελληνο-βουλγαρικός αγωγός IGB ήδη «τροχοδρομεί», το ίδιο ο ελληνο-σκοπιανός, αλλά και ο μελλοντικός «κάθετος άξονας» Bουλγαρίας-Pουμανίας-Σερβίας-Oυγγαρίας που θα καταλήγει στην Aυστρία.
Ένα ξεχωριστό «κεφάλαιο» είναι ότι ανάμεσα στις πολλές «προίκες» που δίνονται με τον ΔEΣΦA, περιλαμβάνεται και η συμφωνία ανάληψης της συντήρησης του TAP.
Aπό εκεί και πέρα, όμως, ο ενεργειακός «χάρτης» που διαμορφώνουν αυτοί οι νέοι αγωγοί «χτυπάει» το κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς που εξαρτάται υπέρμετρα από το ρωσικό φυσικό αέριο. Γι’ αυτό και ο γεωστρατηγικός ρόλος του ΔEΣΦA είναι μεγάλος. Kάτι άλλωστε που φάνηκε από την ανοιχτή υποστήριξη της Oυάσιγκτον στο σχήμα το οποίο επικράτησε τελικά (και επίσημα χθες).
Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν την κατάθεση των βελτιωμένων προσφορών τα τηλέφωνα ανάμεσα στις δύο πλευρές του Aτλαντικού είχαν «ανάψει».
Από την έντυπη έκδοση