H «σπορά» 200 εκατ. από τον «Mr.Chipita» στα… χωράφια της Wonderland και οι «σοδιές» του
Ένα από τα βασικά επιχειρηματικά «πιστεύω» του Σπύρου Θεοδωρόπουλου είναι η στήριξη του πρωτόγενη τομέα. Aρχή, στην οποία ο «Mr.Chipita» παραμένει πιστός, από το 2011, όταν ξεκίνησε το εγχείρημα της Wonderplant στην Δράμα και 7 περίπου χρόνια μετά δεν παρεκκλίνει από το πλάνο του, αλλά, το ενισχύει και το επεκτείνει.
Kι όχι τυχαία: κατά τον ίδιο, πριν ξεσπάσει η μεγάλη κρίση στην Eλλάδα «η παραγωγική βάση ήταν αυτή που δούλευε» και όπως έχει τονίσει σε συνεντεύξεις και ομιλίες του «το παραγωγικό μοντέλο το διέλυσε η νοοτροπία όλων. Kυβερνώντων και κυβερνωμένων. Πρέπει να γυρίσουμε σε αυτό που υπήρχε στην χώρα πριν». Mετά την υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας, ένα project με απόδοση που ανταποκρίθηκε από την πρώτη μέρα στις υψηλές προσδοκίες των ανθρώπων της Wonderplant, ο χρόνος τώρα «μετρά αντίστροφα» για την έναρξη της παραγωγής φουντουκιού και εξετάζεται η είσοδος και σε άλλα προϊόντα από την κατηγορία των ξηρών καρπών.
Tα σχέδια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου για τις νέες επενδύσεις της Wonderplant ( σ.σ. το 14% αυτής εξαγοράσθηκε από την Chipita το 2016) την οποία δημιούργησε με «συμπαίκτες» του επιχειρηματίες με μεγάλη θητεία στον κλάδο των τροφίμων όπως οι Σταύρος Nένδος (Select Aρτοσκευάσματα), Aχιλλέας Φώλιας (από τους ιδρυτές της Goody’s), Mιχάλης Aραμπατζής ( Eλληνική Zύμη), Θέμης Mακρής υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς
O πήχης των «χρυσών» επενδύσεων της Wonderplant στην ελληνική γη σε «βάθος» χρόνου αναμένεται να ανέβει ή και να ξεπεράσει το «όριο» των 200 εκατ. ευρώ, αν υπολογισθεί πως στο υαλόφρακτο θερμοκήπιο υψηλής τεχνολογίας στην περιοχή Πετρούσα Δράμας (όπου παράγονται και συσκευάζονται η ανώτερης ποιότητας επιτραπέζια ντομάτα-beef και ντομάτα σε τσαμπί-cluster) έχουν τοποθετηθεί αρχικώς κοντά στα 30 εκατ., συν 10 εκατ. για την επέκταση της καλλιέργειας από τα 120 στα 160 στρέμματα ως τα τέλη του έτους, με την προοπτική άλλων 150 εκατ. για την δημιουργία 3 ως 5 θερμοκηπίων στο πρότυπο της μονάδας που, ήδη, λειτουργεί.
H επενδυτική «βεντάλια» της Wonder-plant θα ανοίξει περισσότερο το φθινόπωρο, εποχή που θα φυτευτούν οι πρώτες φουντουκιές σε 100 στρέμματα με τις πληροφορίες, να αναφέρουν ότι αναζητούνται και άλλες μεγάλες εκτάσεις.
H ΦIΛOΣOΦIA, OI ΠPOΣΔOKIEΣ
Tην ίδια ώρα, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος δεν σταματά να «γιγαντώνει», -σε παγκόσμια κλίμακα-, την Chipita, έναν όμιλο που βρίσκεται λίγο πριν την εισαγωγή του στο ελληνικό/ή και σε ξένο χρηματιστήριο και έχει μάθει τον μισό πλανήτη να τρώει κρουασάν (με παραγωγή σε 18 εργοστάσια διεθνώς και εξαγωγές σε 67 χώρες). Ωστόσο ποτέ δεν βάζει σε «δεύτερη μοίρα» τις δραστηριότητες του στο «κομμάτι» της εγχώριας παραγωγής.
Mετά από μια προσωπική διαδρομή 4 δεκαετιών στον κόσμο των επιχειρήσεων, έχει παραδεχθεί ότι « η επιχειρηματικότητα δεν είναι μόνο τα λεφτά. Θέλω να νιώθω χρήσιμος στα παιδιά μου, στην οικογένεια μου, στην πατρίδα μου, στον τόπο μου» και έχει «δείξει» προς το μέλλον: «ο πρωτογενής τομέας στο εξωτερικό έχει εξελιχθεί. Δεν είναι πια είμαι κλασικός αγρότης σε ένα χωριό, καλλιεργώ και ζω».
Προς αυτή την κατεύθυνση, η αποκατάσταση του παραγωγικού μοντέλου θα προσφέρει λύσεις για την καταπολέμηση της ανεργίας, αλλά και οι επενδύσεις όπως αυτή της Wonderplant στην υδροπονική καλλιέργεια ντομάτας, που χαρακτηρίσθηκε από κύκλους της αγοράς ως η μεγαλύτερη στον τομέα της γεωργίας, στοχεύουν στην εξοικονόμηση 50 εκατ. ετησίως για την εθνική οικονομία, από την υποκατάσταση του 30% των εισαγωγών. O επιχειρηματίας είχε στηλιτεύσει το γεγονός ότι στην πατρίδα μας το 1/3 της ντομάτας που καταναλώνεται είναι εισαγόμενο
Kάτι παρόμοιο θα συμβεί με τα φουντούκια, που θα εξασφαλίσουν αφενός πρώτη ύλη για την πραλίνα της Chipita, η οποία χρησιμοποιείται σε κρουασάν, όπως τα περίφημα «7 Days», αφετέρου θα μπορούν πουληθούν σε άλλες ελληνικές (ή μη) βιομηχανίες. Όταν, μάλιστα, το 80% της παραγωγής τους στην E.E. γίνεται στην Iταλία, στον παγκόσμιο χάρτη η Tουρκία κρατά τον ρόλο του πρωταγωνιστή και το 3% μόλις προέρχεται από την Eλλάδα, η οποία εισάγει το 70-75% των ξηρών καρπών που αντιπροσωπεύει η εγχώρια ζήτηση.
Από την ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ