Η Forthnet αν και διατηρεί την ανταγωνιστική της θέση στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, σημείωσε μείωση 8,5% στα ετήσια κέρδη της, ανακοινώνοντας έσοδα 297,5 εκατ. ευρώ για το 2017, έναντι 324,7 εκατ. ευρώ το 2016, κυρίως λόγω των προβλημάτων στο ελληνικό πρωτάθλημα και της κάμψης της ζήτησης.
Η εταιρεία εξυπηρετεί 689 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά με τους συνδρομητές broadband υπηρεσιών να ανέρχονται στις 562 χιλιάδες, ενώ οι συνδρομητές pay TV υπηρεσιών στις 417 χιλιάδες. Το EBITDA της διαμορφώθηκς στα 40,2 εκατ. ευρώ.
Κατά το εξεταζόμενο διάστημα, σημειώθηκε κάμψη της ζήτησης και κατά συνέπεια της συνδρομητικής βάσης στην λιανική λόγω της υπερφορολόγησης του κλάδου (10% στη συνδρομητική τηλεόραση και 5% στη σταθερή τηλεφωνία) καθώς και της συνεχιζόμενης χαμηλής εμπορικότητας της Super League. Παράλληλα, αυξημένα ήταν τα έσοδα κατά 4,5% από την αγορά των εταιρικών πελατών και κατά 13,9% από τη διαφημιστική αγορά.
Όσον αφορά το ελληνικό πρωτάθλημα, αυτό υποβαθμίστηκε περαιτέρω με τις συνεχείς διακοπές και αναβολές αγωνιστικών, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάσει συνολικά την ελκυστικότητα της Super League ως τηλεοπτικό και διαφημιστικό προϊόν. Σημειώνεται πως η εταιρεία προέβη σε πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League για τη σεζόν 2018/2019 και προχώρησε στην υπογραφή απευθείας διμερών συμβάσεων με ΠΑΕ της Super League.
“Στο περιβάλλον της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης, σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη χαμηλή εμπορικότητα της Super League, επιδρούν αρνητικά στα οικονομικά μας αποτελέσματα αλλά και σε ολόκληρο τον κλάδο”,δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πάνος Παπαδόπουλος.
“Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και με στόχο τη συνεχή βελτίωση του κοστολογικού της μοντέλου προχώρησε στον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ομάδων της Super League, προχωρώντας πια σε διμερείς εμπορικές συμβάσεις με τις ΠΑΕ. Παράλληλα, ενδυνάμωσε περαιτέρω τη στρατηγική της θέση στην Pay TV αγορά μέσα από τις εμπορικές συμφωνίες για τη μη-αποκλειστική διάθεση των αθλητικών καναλιών Novasports στις Vodafone και Wind”, πρόσθεσε.