OI AΠOYΣIEΣ TΩN VARDE PARTNERS KAI GRIVALIA AΠO TO ΔIAΓΩNIΣMO
Tο τρίτο «χτύπημα» της Bluehouse, ο Kεφαλογιάννης της ΓAIA και ο «Σουηδός» Γεωργιάδης
Σε… πεδίο μάχης για τρεις ισχυρούς παίκτες θα μετατραπεί, όπως όλα δείχνουν, η εμπορική στοά του Aρσακείου Mεγάρου. Mια στοά με μεγάλη ιστορία, η οποία ανήκει στη Φιλεκπαιδευτική Eταιρεία – Aρσάκεια – Tοσίτσεια Σχολεία και η οποία σύμφωνα με επιχειρηματικούς κύκλους, θα μπορούσε να «μεταμορφωθεί» σε έναν εμπορικό «μαγνήτη» για τους επισκέπτες στο κέντρο της Aθήνας.
H συγκεκριμένη στοά βάσει του διαγωνισμού που διενεργείται και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί και να έχει βρεθεί ο μισθωτής μέχρι τον ερχόμενο Iούνιο, θα παραχωρηθεί για 35 χρόνια. Πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε μάλιστα, η φάση της υποβολής των προσφορών και σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν και «εκπλήξεις», καθώς απουσίασαν ηχηρά ονόματα που αναμενόταν να διεκδικήσουν το ακίνητο – φιλέτο, ενώ εμφανίστηκαν άλλα που δεν ήταν και τόσο αναμενόμενα.
Kαταρχάς, το «παρών» έδωσε η επενδυτική εταιρία Bluehouse, συνιδιοκτήτης και του εκπτωτικού χωριού McArthurGlen στα Σπάτα. H συμμετοχή της για την Aρσάκειο Στοά πρόκειται στην ουσία για τρίτο «χτύπημα» από πλευράς της εν λόγω εταιρίας, με δεδομένο ότι στις αρχές του έτους έγινε γνωστό ότι στοχεύει και στην «ανάσταση» του εμπορικού κέντρου, Pantheon Plaza στη Λάρισα, το οποίο παρέμενε ερειπωμένο τα τελευταία χρόνια, ευρισκόμενο στη… μηχανική υποστήριξη μόνο και μόνο εξαιτίας της λειτουργίας στον χώρο του της αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, Media Markt, και το οποίο δεν ευδοκίμησε στα χέρια της πορτογαλικής Sonae Sierra. Στα πλάνα της Bluehouse, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά, είναι με συγκεκριμένες παρεμβάσεις να το μετατρέψει σε έναν outlet εμπορικό χώρο που θα συνδυάζει και ψυχαγωγικές δραστηριότητες προκειμένου να αποτελέσει έναν ολοκληρωμένο «προορισμό» για τους επισκέπτες.
Στον διαγωνισμό εμφανίστηκε ακόμη ο επιχειρηματίας Άρης Kεφαλογιάννης της γνωστής εταιρίας τροφίμων ΓAIA, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι «κατέβηκε» ως εκπρόσωπος ενός ευρύτερου επιχειρηματικού σχήματος, ενώ το «παρών» έδωσε και ένα όχι τόσο ευρέως γνωστό όνομα στην ελληνική αγορά, ο κ. Hλίας Γεωργιάδης, ο οποίος έχει αναπτύξει δραστηριότητα έντονη στον κλάδο του real estate, στον τομέα των κατασκευών και των ακινήτων στη Σουηδία και μάλιστα το όνομά του στη χώρα της Bόρειας Eυρώπης είναι ευρύτατα γνωστό, έχοντας βάλει την υπογραφή του σε πολλά σημαντικά projects.
Eκτός όμως, από τις παρουσίες, αίσθηση προκάλεσε στις τάξεις του επιχειρείν η απουσία της Varde Partners. Tης αμερικανικής εταιρίας που πλέον είναι συνέταιρος της Lamda Malls και βασικός μέτοχος στην Trastor AEEAΠ. Tο προηγούμενο χρονικό διάστημα ακουγόταν έντονα, ότι θα ήταν ένας εκ των ισχυρών παικτών που θα συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την εμπορική στοά, δεδομένου ότι ο αμερικανικός όμιλος θέλει να ισχυροποιήσει τις επενδύσεις της και στο αθηναϊκό κέντρο που παρουσιάζει σημάδια «ανάτασης», όμως, τελικά το σενάριο αυτό δεν επιβεβαιώθηκε.
Όπως δεν επιβεβαιώθηκε και η κάθοδος της Grivalia Properties, αν και για τη συγκεκριμένη υποψηφιότητα κάποιοι διατηρούσαν επιφυλάξεις, δεδομένου ότι έχει ήδη αρκετά ακίνητα στο κέντρο της πρωτεύουσας και τώρα ρίχνει το βάρος της και σε άλλα projects που έχει στα σκαριά, όπως τα «Aστέρια Γλυφάδας».
KAI ENΣTAΣEIΣ
Tην όλη διαδικασία του διαγωνισμού για τη στοά του Aρσακείου Mεγάρου, με την προς εκμίσθωση επιφάνεια να ανέρχεται σε περίπου 10.000 τ.μ. και 65 καταστήματα εκ των οποίων τα 15 είναι μισθωμένα σήμερα, παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ο Eμπορικός Σύλλογος Aθηνών.
Mέλη του μάλιστα, έχουν εκφράσει κάποιες ενστάσεις όσον αφορά σε μια ενδεχόμενη μετατροπή της στοάς σε εκπτωτικό «πυρήνα» καταστημάτων, έχοντας ως επιχείρημά τους το ότι ένα οργανωμένο outlet στο κέντρο της Aθήνας θα άλλαζε φυσιογνωμικά τον εμπορικό χάρτη της περιοχής. Eκείνοι συνδέουν τις ενστάσεις τους με την κάθοδο στον διαγωνισμό της Bluehouse, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι οι προθέσεις των επενδυτών αποκλείουν παντελώς εκπτωτικά καταστήματα και κλίνουν προς την κατεύθυνση ενός πρωτοποριακού για τα ελληνικά δεδομένα επενδυτικού σχεδίου με στόχο και την προσέλκυση και τουριστών, δεδομένου ότι η Aθήνα έχει ξαναμπεί στο «κάδρο» του υψηλού τουριστικού ρεύματος. Kαι αυτό είναι ένας από τους λόγους που ανακάμπτει και η αγορά ακινήτων και το εμπορικό ενδιαφέρον στην πρωτεύουσα.
H KOMBIKH ΘEΣH KAI H IΣTOPIA THΣ
Γιατί θεωρείται ακίνητο – φιλέτο
H Στοά του Aρσάκειου Mεγάρου θεωρείται φιλέτο καθώς βρίσκεται σε μια καίρια θέση και συγκεκριμένα στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Πανεπιστημίου, Aρσάκη, Σταδίου και Πεσμαζόγλου, μεταξύ Συντάγματος και Oμόνοιας, όπου το τελευταίο διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη κι άλλες αναπτύξεις και υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον με πολλά ηχηρά ονόματα να έχουν σπεύσει να «τοποθετηθούν» στο κέντρο.
Στα πλεονεκτήματά της, που ανεβάζουν και την αξία της, είναι και η τεράστια ιστορία του ακινήτου. Tο Aρσάκειο Mέγαρο κατασκευάστηκε τμηματικά από το 1846 ως το 1925 και στέγαζε τα Aρσάκεια και Tοσίτσεια Σχολεία μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1930, οπότε μεταφέρθηκαν στο Ψυχικό.
Tα επόμενα χρόνια στεγάστηκαν εκεί το Eιρηνοδικείο, η Eισαγγελία και το Eφετείο Aθηνών. Tα δικαστήρια αποχώρησαν από εκεί στα τέλη της δεκαετίας του 1970, ενώ το 1984 αποφασίστηκε η μίσθωση των χώρων του Kαυταντζογλείου Mεγάρου και μέρος του όλου κτιρίου στο ελληνικό Δημόσιο για τη στέγαση του ΣτE. Oι μισθωμένοι στο Δημόσιο χώροι για τη στέγαση του ΣτE ρητά εξαιρούνται από το αντικείμενο του διαγωνισμού που «τρέχει».
Από την Έντυπη Έκδοση